حالا که به دلیل کمبود آب امکان افزایش تولید و حتی حفظ تولید قبلی نیست بهترین راه برای حفظ ارزش اقتصادی کشاورزی ایجاد صنایع تبدیلی و به تبع آن ارزش افزوده برای مجصولات کشاورزی است.
کد خبر: ۱۶۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 20 January 2016
استان فارس مهمترین قطب کشاورزی کشور است و اقتصاد این استان بر پایه کشاورزی می باشد.اما خشکسالی های پی در پی در چند سال اخیر خسارات بزرگی به اقتصاد دیار پارس وارد کرده است.

به گزارش تابناک فارس:خشکسالی و ضعف مدیریت،کشاورزی فارس را رو به زوال برده است.یکی از راه های جبران خساراتی که به کشاورزی فارس وارد شده است ارتقای صنایع تبدیلی کشاورزی در فارس است.

حالا که به دلیل کمبود آب امکان افزایش تولید و حتی حفظ تولید قبلی نیست بهترین راه برای حفظ ارزش اقتصادی کشاورزی ایجاد صنایع تبدیلی و به تبع آن ارزش افزوده برای مجصولات کشاورزی است.

مدیرصنایع کشاورزی استان فارس با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی در کنار افزایش تولید محصولات کشاورزی ضروری است گفت: توسعه متناسب ظرفیت صنایع تبدیلی فعلی با تولید محصولات کشاورزی، راهی برای توسعه بخش کشاورزی و افزایش ارزش افزوده در استان فارس است.

مدیر صنایع تبدیلی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت:ظرفیت فرآوری صنایع تبدیلی کشاورزی این استان اعم از مجوز های جهاد کشاورزی و سازمان صنعت ، معدن و تجارت 8.6 میلیون تن است و این واحد ها قادرند 68 درصد از محصولات خام کشاورزی را فرآوری نمایند.

طبق آماری که مدیر صنایع تبدیلی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس داده است باید شاهد تبدیل و فرآوری 68 درصد از محصولات کشاورزی استان بود.اما مشاهدات حکایت از چیز دیگری دارد و مطمئناً در مقطع کنونی این اتفاق نمی افتد.

وی در ادامه از ایجاد زمینه مناسب برای توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در استان خبر داد و گفت: 75 درصد هزینه موردنیاز ساخت واحدهای صنایع تبدیلی به صورت وام پرداخت می شود.

امید است با ایجاد امکانات و تسهیلات برای ایجاد چنین صنایعی دوباره شاهد شکوفایی کشاورزی و اقتصاد استان فارس باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار