"دکه ی خبری تابناک همدان"درنظر دارد؛ همه روزه مهمترین عناوین اخبار استان را ازدیدگاه رسانه های استان به آگاهی مردم برساند؛لذا مخاطبین محترم می توانندما را با نظرات سازنده خودجهت بهبود اطلاع رسانی، همراهی نمایند.
کد خبر: ۱۶۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ 08 January 2016

استفاده ازجنگ نرم برای انحراف جوانان

تابناک همدان - مديركل فني و حرفه اي استان همدان عنوان کرد : دشمن از جنگ نرم برای انحراف جوانان استفاده کرده است.

علی رضا مهرابی در پنجمین همایش حجاب و عفاف همدان گفت: دشمن به راحتی جنگ نرم را در بین جوانان اجرا کرده است.

 ، وی با بیان اینکه هدف از برگزاری همایش حجاب و عفاف تلنگر زدن به مخاطبین و جامعه است ، افزود: دشمن از جنگ نرم برای انحراف جوانان استفاده کرده است.

مديركل فني و حرفه اي استان همدان بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته تاکید زیادی بر مسئله نفوذ داشته اند و همه باید به عنوان یک کشور پیشرو در علم و دین به فرامین ایشان توجه کنیم.

مهرابی تصریح کرد: انقلاب در سال های اخیر به نفوذ، شبیخون فرهنگی و غارت فرهنگی زیاد تاکید داشته اند، چراکه دشمن به نبال نفوذ است در این کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه حجاب رابطه مستقیمی تحکیم بنیان خانواده دارد، افزود: حجاب و عفاف ریشه در تاریخ و تمدن کشور دارد و توجه به ایجاد فرهنگ و عفاف در جامعه باعث شکوفایی هرچه ببیشتر جامعه خواهد شد.

مديركل فني و حرفه اي استان همدان عنوان کرد: این همایش اهداف زیادی را داشته و مهم ترین اهداف آن شناخت درست حجاب براساس آموزه های دینی و قرانی، گسترش راه های تشویق حجاب، رفع موانع حجاب برتر، بوده است.


حجاب زوری جواب نمی دهد

تابناک همدان -  محقق و پژوهشگر فضای سایبری بیان کرد: درحوزه حجاب و عفاف نمی توان به زور متوسل شد.

حجت اسلام محمد جمالی در پنجمین همایش حجاب و عفاف همدان عنوان کرد: در دین اسلام زن در خدمت مرد نیست و آیات و احادیث بسیاری در رابطه با حجاب و عفاف وجود دارد.

وی بیان داشت: انسان باید مانند کودکی که می داند مادرش مهربان است اما هنگام اشتباه از قهر مادر خود می ترسد از خداوند بترسد.

محقق و پژوهشگرفضای سایبری گفت ؛ باید دید بزرگان دین را نسبت به زنان و احترام آ نها مطالعه کنیم، چراکه درصورت مطالعه دید بزرگان دین نسبت به زنان دید ما نیز عوض خواهد شد.

حجت السلام جمالی فرد با تاکید براینکه درحوزه حجاب و عفاف نمی توان به زور متوسل شد، عنوان کرد : یکی از ویژگی های زنان خسیسه تبرج و خودنمایی است .

محقق و پژوهشگر فضای سایبری در ادامه گفت : یکی از خسیسه های زنان خود نمایی است که باید هدایت شود و و همه بدانند که جلوه گری به جا نشان دهنده عدل است.

حجت اسلام جمالی فرد بابیان اینکه برترین عبادت عفاف پاکدامنی است، بیان داشت: باید تلاش کنیم افراد را به سمت خداشناسی سوق دهیم تا جوانان از آسیب های احتمالی نجات پیدا کنند.

وی بابیان اینکه فضاهای مجازی را برای شستشوی ذهن راه اندازش کرده و نام آن را فضای مجازی گذاشته اند، اظهارداشت: هرجا که خداوند باشد دنیای حقیقی و اثر گذار است.

حجت الاسلام جمالی فرد در ادامه عنوان کرد :75 درصد زنان به حجاب اعتقاد دارند، 13 درصد راجع به حجاب نظری ندارند و 12 درصد نیز نسبت به حجاب اعتقاد ندارند.


تعالی فرهنگ انقلاب از سیاست های دهه فجر

تابناک همدان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان گفت: تعالی پیام و فرهنگ انقلاب اسلامی جز سیاست های دهه فجر است.

فاضل عبادی در کمیته فرهنگی و هنری ستاد فجر استان همدان با بیان اینکه باید از ظرفیت های فرهنگی استان برای برگزاری بهتر برنامه ها در این دهه بیشتر استفاد شود، گفت: کمیته فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی همدان 57 برنامه را در این راستا اجرا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: کمیته های مختلفی برای برگزاری بهتر برنامه های دهه فجر تشکیل شده است که کمیته فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی همدان نیز یکی از این کمیته ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان بیان کرد: باید اندیشه دیگاه امام خمینی(ره) و رهبری جز اولویت ها برای برگزاری برنامه های این دهه باشد.

عبادی گفت: هدف از برگزاری برنامه ها در این دهه هم افزایی و تقویت مشارکت بین دستگاه و سازمان های استان است.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم توجه بیشتری به آگاهی نسل جوان در این زمینه داشته باشیم چراکه جوانان آینده سازان این ممکلت هستند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان به برنامه های کودکان و نوجوانان نیز اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه های فرهنگی کودکان و نوجوانان از ابتدای سال اجراشده .

عبادی با بیان اینکه برنامه هایی نیز برای جوانان در این دهه در نظرگرفته شده است، بیان کرد: فعالیت های فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان جز اولویت ها مهم استان هستند.

وی بعضی از برنامه های کمیته فرهنگی ارشاد استان نیز اشاره کرد و افزود: جشنواره موسیقی و فجر در نهاوند، همایش استانی شعر انقلاب در کبودراهنگ ، جشنواره ادبی در شهرستان ملایر از جمله برنامه های این دهه خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم بتوانیم با همدلی و هم زبانی یک فضای شاد را برای عموم مردم ایجاد کنیم.


افتخار آفرینی درکشتی نیازمند حمایت مسئولان

تابناک همدان - رییس هیئت کشتی استان همدان گفت: کشتی همیشه در میادین بزرگ افتخارآفرینی کرده است و حمایت از این ورزش باید همیشگی باشد.

جلال صابریون به مناسبت 17دی ماه سالگرد درگذشت بزرگ مرد کشتی ایران ، تختی گفت: کشتی در سال های اخیر در استان همدان با مشکلاتی مواجه بوده است، باید برای پیشرفت این ورزش برنامه های دقیقی صورت گیرد.

وی با اشاره به عضویت 6 هزار نفر در کشتی استان همدان افزود: این کشتی گیران در رده سنی نونهالان ، نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان مشغول به فعالیت هستند.

رییس هیئت کشتی استان همدان به مشکلات این ورزش باستانی اشاره و ادامه داد: دست هیات از نظر منابع مالی خالی است.

صابریون از مسئولان ارشد استان و متولیان ورزش خواست تا حمایت‌ها از ورزش اول استان همیشگی و معطوف به یک مقطع خاص نباشد.

وی گفت: مسئولان ارشد استان در کنار توجه به تیم پاس همدان، نیم نگاهی هم به کشتی داشته باشند تا بتوانیم در آینده قهرمانان بزرگ نظیر جوکار و گودرزی را به دنیا معرفی کنیم.


کوتاهی عده ای در حق ولایت

فارس - امام جمعه همدان گفت: متاسفانه برخی هم نان ولایت را می‌خورند و هم اطاعت نمی‌کنند که این عمل در واقع شرک است.

آیت‌ الله غیاث‌الدین طه ‌محمدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان شهادت مظلومانه آیت‌ الله نمر الباقر نمر توسط آل سعود را محکوم کرد و اظهار کرد: این اقدام سعودی‌ها دل هر شیعه و انسان آزادی خواهی را به درد می‌آورد چرا که اقدامی غیر اخلاقی و به دور از انسانیت بود.

وی با تاکید بر نقش اثرگذار روحانیت در دنیا افزود: باید این موضوع هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرد چراکه سعودی‌ ها نیز از روحانیت و شیعه بودن آیت‌ الله نمر می‌ ترسیدند که او را به شهادت رسانند.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به شکوه و عظمت نماز جمعه در همه استان‌ها گفت: به لطف خداوند در حال حاضر نماز جمعه در کشور به صورت منظم و باشکوه برگزار می‌شود که این یک نعمت بزرگ است که خداوند به ما عطا کرده است.

وی از نقش ائمه جمعه سخن راند و گفت: ائمه جمعه نقش مهم و بسزایی در نماز جمعه و راهنمایی و هدایت مردم دارند که باید به این موضوع هم توجه ویژه شود.

محمدی با اشاره به انتخابات مجلس و خبرگان رهبری اظهار کرد: همزمان شدن این دو انتخابات حساسیت این موضوع را بیشتر کرده است و نیاز به بیداری و بصیرت هر چه بیشتر دارد.

وی انتخابات را یکی از امتحانات میزان بصیرت، بیداری، تقوا و ایمان دانست و گفت: وظیفه ما تبلیغ نزدیکان و آشنایانمان نیست بلکه وظیفه ما تبلیغ آن کسی که از همه بهتر و لایق‌ تر است.

امام جمعه همدان با تأکید بر لزوم رعایت قانون گفت: کاندیداها باید از تخریب یکدیگر بپرهیزند و باید اهداف خود را مطرح کرده و از دادن وعده‌های توخالی خودداری کنند.

وی با اشاره به حضور میرحسین موسوی در سال ۸۸ در دفترش گفت: من آن زمان به ایشان گفتم که همه جای دنیا کاندیداها برای دنیای خود نامزد انتخابات می‌شوند ولی ما در کشورمان برای آخرتمان نامزد انتخابات می‌شویم پس نباید آخرتمان را بفروشیم.

محمدی در ادامه به موضوع شعار و عمل اشاره کرد گفت: از شعار تا عمل بسیار فاصله است و باید مواظب شعارهایی که می‌دهیم، باشیم.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای شعار ولایت‌پذیری و ولایتمداری میدهند اما متأسفانه در این موضوع نیز از شعار تا عمل فاصله است.

امام جمعه همدان ادامه داد: متاسفانه برخی هم نان ولایت را می‌خورند و هم اطاعت نمی‌کنند که این عمل در واقع شرک است.

وی در ادامه گفت: به برکت جمهوری اسلامی اکثر روستاها، تمام استان‌ها و شهرها مجهز به نعمت گاز شده‌اند.

محمدی با اشاره به بدهی 47 میلیاردی مردم همدان به شرکت گاز افزود: این به دور از انصاف است که از این نعمت الهی استفاده کنیم و بهای آن را نپردازیم و اگر همین گونه پیش برویم شرکت گاز را ورشکست خواهیم کرد.

وی گفت: در حال حاضر 18 هزار و 722 روستا و یک‌هزار و 56 شهر در کشور دارای نعمت گاز هستند و نباید نسبت به دادن بهای گاز و دیگر خدمات کوتاهی کنیم.

امام جمعه همدان به موضوع بیکاری بیش از حد در همدان اشاره کرد و گفت: متاسفانه بقدری این موضوع گسترده شده است که مردم همدان هر کس اندک سرمایه خود را صرف خرید یک تاکسی کرده و ابتدا و انتهای خیابان سر صف می‌ایستد که یک مسافر بیاید یا نیاید.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدا کسی نبود که مردم شهر را برای تولیدات و ساختن کارخانه‌ها راهنمایی و هدایت کند که وضع به اینجا رسیده است.

محمدی در پایان گفت: به دنبال انتخاب، تبلیغات و فرستادن کسانی به مجلس شورای اسلامی باشیم که بتواند این مشکلات را حل کند.

در پایان نمازگزاران در محکومیت اقدامات آل سعود در شهادت آیت‌الله نمر راهپیمایی کردند.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار