مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان از اختلاف دو میلیارد تومانی عقدقراردادها و تسهیلات پرداختی بانک‎های عامل استان در خصوص اشتغال خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 28 November 2015

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان از اختلاف دو میلیارد تومانی عقد قراردادها و تسهیلات پرداختی بانکهای عامل استان در خصوص اشتغال خبر داد.

به گزارش ایسنا، مسعود اقلامی در کارگروه اشتغال و سرمایه ‌گذاری استان، اظهار کرد: 501.7 میلیارد تومان اعتبار از منابع داخلی و صندوق توسعه ملی به منظور ارائه تسهیلات در زمینه اشتغال صنعتی، کشاورزی، مشاغل خانگی و ... در بانک‌های استان در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه 782 طرح در بانک‌های استان در دست بررسی است، به طرح‌های ارزی اشاره و تصریح کرد: از مجموع هزار و 134 طرح اقتصادی، 892 طرح نیازمند سرمایه در گردش و 242 طرح نیازمند سرمایه ثابت به مبلغ هزار و 3123 میلیارد تومان به بانک‌های مرکز معرفی شده است.

اقلامی به ابلاغ هشت میلیارد و 326 میلیون تومانی در خصوص مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: از این مبلغ، چهار میلیارد تومان به بانک ملی، 2.5 میلیارد تومان به بانک تجارت و 1.8 میلیارد تومان به بانک رفاه کارگران توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه یک میلیارد تومان از طریق دبیرخانه به دستگاه‌هایی که اعتبار ندارند، تخصیص می‌دهیم، تصریح کرد: دستگاه‌های جهاد کشاورزی طرح‌هایی به مبلغ 1.4 میلیارد تومان، کمیته امداد 1.3 میلیارد تومان، صندوق کارآفرینی 996 میلیون تومان، صنایع دستی 1.2 میلیارد تومان، صنعت، معدن و تجارت 1.6 میلیارد تومان و فنی و حرفه‌ای 830 میلیون تومان را میتوانند به بانک‌های عامل فوق ‌الذکر به منظور دریافت تسهیلات معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه صدور مجوز مشاغل خانگی بنا به صلاحد ید وزارت جهاد کشاورزی از این سازمان گرفته شده، ادامه داد: در گذشته صدور مجوزها دو امضایی بود به طوریکه ابتدا جهادکشاورزی مجوز خام را صادر می ‌کرد سپس دبیرخانه امضای دوم را می ‌زد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز به طرح‌های مصوب شده برای دریافت تسهیلات در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: شرکت شیشه با 48 درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند تسهیلات ارزی به مبلغ 66 میلیون یورو بوده که به بانک سامان معرفی شده است.

"حمیدرضا متین" با بیان اینکه بانک سامان عنوان کرده در سال 94 هیچ قرارداد ارزی نبسته است، افزود: از طریق بانک ملی پیگیر ارائه تسهیلات ارزی به این شرکت هستیم که در صورت عدم وجود منابع در این بانک از صندوق توسعه ملی مابه‌التفاوت را دریافت می‌کنیم.

وی به طرح فروسیسلیس آذرخش اشاره و عنوان کرد: این طرح برای دریافت 15 میلیون دلار تسهیلات ارزی به بانک سپه معرفی شده است که این بانک اعلام کرده به علت عدم وجود منابع نمی‌تواند پرداخت کند اما چنین چیزی صحت ندارد و منابع قابل تامین است چراکه مبلغی نیست.

متین در پایان با اشاره به برگزاری 18 جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و تصویب 107 مصوبه، عنوان کرد: کلیه این مصوبات یا اجرا شده و یا در حال پیگیری برای اجراست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار