رئیس بنیاد نخبگان استان همدان گفت: موسسه مفاخر پورسینا در راستای حمایت از نخبگان بی‌بضاعت تأسیس می‌شود.
کد خبر: ۱۳۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵ 02 December 2015

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان گفت: موسسه مفاخر پورسینا در راستای حمایت از نخبگان بی‌بضاعت تأسیس می‌شود.

به گزارش فارس؛غلامحسین مجذوبی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌ بنیاد نخبگان با کمیته امداد اظهار کرد: بنیاد نخبگان در نظر دارد در راستای اشتغالزایی برگزیدگان دانشگاهی یک دوره کلاس‌های برنامه‌نویسی ویژه مددجویان کمیته امداد برگزار کند.

وی افزود: بنیاد نخبگان استان همدان در صدد ایجاد یک موسسه به نام حمایت از مفاخر پورسینا است که وظیفه موسسه حمایت از نخبگان بی‌بضاعت است.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان با اشاره به ملاک‌های شناسایی استعدادهای برتر استان گفت: ملاک شناسایی نخبگان براساس آئین‌نامه کشوری و در چارچوب ضوابط قانونی است که شرح وظایف استانی به صورت مفصل بیان شده که حدود 36 وظیفه در حوزه استان‌ها تعریف شده است.

وی با بیان اینکه ملاک شناسایی نخبگان گسترده است، افزود: ملاک شناسایی برای هر گروه از نخبگان در حوزه‌های مختلف هنری، قرآنی، ادبی و دانش‌آموختگان برتر دانشگاهی متفاوت است.

مجذوبی خاطرنشان کرد: دانشجویان با استعداد، شرکت‌کنندگان در جشنواره خوارزمی فارابی و رازی، شرکت‌کنندگان مسابقه ملی مهارت و شکوفایی بنیاد نخبگان از جمله افرادی هستند که جزو گروه‌های نخبگان استانی قرار دارند.

وی به دیگر اقدامات بنیاد نخبگان در 8 ماهه امسال اشاره کرد و افزود: یکی از این اقدامات تأسیس کارگروه بررسی خشکسالی با حضور هفت نفر از متخصصان حوزه آب در استان و ارائه پروپزال طرح ملی در خصوص رفع بحران آب و مطالعه دقیق در این زمینه بوده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان تصریح کرد: تشکیل کارگروه تخصصی ـ پژوهشی و علم و فناوری در استان با حضور نمایندگان مراکز رشد دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری از دیگر اقدامات بنیاد نخبگان استان بوده است.

وی ادامه داد: اعتبار نوآوری به دو نفر از برگزیدگان جشنواره خوارزمی و رویش با اعتباری بالغ بر 60 میلیون ریال ارائه شده است.

مجذوبی بیان کرد: برگزاری نشست هم‌اندیشی با معاون فرهنگی، مدیران مراکز رشد و استعدادهای درخشان دانشگاه‌های سراسر استان و پارک علم و فناوری به منظور همسویی و همگرایی فعالیت‌های انجام شده در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از ایده‌ها و موازی‌کاری از جمله اقدامات انجام شده امسال بنیاد نخبگان است.

وی در خصوص برنامه بنیاد نخبگان تا پایان سال نیز خاطرنشان کرد: همایش «تولید ثروت در برنامه‌نویسی» در بهمن ماه امسال با حضور دانشگاهیان برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان در پایان با بیان اینکه در حال حاضر ساختمان بنیاد نخبگان استیجاری است، افزود: قرار بر این است که با همکاری معاونت فناوری نخبگان و دانشگاه بوعلی‌سینا تا اوایل سال آینده نسبت به آغاز ساخت ساختمان بنیاد نخبگان اقدام شود که تاکنون مقدمات کار فراهم شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار