مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در ۹ ماهه سالجاری ۲۱ هزار و ۹۹۷ طرح اشتغالزا به مبلغ پنج هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال در بانک های استان پذیرش شده است.
کد خبر: ۱۶۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰ 12 January 2016

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در ۹ ماهه سالجاری ۲۱ هزار و ۹۹۷ طرح اشتغالزا به مبلغ پنج هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال در بانک های استان پذیرش شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگارن ، مسعود اقلامی با اشاره به اینکه دو هزار و ۸۱ طرح نیز از ابتدای سالجاری در صندوق توسعه ملی پذیرش شده است گفت: ۸۲ مورد هم اکنون در بانک، ۲۸۹ طرح عقد قرارداد شده و ۳۰ طرح نیز عودت داده شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۴ طرح تولیدی روستایی در استان همدان معرفی شده است افزود: از این تعداد هشت طرح مشارکتی و مابقی غیر مشارکتی هستند که از کل این تعداد ۱۴ طرح مورد تایید قرار گرفته و به بانک ارجاع داده شده است.

وی اضافه کرد: طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها با هدف افزایش اشتغال، افزایش بهره وری، مشارکت دادن روستاییان و عشایر در فعالیت های اقتصادی، ارتقا درآمد عشایر و روستاییان و ارتقا شاخص های امنیت غذایی از اهداف اجرای این طرح است.

وی عنوان کرد: این واحدها می توانند در زمینه های صنعتی، معدن، کشاورزی، گردشگری و خدماتی تشکیل شوند و تسهیلات بانکی نیز به طرح هایی اختصاص پیدا خواهد کرد که دارای توجیه مالی، اقتصادی و فرهنگی هستند.

وی اضافه کرد: سود تسهیلات ارائه شده به طرح های غیر مشارکتی ۱۰ درصد و سود تسهیلات ارائه شده به طرح های مشارکتی سه درصد است.

وی ادامه داد: حداقل تسهیلات ارائه شده به طرح های غیر مشارکتی دو نیم میلیارد ریال و حداکثر ۴۰ میلیارد ریال است اما میزان تسهیلات ارائه شده به طرح های مشارکتی حداقل دو میلیارد ریال و حداکثر بستگی به میزان نیاز طرح بستگی دارد.

اقلامی گفت: بازپرداخت این تسهیلات چهار ساله بوده و پس از ارائه تسهیلات تا یک سال تنفس برای واحد های تازه به راه افتاده در نظر گرفته شده و اقساط پس از یکسال از واحد ها دریافت می شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار