مسابقات کشتی جام باشگاه های جهان در حالی عصر دیروز با شناخت تیم های برتر در تهران به پایان رسید که تیم شهرداری همدان عملکرد ضعیفی در این دوره از مسابقات داشت.
کد خبر: ۱۳۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 29 November 2015

مسابقات کشتی جام باشگاه های جهان در حالی عصر دیروز با شناخت تیم های برتر در تهران به پایان رسید که تیم شهرداری همدان عملکرد ضعیفی در این دوره از مسابقات داشت.

به گزارش ایرنا در پایان این رقابت ها تیم شهرداری همدان در رویدادی که تیم های ایرانی مدعی بودند و تیم های خارجی اغلب از نفرات کم نام و نشان استفاده کردند، عنوان نهمی را به خود اختصاص داد و تنها در دو دیدار موفق به پیروزی برابر تیم های ضعیف و گمنام این مسابقات شد.

شهرداری همدان با صرف بودجه میلیونی برای عقد قرارداد با کشتی گیران، مربیان و هزینه اسکان و تغذیه گام به جام باشگاه های جهان گذاشت و هدف مسئولان این تیم ثبت شدن نام همدان در این پیکارها بود.

همدان با پیشینه تاریخی و درخشان در ورزش کشتی آیا ضرورت داشت تا با این تشکیلات ضعیف در مسابقاتی حضور یابد که اغلب کشتی گیران ایرانی سایر استان ها از جمله مازندران، مشهد و تهران در آن حضور داشتند و در تیم های خود درخشیدند.

تیم شهرداری همدان با عقد قرارداد با چند کشتی گیر بومی نه چندان مطرح و نیز کشتی گیران غیر بومی گمنام کشور، در جام باشگاه های جهان در ردیف تیم های ضعیف حضور داشت و نتوانست در قامت نام کشتی استان ظاهر شود.

حال اینکه چه ضرورتی داشت تا شهرداری همدان با صرف هزینه و فقط برای حضور تشریفاتی به این رقابت ها اعزام شود.

به هر حال جوایز دلاری این رقابت ها آن هم به میزان 100 هزار دلار می توانست انگیزه خوبی برای تشکیل تیمی قدرتمند برای تصاحب سکوی اول تا سومی باشد چرا که این جوایز دلاری به تیم های برتر می توانست هزینه های صرف شده را جبران کند.

کشتی همدان امسال نیز در رقابت های لیگ فصلی کشتی کشور حضور یافت و خروجی مثبتی از این هیجان حضور دیده نشد.

چه بهتر که این هزینه های میلیونی که صرف حضور در مسابقات فصلی و جام باشگاه های جهان شده است را در مسیر پرورش استعدادها هزینه کرد تا ثمره آن در سال های آینده بهتر دیده شود.

اینکه هدف حضور تشریفاتی در اینگونه میادین کشتی باشد، هیچ فایده ای نصیب کشتی استان نمی کند.

اگر در این عرصه مازندرانی ها و مشهدی ها حضور موفق دارند، بواسطه سرمایه گذاری بر روی استعدادها است تا جایی که دوبنده های تیم ملی را نیز به تسخیر خود در آورده اند.

انتظار می رود مسئولان کشتی استان به جای تمرکز بر روی حضور در مسابقات لیگ و جام باشگاه های جهان، هزینه های میلیونی را صرف استعدادیابی، استعدادسازی و حمایت از مربیان سازنده کنند تا در آینده شاهد ظهور امثال صادق گودرزی ها، جوکارها، ابراهیمی ها و سایر قهرمانان بین المللی همدان در عرصه های ملی باشیم.

مگر حالا که استان های بزرگی نظیر خوزستان، البرز، آذربایجان و اردبیل در این چنین مسابقات حضور ندارند، کشتی گیران آنها در سایر تیم ها موفقیت کسب نمی کنند.

بنابراین چه بهتر که به جای حضور بی اثر و با کشتی گیرانی اغلب غیربومی و درجه دو و سومی، به فکر آینده سازی و سرمایه گذاری برای استعدادهای پایه بود تا حداقل اگر قرار بود در لیگ های فصلی، قهرمانی کشور و جام های بین المللی حضور داشته باشیم، همچون مازندرانی ها به درو کردن مدال ها بپردازیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار