رئیس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری فردی که در یکی از شبکه های اجتماعی تحت موبایل تصاویر شهروند همدانی را منتشر کرده و از وی اخاذی کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ 15 December 2015

رئیس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری فردی که در یکی از شبکه های اجتماعی تحت موبایل تصاویر شهروند همدانی را منتشر کرده و از وی اخاذی کرده بود، خبر داد.

به گزارش تابناک همدان ؛ سرهنگ امینی با اعلام این خبرافزود: با مراجعه شهروند همدانی و در دست داشتن مرجوعه ای قضایی مبنی بر انتشار تصاویر شخصی،آبروریزی و اخاذی از وی موضوع ضمن تشکیل پرونده در دستور کار فوری کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتاهمدان در ادامه گفت:در تحقیقات اولیه مشخص گردید تصاویر شخصی شاکیه با مشخصات کامل وی از جمله نام و آدرس منزل در شبکه های اجتماعی منتشر گردیده است.

این مقام انتظامی افزود:با انجام تحقیقات تکمیلی محرض گردید شاکیه گوشی خود را در تاکسی جا گذاشته و شخص یابنده گوشی با مشاهده تصاویر شخصی وی در گوشی تلفن همراه بارها از همین طریق از وی اخاذی کرده و با برقراری تماس با دوستان و آشنایان قصد ریختن آبرو و هتک هیثیت وی را داشته است.

سرهنگ امینی تصریح کرد:باانجام اقدامات فنی و با بکارگیری شگردهای خاص پلیسی فردی که گوشی در اختیار وی بود و این اعمال شنیع را انجام داده بود شناسایی و دستگیر شد.

وی اظهار کرد:.متهم در مواجهه با ادله و مستندات انکارناپذیر رایانه ای به بزه انتسابی اقرار و در بازجویی فنی به عمل آمده بیان کرد پس از چندین بار اخاذی و گرفتن مبالغی از شاکیه دوباره قصد گرفتن وجهی از وی داشتم که از این کار ممانعت نمود،من هم تصاویر وی را با مشخصات کامل هویتی در شبکه های اجتماعی منتشرو با آشنایان وی تماسهایی تلفنی مبنی بر مشاهده تصاویر و بی آبرو شمردن وی داشتم.

رئیس پلیس فتا همدان ضمن اعلام این نکته که طبق قانون جرائم رایانه ای انتشار تصاویر غیر و هتک هیثیت در فضای مجازی جرم محسوب می شود و با مجرمین به شدت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت به شهروندان توصیه کرد برای گوشی های تلفن همراه خود رمزهای عبور قوی انتخاب و در صورت امکان از نگهداری تصاویر شخصی خودداری کنند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار