مدیر گمرک همدان از صادرات ۹۹ میلیون دلاری کالا از گمرک همدان به سایر کشورها خبر داد و گفت: واردات کالا از گمرک همدان ۲ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۱۵۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱ 05 January 2016

مدیر گمرک همدان از صادرات ۹۹ میلیون دلاری کالا از گمرک همدان به سایر کشورها خبر داد و گفت: واردات کالا از گمرک همدان ۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش تسنیم ،جمال خشوعی اظهار داشت: در 9 ماهه امسال 99 میلیون و 967 هزار و 119 دلار کالای از گمرک همدان به سایر کشورها صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد از نظر ارزشی و چهار درصد از نظر وزنی افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه این میزان صادرات 799 هزار تن وزن داشته است، افزود: سیمان، کشمش، سیب زمینی، سفال و چینی‌آلات بهداشتی عمده‌ترین کالاهای صادراتی استان همدان به سایر کشورها محسوب می‌شوند.

خشوعی از واردات 24 میلیون و 531 هزار دلار کالا از گمرک همدان به کشور خبر داد و گفت: این میزان کالای وارداتی هفت هزار و 714 تن وزن داشته و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 28 درصد افزایش و از نظر وزنی دو درصد کاهش داشته است.

وی با اعلام اینکه کالاهای وارداتی استان همدان از 10 کشور اروپایی و آسیایی وارد شده است، بیان کرد: لوازم سرویس بهداشتی، کلاف آلومینیومی، چرم مصنوعی و مواد رنگ‌سازی عمده کالاهای وارداتی از گمرک همدان محسوب می‌شوند.

مدیر گمرک استان همدان تراز تجاری استان همدان را مثبت دانست و گفت: تجار و بازرگانان استان همدان به 16 کشور جهان از جمله کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی صادرات دارند.

وی از افزایش صادرات سیب‌زمینی در هفه‌های اخیر از گمرک همدان به سایر کشورها خبر داد و گفت: پس از آنکه دولت برای هر کیلوگرم 150 تومان مشوق صادراتی در نظر گرفت شاهد افزایش صادرات سیب‌‌زمینی از گمرک استان همدان هستیم.

وی درباره برقراری پرواز تجاری از فرودگاه همدان نیز گفت: تلاش زیادی برای گرفتن مجوز پرواز تجاری از فرودگاه همدان صورت گرفت ولی متاسفانه تجار و بازرگانان استقبال مناسبی از این پرواز نداشته‌اند.

خشوعی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای پرواز تجاری از فرودگاه همدان فراهم است، تصریح کرد: اتاق بازرگانی و سازمان صنعت و معدن باید تجار و بازرگانان را برای استفاده از فرصت ترغیب کنند چراکه برقراری این پرواز به راحتی انجام نمی‌شود.

مدیر گمرک همدان با تصریح بر اینکه تلاش برای تسهیل امور بازرگانان در گمرک همدان بالا بوده است، افزود: میانگین کشوری ترخیص کالا از کمرگ 6 روز است ولی در گمرک همدان ترخیص کالا به یک روز کاهش یافته است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار