مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات همدان با بیان اینکه از هر 85 ایده یک مورد به محصول تبدیل می‌شود، گفت: به ازای هر 100 طرح کسب و کار، 10 مورد بررسی و یک مورد به تولید می‌رسد.
کد خبر: ۱۵۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲ 07 January 2016

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات همدان با بیان اینکه از هر 85 ایده یک مورد به محصول تبدیل می‌شود، گفت: به ازای هر 100 طرح کسب و کار، 10 مورد بررسی و یک مورد به تولید می‌رسد.

به گزارش فارس،مجتبی ساکی در همایش شرکت‌های دانش‌‌بنیان در همدان با بیان اینکه جامعه امروز با مشکلات بسیاری از جمله بیکاری مواجه است، اظهار کرد: باید راهکارهای رفع مشکل بیکاری را شناخت و به تولید ثروت پرداخت.

وی با بیان اینکه برای رفع این مشکل سه راه کار اساسی وجود دارد، گفت: ارائه خدمات دانش‌بنیان و تولید محصولات مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته، ایجاد توسعه شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان و داشتن نگاه سامانه‌ای و ایجاد زیست‌بوم کارآمد و پایدار کارآفرینی از راهکارهای رفع مشکل بیکاری است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات همدان با اهمیت به نقش دانش در تولید ثروت، خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته بیش از 40 درصد سهم خدمات دانش‌بنیان و صنایع مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته در تولید ناخالص داخلی است.

وی تأثیر فناوری در حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی، صنعت و خدمات را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: بیشترین تأثیر در خدمات است که 48 درصد اشتغال را شامل می‌شود.

ساکی با تأکید به افزایش تعداد شرکت‌های نوپا گفت: شرکت‌های نوپا موتور محرکه پیشرفت‌های فناورانه و ایده‌های کاربردی به شمار می‌آیند که در ذهن کارآفرینان، مخترعان و مبتکران شکل می‌گیرد و با پیگیری جدی آنها در قالب کسب و کار جدید به کار گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه از هر 85 ایده یک مورد، به محصول تبدیل می‌شود، افزود: به ازای هر 100 طرح کسب و کار، 10 مورد بررسی و یک مورد به تولید می‌رسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات همدان با بیان اینکه به منظور تبدیل ایده به طرح باید زیست‌بوم کارآفرینی ایجاد شود، همکاری شرکت‌ها، افراد یا موسسات آموزشی، رسانه‌ها، تأمین‌کنندگان مالی، دولت و سازمان‌های دولتی و نهادهای فناورانه را در این خصوص مهم دانست.

وی از تشکیل اکوسیستم انسانی در راستای تولید طرح جدید در استان خبر داد و افزود: با برگزاری جلسات مختلف تصمیم به تشکیل این اکوسیستم شده‌ که می‌توان با امکانات یکدیگر و با داشتن تخصص‌های مختلف آن را ایجاد کرد.

*وجود 1300 واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری در همدان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز از وجود یک‌هزار و 300 واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: 42 طرح دارای A&D است.

حمیدرضا متین با بیان اینکه در حال حاضر جایی برای تجاری‌سازی ایده‌ها و طرح‌های تولیدی نیست، افزود: با نگرش جدیدی که در بخش صنعت و تولید ایجاد شده نیاز به ارائه ایده‌های جدید وجود دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور به فکر، پول کمتری می‌دهند، خاطرنشان کرد: در ایران اول کار آغاز شده و بعد تزریق اعتبار صورت می‌گیرد در حالی که برای موفقیت باید پول کافی در اختیار قرار گیرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری همدان نیز با بیان اینکه خواسته شرکت‌های دانش‌بنیان تمرکززدایی از مرکز است، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان شهرستانی از تسهیلات بسیار کمی برخوردار می‌شوند و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

حمید بادامی‌نژاد با بیان اینکه متاسفانه برخی از قوانین موجود یا ناقص اجرا می‌شود و یا اصلاً اجرا نمی‌شود، گفت: توجه به مشکلات معافیت‌های مالیاتی‌، ضمانت‌نامه‌ها و معافیت‌های گمرکی شرکت‌ها از جمله نکات حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه امیدواریم مشکل حق بیمه پرسنل کارفرمایان پیگیری شود و شرکت‌های دانش بنیان از این مزایا بهره‌مند شوند، گفت: امیدواریم شرکت‌های دانش‌بنیان استان نیز سهمی از برج فناوری که توسط معاونت فناوری و شکوفایی پیگیری می‌شود؛ داشته باشند.

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری همدان با بیان اینکه 22 شرکت دانش‌بنیان در انجمن علم و فناوری عضو هستند و افرادی نیز تقاضای عضویت کرده‌اند، افزود: امیدواریم بحث قوانین و معافیت‌ها پیگیری شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار