رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان گفت: بیمارستان صحرایی همدان نیاز به 70 نیروی متخصص دارد.
کد خبر: ۱۳۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷ 30 November 2015
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان گفت: بیمارستان صحرایی همدان نیاز به 70 نیروی متخصص دارد.

به گزارش فارس،حبیب معصومی با بیان اینکه مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان مجموعه‌ای از کار اورژانس و پیش بیمارستانی را انجام می‌دهد، اظهار کرد: در 45 پایگاه شهری و جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی اقدامات اورژانسی و پیش‌بیمارستانی در سطح استان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی در حوزه‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی وظیفه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را دارد، گفت: آمادگی، پیشگیری، برنامه‌ریزی، کاهش آثار حوادث، پاسخ و بازتوانی در مراحل مختلف بحرانی از جمله اقدامات این مرکز است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با اشاره به اینکه بیمارستان صحرایی برای سرویس‌دهی به مصدومین در مواقع بحرانی دایر شده است، خاطرنشان کرد: از سال 89 دانشگاه علوم پزشکی یک باب بیمارستان صحرایی از جنس چادر ساخت کشور ایتالیا را خریداری کرده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی هم‌اکنون دارای 25 تخت با قابلیت افزایش به 30 تخت است، گفت: بخش سرپایی، بستری، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، اتاق عمل به شکل اتوبوس سیار در این بیمارستان موجود است.

معصومی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی در مواقع بحرانی به مصدومین خدمات ارائه می‌کند، افزود: این بیمارستان به عنوان جایگزین بیمارستان ثابت که در مواقعی دچار تخریب شده و کارایی ندارد، نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان به طور واقعی تا به امروز در همدان مورد استفاده قرار نگرفته است، تصریح کرد: بیمارستان صحرایی همدان طی چند نوبت به عنوان مانور مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با بیان اینکه مهرماه سال 92 بسیج جامعه پزشکی مانوری در یکی از روستاها به اجرا گذاشت که تعدادی از مردم آن روستا به طور واقعی به این بیمارستان مراجعه کردند، گفت: افراد توسط پزشک عمومی معاینه می‌شدند و اگر احتیاج به پزشک متخصص و یا عمل جراحی بود، درمان نیز صورت می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این مانور خدمات به صورت رایگان به بیماران ارائه شد، بیان کرد: رضایتمندی بیماران نسبت به ارائه خدمات به بیش از 90 درصد رسید.

معصومی با بیان اینکه از عوامل موفقیت بیمارستان صحرایی جذب نیروی انسانی کارآمد است، گفت: هم‌اکنون 60 تا 70 نیروی متخصص در قسمت‌های مختلف این بیمارستان مورد نیاز است.

وی افزود: در قسمت درمانی و پشتیبانی احتیاج به نیروی پزشک، پرستار، کادر پشتیبان، کارشناس کاردان رادیولوژی و کارشناس کاردان آزمایشگاه نیاز است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با بیان اینکه سازه این بیمارستان بادی است و کمتر از یک ساعت برپا می‌شود، افزود: در مدت 6 ساعت نیز می‌توان این بیمارستان را عملیاتی کرد.

وی با اشاره به اینکه سازه‌های بیمارستان صحرایی به شکل چادر، کانکس و اتوبوسی تهیه می‌شود، گفت: از دو اتوبوس موجود در همدان یکی برای جابه‌جایی مصدومین مورد استفاده قرار می‌گیرد که همزمان می‌تواند 9 مصدوم را از صحنه حادثه به بیمارستان منتقل کند.

معصومی با بیان اینکه شرح وظایف نیروهای بیمارستان صحرایی ابلاغ شده، آمادگی نیروها را با شرکت در جلسات و مانورها لازم دانست و افزود: هر شهرستان به شناسایی حداقل دو نقطه مناسب برای برپایی بیمارستان صحرایی موظف شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار