رئیس جامعه هتلداران استان همدان با بیان اینکه هتل‎های همدان برای اسکان مسافران نوروزی در اولویت قرار گیرند، گفت: نابسامانی وضعیت اسکان مسافران نوروزی در همدان به هتل‎ها آسیب می‌زند.
کد خبر: ۱۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶ 23 March 2015

رئیس جامعه هتلداران استان همدان با بیان اینکه هتلهای همدان برای اسکان مسافران نوروزی در اولویت قرار گیرند، گفت: نابسامانی وضعیت اسکان مسافران نوروزی در همدان به هتلها آسیب می‌زند.

به گزارش تسنیم؛  شهرام شیروانی اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروزی قرار داریم ولی متاسفانه وضعیت رزرو هتلهای استان همدان در این ایام مطلوب نبوده و تاکنون تنها بین ۲۰ تا ۲۲ درصد از ظرفیت تمامی هتلهای همدان رزرو شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما صبحت مدیران گردشگری همدان در زمینه اولویت هتلهای همدان برای اسکان مسافران نوروزی تا چه حد می‌‏تواند عملیاتی باشد، افزود: متاسفانه هتلداران استان همدان حمایتی از سوی مدیران و ادارات ندیده‌اند و تنها و به شکل ضمنی و در حد حرف حمایت آنها را می‌شنویم.

شیروانی تصریح کرد: این حمایت زمانی جایگاه پیدا می‌کند که به طور رسمی از هتل‌های همدان استقبال و حمایت کنند ولی این امر وجود ندارد چرا که قرار است اداره کل آموزش و پرورش مهمانان غیر فرهنگی استان را نیز اسکان دهد.

وی عنوان کرد: مسئله اسکان مسافران نوروزی توسط آموزش و پرورش در جلسه حضوری با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در میان گذاشته شد و ایشان نیز قول مساعد برای همکاری و هماهنگی لازم با وزارت آموزش و پرورش مبنی بر عدم اسکان غیر فرهنگیان در مدارس را دادند.

رئیس جامعه هتلداران همدان با اعلام اینکه براساس مصوبه کشوری آموزش و پرورش اجازه اسکان غیرفرهنگی در مدارس را ندارد، افزود: متاسفانه در استان همدان ظرفیتی از مدارس استان برای اسکان مسافران غیرفرهنگی در نظر گرفته شده که براساس مصوبه ستاد خدمات سفر کشور مدیران استان حق انجام چنین کاری را ندارند.

وی تاکید کرد: زمانی که هتل‌ها و مهانپذیرهای همدان خالی بوده و مسافری برای اقامت در آنها وجود ندارد مسافران نوروزی نباید در مدارس اسکان داده شوند مگر اینکه در شرایط بحرانی که ظرفیت هتلها، مهانپذیرها و هتلآپارتمانهای همدان پاسخگوی مسافران ورودی به همدان نباشد.

شیروانی عنوان کرد: زمانی که هتلها خالی بوده و درصد اشغال بالایی ندارند اسکان مسافر در مدارس سبب آسیب به هتل‌ها شده و ضرر و زیان آنها را به دنبال دارد، متاسفانه نابسمانی وضعیت اسکان مسافران نوروزی به هتلهای همدان آسیب وارد می‌کند.

وی با اعلام اینکه هتل‌های استان همدان ۵ ماه از حقوق پرسنل خود را هنوز تامین نکرده‌‌اند، اظهار داشت: امیدوار بودیم تا بتوان وضعیت نامطلوب فعالیت هتل‎‌های استان با اسکان مسافران نوروزی و فعالیت در ایام تعطیلات جبران کرد که متاسفانه ناهماهنگی و بروز مشکلات در خدمات سفر همدان سبب شده این امر محقق نشود.

رئیس جامعه هتلداران همدان افزود: هتلهای استان به عنوان یکی از مراکز اصلی اسکان مسافران در دنیا محسوب میشود و باید جایگاه ویژهای در ایام نوروز داشته باشد که متاسفانه در همدان این جایگاه هنوز از سوی مسئولان قابل باور نیست.

وی تصریح کرد: مراکزی همچون مدارس و خوابگاههای دانشجویی برای ایام بحرانی باید نسبت به اسکان مسافر اقدام کنند ولی متاسفانه شاهد هستیم نماینده خوابگاه شهید مقصودی در ستاد اسکان شهرداری همدان حضور داشته و فعالیت می‏کند.

شیروانی با تاکید بر اینکه فعالیت و اسکان مسافران نوروزی توسط هتلها باید در اولویت ستادهای اسکان قرار گیرد، بیان کرد: با وجود این بدرفتاریها از سوی مسئولان هیئت مدیره جامعه هتلداران استان همدان تصمیم گرفته تا نوروز ۹۴ در ستاد اسکان شهرداری همدان نمایندهای نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هتلداران همدان برای فعالیت در این زمینه سرمایهگذاریهای بالایی داشتهاند، اظهار داشت: تصمیمات غلط و اشتباه برخی مدیران این سرمایهگذاری را به خطر انداخته و این مسائل با شعار حمایت از سرمایه‏‌گذار همخوانی ندارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار