نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: دنیای امروز گرفتار جاهلیت های مدرن است و این همه کشتار که روزانه در مناطق مختلف جهان رخ می دهد نتیجه این جهالت است.
کد خبر: ۱۵۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳ 02 January 2016

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: دنیای امروز گرفتار جاهلیت های مدرن است و این همه کشتار که روزانه در مناطق مختلف جهان رخ می دهد نتیجه این جهالت است.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه افزود: وجود بمب های اتمی و کشتارهای دسته جمعی انسان های بیگناه نماد کامل جهالت مدرن است.

وی با بیان اینکه دنیا نیازمند پایه گذاری یک تمدن نوین است اضافه کرد: راه طولانی در پیش داریم چرا که دنیای امروز نیازمند دنیای بدون جنگ و خونریزی است.

وی اضافه کرد: یک نویسنده غربی کتابی نوشته است با عنوان 'محمد(ص) را از نو باید شناخت' این در حالی است که امت اسلام نتوانسته اند این پیامبر بزرگ را سرمشق و اسوه قرار دهند در حالیکه پیامبر(ص) خود سند اخلاق مداری اسلام است و اگر جهانیان ایشان را اسوه خود قرار می دادند دیگر دنیا گرفتار چنین مشکلاتی نبود.

وی گفت: تا زمانی که ما مسلمانان شیعه خود را اصلاح نکنیم مسلمانان اهل تسنن درست نمی شوند و تا زمانی که شیعه و سنی درست نشوند دنیای اسلام درست نمی شود.

وی ادامه داد: امروز تروریست در سوریه شکست خورده و در حال لشکرکشی به سمت افغانستان است چرا که انسان کشی این افراد پایانی ندارد.

وی اضافه کرد: انسان هیچ ارزش و منزلتی پیش این جنایتکاران ندارد و تنها به دنبال دستیابی به ثروت و جایگاه هستند.

وی تصریح کرد: پیامبر(ص) تمام گره های کور بشریت را باز کرد که نمونه آن از بین بردن جهل دختر کشی در عربستان بود.

آیت الله طه محمدی ادامه داد: هم اکنون 10 میلیون انسان در سوریه و نیم میلیون انسان در عراق آواره هستند؛ در نیجریه هم وضع به این شکل است تمام این ها از بی عدالتی و بی انصافی های این جنایتکاران است.

وی با بیان اینکه بدترین ویژگی انسان قساوت است که نمی توان دارویی برای آن تجویز کرد گفت: دو میلیارد انسان مسلمان امروز آواره و گرفتار مشکلات هستند و یکی از علامت های حتمی ظهور این است که پنچ هشتم جمعیت دنیا از بین خواهند رفت و همه اینها نیز قربانی جهالت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد بنیاد صیانت از خانواده در استان همدان گفت: مشکل امروز ما این است که آمار ازدواج در حال کاهش و آمار طلاق در حال افزایش است چرا که متاسفانه افراد با هر مسئله ای درخواست طلاق داده و برای طلاق خود جشن می گیرند در حالیکه این عقب گرد اخلاق انسانی است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: تاکنون پرونده های مختلفی به این کمیته ارسال شده است که علت بیشتر آنها نیز این است که زوجین راه و رسم زندگی در کنار یکدیگر را یاد نگرفته و تسلطی به مهارت های زندگی ندارند و تمام ارزش های اصیل انسانی فراموش شده و مسائل پیش پا افتاده در زندگی ها پر رنگ شده است که این نشانه گم شدن هویت است.

وی بیان کرد: ایجاد صلح بین زوجین از ثواب بسیار بالایی برخوردار است و خوشبختانه خیران ازدواج باقوت در عرصه های مالی و فکری وارد عرصه شده و به زودی کتاب هایی در بین زوجین قبل از ازدواج توزیع خواهد شد تا افراد پس از مطالعه آن که کتابی جامع در همه بخش ها است بتوانند اجازه عقد داشته باشند.

وی اضافه کرد: البته ساده گرفتن ازدواج به معنای نادیده گرفتن مسائلی همانند هم شان و هم کفو بودن زوجین نیست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار