معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه هتل ۵ ستاره بین‎المللی کولاب در روبروی باغ موزه دفاع مقدس همدان با سرمایه‎گذاری بخش خصوصی ساخته می‎شود، گفت: توسعه گردشگری زمینه‎ رونق اشتغال، درآمدزایی و سودآوری را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۱۶۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹ 10 January 2016

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه هتل ۵ ستاره بینالمللی کولاب در روبروی باغ موزه دفاع مقدس همدان با سرمایهگذاری بخش خصوصی ساخته میشود، گفت: توسعه گردشگری زمینه رونق اشتغال، درآمدزایی و سودآوری را فراهم می‌کند.

به گزارش تسنیم ، محمودرضا عراقی در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اظهار داشت: در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان همدان که با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار شد، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساخت هتل بینالمللی در همدان اعلام آمادگی کردند که در این راستا عملیات ساخت هتل 5 ستاره شادی آغاز شد.

وی افزود: همچنین هتل 5 ستاره بینالمللی کولاب در روبروی باغ موزه دفاع مقدس همدان با سرمایهگذاری بخش خصوصی ساخته میشود و باید در کارگروه امور زیربنایی استان مباحث ترافیکی، محیط زیست، پارکینگ و غیره طرح مورد بررسی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان بیان کرد: رشد و ارتقای گردشگری سبب ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و درآمدزایی را فراهم می‌سازد و در نهایت توسعه استان را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه چالش‌های بسیاری پیشروی بخش گردشگری است، گفت: میزان توقعات مردم از بخش گردشگری بسیار است و برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برخلاف دیگر دستگاه‌ها به صورت نظامیافته نیست و استانداردهای عملکردی و فعالیتی این سازمان مشخص نیست.

عراقی با تأکید بر اینکه نقشه راه گردشگری مشخص نیست، عنوان کرد: حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و باستان‌شناسی از کارشناسان بیشتری بهره‌مند است اما حوزه گردشگری همانند پست روابط عمومی با مشکل تخصص روبه‌رو است و از ظرفیت‌های لازم برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی متخصص در حوزه گردشگری سبب بروز چالش‌ در سازمان میراث فرهنگی شده است، افزود: در حالی که شاخص‌های حوزه گردشگری کامل نیست، سرعت انتظار از این حوزه بسیار بیشتر از توان و ظرفیت آن است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با اشاره مصاحبه اخیر خود که به نقد بخش گردشگری پرداخته و مورد انتقاد کارشناسان و مدیران سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته بود، گفت: مطبوعات نقطه و نظرات خود را در مصاحبه‌ها بیان می‌کنند و به نقاط قوت کمتر توجه می‌کنند و مباحث انتقادی را بیشتر برجسته میکنند.

وی عنوان کرد: حوزه گردشگری همدان نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه نرم‌افزاری و فرهنگسازی است و از طرفی توقع از حوزه گردشگری همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین بیشتر از دیگر استان‌ها است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

عراقی با اشاره به اظهارات اخیر خود درباره تنگ‌نظری مدیران در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی نیز گفت: برخی از مدیران استان با تنگ‌نظری به دنبال نگه‌داشتن پروژه‌ها برای خود هستند و برخی از سرمایه‌گذاران نیز برای کسب سود بیشتر و غیرمعقول دنبال زیاده‌خواهی و زیادهطلبی هستند.

وی با بیان اینکه مدیران برنامه‌ریز استان باید انتقادات و پیشنهادات را بیان کنند، افزود: انتقادات و پیشنهاداتی که در قبال هر دستگاه اجرایی بیان می‌شود باید تبدیل به فرصت شود و اصلاحات لازم انجام شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار