مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ هزار و ۴۱۲ طرح با اعتبار ۶۸۱ میلیارد تومان در بانک‌های مختلف استان پذیرفته شده است و ۲۱ هزار و ۹۹۷ طرح ۵۴۶ میلیارد تومان عقد قرارداد شده اند.
کد خبر: ۱۵۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳ 07 January 2016

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ هزار و ۴۱۲ طرح با اعتبار ۶۸۱ میلیارد تومان در بانک‌های مختلف استان پذیرفته شده است و ۲۱ هزار و ۹۹۷ طرح ۵۴۶ میلیارد تومان عقد قرارداد شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ مسعود اقلامی افزود: ۲ هزار و ۲۸۱ طرح نیز از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی با اعتبار ۸۱ میلیارد تومان توسط بانک‌ها پذیرش شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه ‌هزار و ۹۶۱ طرح از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی در دست بررسی است، بیان کرد: ۲۸۹ مورد با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان عقد قرارداد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در بخش ارزی نیز در سال ۹۳ و امسال ۱۵ طرح متقاضی دریافت تسهیلات بودند، تصریح کرد: ۹ طرح با۴۶۵ میلیون دلار و ۱۲۸ میلیون یورو در دست بررسی بوده و ۶ طرح نیز با اعتبار ۲/۶۷ میلیون یورو و ۹/۱۴ میلیون فرانک سوئیس نیز عقد قرارداد شده است.

وی به طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها گریزی زد و عنوان کرد: این طرح با هدف جلب مشارکت جامعه روستایی و عشایری در فعالیت‌های اقتصادی، اشتغال و بهره‌وری، تسهیل و تشویق همکاری گروهی، ارتقای درآمد روستاییان و و ارتقای شاخص‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

وی گفت: طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها در راستای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال روستایی اجرا می‌شود.

اقلامی گفت: طرح‌های مشارکتی روستایی در بخش صنعت، معدن، کشاورزی، صنایع تبدیلی، خدمات و بازرگانی و گردشگری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح‌ در دو نوع غیر مشارکتی برای روستاهای با کمتر از ۲۵ خانوار و مشارکتی برای روستاهایی با حداقل ۲۵ خانوار روستایی تشکیل اجرا می‌شود، بیان کرد: نرخ سود تسهیلات طرح‌های غیرمشارکتی ۱۰ درصد و تسهیلات طرح‌های مشارکتی ۳ درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: تاکنون ۳۴ طرح به کمیته اجرایی طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها معرفی شده که از این تعداد ۸ طرح مشارکتی و ۲۶ طرح غیرمشارکتی هستند.

اقلامی در مورد آمار اشتغال استان اظهار کرد: آماراشتغالی که اعلام می‌شود توسط تأمین اجتماعی بوده و کسانی که برای نخستین‌بار بیمه شده و کد بیمه دریافت کرده‌اند، شامل این آمار می‌شوند.

وی افزود: افرادی نیز مشغول به کار هستند که توسط کارفرما بیمه نشده‌اند و شامل این آمار نیستند؛ گفت: آمار اشتغالی که اعلام می‌شود فقط با استناد به اعلام آمار تأمین اجتماعی است. اقلامی در مورد شکایت‌های کارگری و کارفرمایی بیان کرد: در این مورد در مقایسه با پارسالهیچ گونه افزایش یا کاهشی نداشته ایم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند و این افراد رصد می‌شوند تا به محض مشغول به کار شدن بیمه بیکاری آنها قطع شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار