رئیس خانه کشاورز همدان گفت: تغییر نگرش و رویکرد دولت در بدنه دولتی همانند بخش خصوصی احساس نمی‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵ 19 November 2015

رئیس خانه کشاورز همدان گفت: تغییر نگرش و رویکرد دولت در بدنه دولتی همانند بخش خصوصی احساس نمی‌شود.

به گزارش ایسنا،"ابولقاسم سوزنچی"در شورای انجمن‌های تخصصی و صاحب‌نظران توسعه استان، اظهار کرد: بخش خصوصی تغییر رویکرد دولت را احساس کرده است اما بدنه دولت اصلا این احساس را ندارد بلکه در برخی موارد حالت لجبازی و تقابل هم دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: به علت چندین بدعهدی و پیمان‌شکنی در گذشته بخش خصوصی اعتماد خود نسبت به بخش دولتی را از دست داده و این سوال مطرح است که دولت برای اعتمادسازی چه می‌خواهد بکند؟

وی با اشاره به اینکه بسیاری از فعالان بخش خصوصی اعتماد لازم را به دولت ندارند، افزود: بسیاری از قوانین کشور قائم به شخص شده است و با عوض شدن فرد روال تشکیلاتی نیز عوض می‌شود.

سوزنچی با تاکید بر اینکه هنوز نمی‌دانیم طرح توسعه استان بر مبنای کشاورزی است یا صنعت؟ ادامه داد: 53 درصد اشتغال استان همدان در بخش کشاورزی است اما این آمار می‌تواند بدون توسعه افقی کشاورزی افزایش یابد.

رئیس خانه کشاورز همدان یادآور شد: استان همدان در تولید سیب‌زمینی با سرانه تولید 38 تن در هکتار پتانسیل بالایی دارد به‌طوریکه می‌تواند تولید را به 60 تن در هکتار نیز برساند و آب زیادی هم مصرف نشود.

سوزنچی با اشاره به ساخت دستگاه کارنده سیب‌زمینی به صورت تیپ، گفت: سال گذشته دستگاهی برای کشت سیب‌زمینی ساخته شد که قادر است سیب‌زمینی را به صورت تیپ کاشته و آبیاری کند که اگر این سیستم در مزارع حاکم شود مصرف آب نصف و تولید افزایش می‌یابد درحالیکه کسی از آن صحبت نمی‌کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار