رئیس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری هکری که تلگرام شهروند همدانی را هک و از اطلاعات شخصی وی سوء استفاده کرده بود،خبر داد.
کد خبر: ۱۶۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ 09 January 2016

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری هکری که تلگرام شهروند همدانی را هک و از اطلاعات شخصی وی سوء استفاده کرده بود ،خبر داد.

به گزارش تابناک همدان؛ سرهنگ امینی با اعلام این خبرافزود: با مراجعه شهروند همدانی و در دست داشتن مرجوعه ای قضایی مبنی بر هک و استفاده غیرمجاز از تلگرام وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: شاکی به دلیل وجود تصاویر شخصی و خانوادگی و اطلاعات حسابهای بانکی در گوشی تلفن همراه و همچنین شبکه اجتماعی مورد نظر ابراز نگرانی و از این پلیس تقاضای کمک داشت.

رئیس پلیس فتاهمدان در ادامه گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پیامی مبنی بر "تلگرام شما در معرض هک شدن قرار دارد برای جلوگیری از آن کد 5 رقمی ارسالی ما را به این شماره بفرستید" دریافت کرده و طبق پیام ارسالی کد دریافتی را برای شماره مورد نظر هکر فرستاده است.

وی گفت: در تحقیقات تکمیلی محرض گردید هک بوسیله ایجاد یک شماره مجازی در یکی از سایتهای خارجی صورت پذیرفته است.

سرهنگ امینی تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی و با بکارگیری شگردهای خاص پلیسی فردی با هویت معلوم شناسایی و پس از اخذ دستور از مقام قضایی دستگیر ودر مواجهه با ادله و مستندات انکار ناپذیر رایانه ای به بزه انتسابی اقرار و بیان کرد دوست شاکی بوده و برای سرگرمی دست به این عمل زده است.

رئیس پلیس فتا همدان در پایان به شهروندان برای جلوگیری از هک شدن توصیه هایی به شرح ذیل اعلام کرد:

1- به پیام های دریافتی با عنوان شرکت تلگرام در خصوص جلوگیری از هک شدن اعتنایی نکنند و به هیچ وجه کد دریافتی را برای دیگران ارسال ننمایند.

2- با فعال کردن Two-step verification در بخش تنظیمات امنیتی تا حدودی از هک شدن خود جلوگیری کنند.

3- به صورت روزانه به قسمت active sessions در بخش تنظیمات امنیتی مراجعه و دستگاه های متصل به تلگرام خود را مشاهده کنید.

درصورت مواجهه با موارد مشابه مراتب را سریعا به شماره تلفن 0812182674 اطلاع دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار