نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: بنیاد صیانت از خانواده باید آموزش‌های قبل از ازدواج را مورد پیگیری جدی قرار دهد.
کد خبر: ۱۶۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷ 10 January 2016

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: بنیاد صیانت از خانواده باید آموزش‌ های قبل از ازدواج را مورد پیگیری جدی قرار دهد.

به گزارش فارس ، آیت‌ الله غیاث‌الدین طه‌ محمدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی در استانداری همدان اظهار کرد: باید سعی کنیم جلسه فرهنگ عمومی را از حالت گفت‌و گوی شفاهی به صورت کاربردی و عملی تبدیل کنیم.

وی در خصوص تأسیس ستادصیانت از خانواده در استان افزود: راه‌اندازی این بنیاد در استان موجب امید خانواده ها و همچنین الگوگیری استان‌ های دیگر در این مورد در همدان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه باید در زمینه استفاده از اساتید و کتاب در این بنیاد دقت کافی انجام شود، گفت: در این بنیاد باید آموزش‌های قبل از ازدواج مورد پیگیری جدی قرار گیرد چراکه این مسئله حائز اهمیت بسیاری در جامعه کنونی است.

وی در خصوص هیئات مذهبی در استان همدان خاطرنشان کرد: این هیئت‌ها در استان همدان به چهار بخش تبدیل شده که هیئت‌های سابقه‌دار و قدیمی خوبی در همدان وجود دارد که از نظر امکانات یک سمت و سوی خوبی دارند.

طه‌محمدی ادامه داد: برخی از این هیئت‌ها نیز جوان و نوپا هستند که شور و شوق عزاداری را دارند اما مداح و سخنران خوبی ندارند و راه نفوذ دشمن در این نوع هیئات زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در دو مسئله مرجعیت و عزاداری امام حسین(ع) در حال فعالیت است تا بتواند قمه زنی و خرافه گویی را وارد این عزاداری‌ها کند.

امام جمعه همدان در خصوص مقابله با دشمن و اقدامات انجام شده گفت: حداقل 50 تا 100 هیئت قدیمی در همدان وجود دارد که از پیشکسوت‌های این هیئات برای نظارت بر هیئت‌های نوپا بهره گرفته شده تا جوانانی که شور حسینی دارند اما از آموزه‌ها و فرهنگ حسینی چیزی نمی‌دانند تحت آموزش این افراد قرار گیرند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز بیکاری را عامل اصلی ناهنجاری‌ها در کلانشهرها دانست و گفت: در شهرهای کشور 11 میلیون حاشیه‌نشین وجود دارد که این وضعیت موجب تشدید آسیب‌های اجتماعی در جوامع مختلف می‌شوند.

احمد آریایی‌نژاد افزود: تراکم امکانات مختلف در پنج کلانشهر ایران و همچنین خشکسالی‌های اخیر در حوزه کشاورزی موجب مهاجرت به شهرها و گسترش حاشیه‌نشینی شده که برای رفع آن به یک همت همگانی در بین دستگاه‌های مختلف نیاز است تا این معضل در سطح جامعه کاهش یابد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار