به منظور دلجویی از نیازمندان و محرومان جمعی از خبرنگاران همدان به همراه مسئولان دستگاه‌های همدان از مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست مؤسسه خیریه محمد رسول‌الله(ص) بازدید کردند.
کد خبر: ۱۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵ 15 March 2015

 خبرنگاران و مسئولان همدان از مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست بازدید کردند

به منظور دلجویی از نیازمندان و محرومان جمعی از خبرنگاران همدان به همراه مسئولان دستگاه‌های همدان از مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست مؤسسه خیریه محمد رسول‌الله(ص) بازدید کردند.

به گزارش تسنیم؛ درآستانه فرارسیدن سال نو، جمعی از خبرنگاران همدان به همراه فرماندار، رئیس خانه مطبوعات، مدیرکل امور اجتماعی استانداری و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا از مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست زیر پوشش مؤسسه خیریه محمدرسول‌الله(ص) شهرک فرهنگیان همدان بازدید کردند.

فرماندار همدان در این آئین با بیان اینکه دین اسلام به کمک و یاری رساندن به همنوعان و افراد آسیب‌دیده بسیار تأکید دارد، اظهار داشت: سازمانهای مردم نهاد مدل تغییر یافته‌ای از فعالیت مجمع خیران و هیئت‌های گذشته هستند که پیرو حرکت امام علی(ع) در مسیر کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان حرکت میکنند.

علی تعالی افزود: موضوع نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست توسط سازمان‌های مردم نهاد در شهرستان همدان کمتر مورد توجه قرار گرفته است در حالی که کمک خیران در مسائل مختلف اجتماعی میتواند دست دولت را برای کمک به اقشار مختلف و آسیب‌دیده جامعه باز کند.

وی گفت: با کمک رسانهها میتوانیم نیت خیران را به سمت کمک به کودکان بی‌سرپرست و مؤسسات خیریه‌ای چون مؤسسه خیریه محمدرسول‌الله (ص) هدایت کنیم همانطور که مجمع خیران ازدواج و سلامت فعالیت خود را در این مسیر آغاز کردهاند.

فرماندار همدان بیان کرد: از تمام ظرفیتها برای کمک به پیشبرد اهداف این مؤسسه خیریه استفاده میکنیم و همچنین در صورت وجود ظرفیت در اوقاف همدان زمینی موقوفه در اختیار این مؤسسه برای ساخت واحد مسکونی ویژه این کودکان قرار میدهیم.

عضو هیئت امنای مؤسسه خیریه جوانان محمد رسول‌الله(ص) نیز از نگهداری از ۱۵ کودک بی‌سرپرست در دو مرکز زیر پوشش خبر داد و اظهار داشت: این مؤسسه در برخورد با چند تن از کودکان بی‌سرپرست رها شده در خیابان توسط هیئت محمدرسولالله شهرک فرهنگیان راه‌اندازی شد.

احمد رضایی افزود: تعدادی از این کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست اقدام به سرقت موتور کرده بودند و در حال روانه زندان بودند که با شناسایی توسط این مؤسسه زیرپوشش قرار گرفتند و از آسیبهای اجتماعی به دور ماندند.

وی تصریح کرد: اکنون ۱۱ نفر پرسنل در این مرکز شامل مربی، آشپز و مدیر اجرایی در این مرکز مشغول به فعالیت هستند که حقوق ناچیز این افراد از طریق کمک‌ها خیران و یارانه یه میلیون تومانی بهزیستی پرداخت می‌شود.

عضو هیأت امنای مؤسسه خیریه محمدرسول‌الله(ص) گفت: مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست دو مرکز است که در دو گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست را نگهداری می‌کند.

وی ابراز کرد: تاکنون بین ۳۵ تا ۴۰ نفر از کودکان از این دو مرکز رشد یافته و تربیت شدند و بعد از پایان سن ۱۸ سالگی نیز این جوانان زیرپوشش رها نشده و مورد حمایتهای خاص مؤسسه قرار میگیرند.

رضایی عنوان کرد: واحد مسکونی اختصاصی به مرکز نگهدار کودکان بی‌سرپرست استیجاری است و به لحاظ معماری ساختار مناسبی برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست ندارد در این راستا لازم است شهرداری و یا اوقاف و امورخیریه زمینی را در سطح شهر برای احداث ساختمانی با معماری خاص شامل اتاق بازی، اتاق مطالعه و استراحت و غیره اختصاص دهند.

به گزارش تسنیم، سانس ویژهای از سالن ورزشی علی آباد شهرک فرهنگیان برای فعالیت ورزشی این کودکان بی‌سرپرست اختصاص داده شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار