مدیرعامل سازمان پارک‌ ها و فضای سبز شهرداری همدان از اختصاص 3 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد پارک ژوراسیک در همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶ 22 November 2015

مدیرعامل سازمان پارک‌ ها و فضای سبز شهرداری همدان از اختصاص 3 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد پارک ژوراسیک در همدان خبر داد.

به گزارش فارس ، معراج عاشورلودر کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه طرح جامع کاشت درخت همدان تهیه شده است، خاطرنشان کرد: در کنار هر پروژه عمرانی، پیوست فضای سبز نیز در نظر گرفته شود چراکه در حال حاضر این پروژه‌ها بدون توجه به فضای سبز و درختان اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کارهای مطالعاتی و اجرایی متناسب با توسعه فضای سبز در حال انجام است، گفت: در 6 ماه نخست امسال تنها حدود 18 مورد قطع درخت رخ داده که 90 درصد آن برای حل نماهای ساختمان توسط مردم درخواست شده بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری همدان با بیان اینکه مساحت فضای سبز همدان 5 میلیون و 142 هزار و 766 متر مربع است که سرانه فضای سبز 9.7 متر مربع به دست می‌آید، اظهار کرد: 215 هزار اصله درخت در شهر و 123 پارک در مناطق چهارگانه داریم که در منطقه یک 36 عدد، در منطقه دو 28 عدد، در منطقه سه 31 عدد و در منطقه چهار نیز 28 عدد ایجاد شده است.

وی افزود: 234 هزار و 95 اصله درختچه و 24 هزار و 376 اصله درخت در 6 ماه نخست سال کاشته شده و 12 هزار اصله نیز به طور مستقیم به مردم داده و با نظارت شهرداری در حیاط‌های منازل کاشته شده است.

عاشورلو با اشاره به اینکه ساماندهی فضای سبز حاشیه‌ها نیز انجام شده است، تصریح کرد: متأسفانه در حوزه سمپاشی به دلیل وجود سم‌های بی‌کیفیت چینی در بازار، باعث بروز مشکلاتی شد.

وی با تأکید بر اینکه در 6 ماه نخست سال جاری 10 هکتار توسعه فضای سبز داشتیم، ادامه داد: برای نخستین بار آبیاری قطره‌ای زیرزمینی برای فضای سبز در کشور در همدان انجام خواهد شد و در بحران کم‌ آبی مدیریت لازم صورت گرفت به طوری که به مجتمع ‌های مسکونی کمک رسانی شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری همدان با بیان اینکه سرانه پارک در همدان 3.94 متر مربع است، خاطرنشان کرد: 80 حلقه چاه شهرداری همدان خشک شده و در تابستان 540 هزار مترمکعب آب از مخزن بوستان نماز برداشت کردیم.

وی تصریح کرد: دولت برای ایجاد پارک ژوراسیک در همدان 3 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

عضو شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه فضای سبز نیز مانند دیگر مقولات دنیای امروزی باید مدرن شود، اظهار کرد: نباید در زمستان شهری پژمرده داشته باشیم بلکه باید از گونه‌هایی استفاده کنیم که همیشه و در تمام طول سال سبز باقی بمانند.

محمد تبریزی از مسئولان شهرداری خواست تا از زدن رنگ آبی استخری به آب‌نماهای گرانیتی خودداری کنند، افزود: این آب‌نماها بسیار فاخر ساخته شدند و نباید آنان را رنگ کرد.

وی تصریح کرد: برای داشتن فضای سبز مطلوب باید سمپاشی به صورت موثر و مناسب در طول سال صورت گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار