مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ۲۲۸۶ طرح کشاورزی همدان برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.
کد خبر: ۱۶۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳ 08 January 2016

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ۲۲۸۶ طرح کشاورزی همدان برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.

به گزارش مهر، مسعود اقلامی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان با بیان اینکه دستور کار جلسه این هفته اشتغال در همدان بررسی وضعیت تسهیلات صندوق ملی توسعه است، گفت: این صندوق بخشی از سپرده‌های ارزی را در دو بخش مجزا به استان‌ها اختصاص داده و بخشی از سپرده های این صندوق به تسهیلات ارزی و ریالی تخصیص پیدا کرده است.

اقلامی با بیان اینکه طرح های پیشنهادی این بانک به بانک مرکزی تهران ارسال می شود و درنهایت طرح های تایید شده اعلام می شود تا تسهیلات آن پرداخت شود، گفت: تسهیلات صندوق ملی توسعه برای صنعت با سود ۱۶ درصد و برای امور کشاورزی با سود ۱۴ درصد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان در ادامه به طرح‌های کشاورزی استان همدان اشاره کرد و افزود: ۲۲۸۶ طرح کشاورزی استان همدان برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده است.

اقلامی افزود: از ابتدای سال تا پایان آذرماه امسال ۵۴۶ میلیارد تومان به طرح‌های تولیدی در استان پرداخت شده که از این مقدار ۱۷۴ میلیارد تومان مربوط به همدان است که با ۴ هزار و ۱۰۷ طرح در بانک‌های مختلف تسهیلات آن پرداخت شده است.

وی گفت: از این میزان بانک رفاه کارگران ۵ طرح، بانک کشاورزی ۴۴ طرح، بانک توسعه تعاون یک طرح و بانک صنعت و معدن ۲ طرح رابرعهده گرفته است که در مجموع ۵۴۶ میلیارد تومان عقد قرارداد شده که ۱۷۴ میلیارد تومان آن مربوط به همدان بوده است.

اقلامی همچنین به طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح مشارکت و فعالیت مردم روستاها در ارتقای درآمد روستاییان بود که بیشتر فعالیت‌ها در بخش صنعتی و کشاورزی که دارای توجیه اقتصادی و مالی بوده انجام شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: دو نوع طرح مشارکتی تعریف شده و در یک طرح مشارکتی که مربوط به روستاهایی با حداقل ۲۵ خانوار است تسهیلاتی با نرخ سود ۳ درصد ارائه می شود.

وی در خصوص طرح‌های مشارکتی و غیر مشارکتی در شهرستان همدان یادآور شد: در طرح مشارکتی ۳۴ طرح کلی معرفی شده که ۲۶ طرح آن غیر مشارکتی و ۸ طرح آن مشارکتی بوده است.

اقلامی افزود: طرح های غیر مشارکتی مربوط به روستاهایی با کمتر از ۲۵ خانوار است که بانرخ سود ۱۰ درصد ارائه می شود و دوران مشارکت ۱ سال و ۴ سال بازپرداخت دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار