مدیرعامل شرکت آبفا همدان‌ گفت: ‌مشترکان خانگی در همدان یک سوم هزینه تأمین آب را پرداخت می‎‏کنند.
کد خبر: ۱۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸ 25 March 2015

مدیرعامل شرکت آبفا همدان‌ گفت: ‌مشترکان خانگی در همدان یک سوم هزینه تأمین آب را پرداخت می‏کنند.

به گزارش تسنیم؛ سیدهادی حسینی بیدار  با اشاره به اینکه بارشهای استان همدان نسبت به سال گذشته با کاهش جدی مواجه است، اظهار داشت: امسال بارشها نسبت به سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد کاهش داشته که نشان از وضعیت نامطلوب منابع آب در همدان دارد.

وی با اعلام اینکه بیش از ۹۰درصد منابع آب استان همدان در بخش کشاورزی مصرف می‏‌شود، افزود: این در حالی است که ۷ درصد از منابع آب در بخش شرب و بهداشت و مابقی نیز در بخش صنعت همدان مصرف میشود.

حسینی بیدار با اشاره به اینکه آب به عنوان کالایی سیاسی و امنیتی در سطح جهان مطرح است، تصریح کرد: باید تلاش جدی برای حفاظت از منابع آب در استان همدان صورت گیرد چراکه منابع آبی در همدان محدود بوده و روز به روز شاهد افزایش مصرف و تقاضا برای آب در همدان هستیم.

وی با اعلام اینکه ۸۰ درصد مشترکان شرکت آب و فاضلاب همدان الگوی مصرف آب را رعایت میکنند، گفت: متاسفانه ۱۵ درصد از مشترکان دو برابر الگو و مابقی نیز بیش از دو برابر الگو، آب در استان مصرف می‏‌کنند.

مدیرعامل شرکت آبفا همدان با بیان اینکه امروز تامین آب شرب به مهمترین دغدغه در استان همدان تبدیل شده است، تصریح کرد: کارکنان شرکت آب و فاضلا همدان هر چقدر تلاش خود را برای تامین آب داشته باشند ولی مردم در مصرف خود صرفهجویی را لحاظ نکنند بحران آب در همدان تشدید میشود.

وی با اعلام اینکه افت سطح آب‌های زیرزمینی و کاهش منابع آبی سبب شده تا هزینه تامین آب نیز افزایش یابد، اظهار داشت: متاسفانه مردم تنها یک سوم هزینههای تامین آب را پرداخت می‏کنند و قیمت پایین آب نمی‌‏تواند عاملی بازدارنده در مصرف آب باشد.

حسینی بیدار با بیان اینکه برای تامین هر مترمکعب آب ۸۵۰ تومان هزینه می‏‌شود، تاکید کرد: این در حالی است که مردم تنها ۲۵۰ تومان از این میزان را پرداخت میکنند و این امر نشان‌دهنده کم ارزش بودن آب در سبد خانوار است.

وی با اشاره به اینکه تابستان امسال به لحاظ کاهش بارشها شرایط دشوار و سختی را در پیش داریم، گفت: تابستان امسال با بحران و تنش شدید آبی روبهرو هستیم که برای مدیریت این تنش آبی به کمک مردم نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اعلام اینکه در تلاش هستیم تا در تابستان قطعی آب را نداشته باشیم، بیان کرد: اگر مردم در کارهای روزمره خود همچون استحمام، مسواک زدن، شستشوی ظروف و وضو گرفتن صرفه‌جویی لازم را داشته باشند تابستان را با کمترین مشکل برطرف می‏‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای تامین آب شهر همدان برنامهریزی‌های مختلفی صورت گرفته است، گفت: اعتبارات بخش آب نیز با هدف تامین آب شرب موردنیاز مردم مورد استفاده قرار میگیرد و از این پس نیز اولویت با پروژههای آبرسانی است.

حسینی بیدار بیان کرد: رودخانه خاکو یکی از منابع مهم برای آبرسانی به شهر همدان محسوب می‌شود که با اجرای بندی آب این روخانه به میزان هزار لیتر در ثانیه به تصفیه‌خانه منتقل شده و بخش قابل توجهی از نیاز شرب را تامین می‏کند.

وی تامین آب از رودخانه عباس‏‌آباد را یکی دیگر از پروژههای آب‌رسانی به شهر همدان اعلام کرد و گفت: برای تامین آب از این رودخانه تصفیهخانه عباس‏آباد فعال شده و در حال حاضر ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب از این رودخانه برای همدان تامین میشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان عنوان کرد: اما در این میان آبرسانی از سد تالوار به شهر همدان یکی از مهمترین پروژهها محسوب می‏شود که هر چه سریعتر باید اجرایی شود چراکه این پروژه آب موردنیاز شهر همدان را تا افق ۱۴۰۴ تامین می‏کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار