"دکه ی خبری تابناک همدان"درنظردارد؛همه روزه مهمترین عناوین اخباراستان راازدیدگاه رسانه های استان به آگاهی مردم برساند؛لذامخاطبین محترم می توانندمارابانظرات سازنده خودجهت بهبود اطلاع رسانی، همراهی نمایند.
کد خبر: ۱۳۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 17 November 2015
سفرقریب الوقوع هيات تجاری تاجيکستان به همدان

همدان پرس - سفير تاجيکستان در ایران از سفر هيئتی از تاجيکستان برای توسعه همکاریها به همدان خبر داد و گفت: زمينه های سرمایه گذاری ایرانيان در تاجيکستان فراهم است.

نعمت الله امامزاده در حاشيه سفر به استان همدان اظهار داشت: تاجيکستان و ایران ارتباطات خوبی در زمينه های مختلف دارند و برنامه ریزیهای بلندمدتی برای توسعه روابط در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به سفر هيئتی از استان همدان به تاجيکستان در ماه های گذشته افزود: سفر هيئتی از استان همدان به تاجيکستان یک بار دیگر نشان داد که همکاری های تجارتی، اقتصادی و فرهنگی باید بيش از این بين استانهای ایران و تاجيکستان ادامه پيدا کند.

امامزاده عنوان کرد: تاجيکستان ظرفيتهای اقتصادی بالا و امکانات استفاده نشده بالایی دارد که سرمایه گذاران و بخش خصوصی همدان می تواند آنجا سرمایه گذاری کرده و به سود خود دست پيدا کنند.

وی با تاکيد بر اینکه تلاش می کنيم با تلاش و کوشش مشترک زمينه سرمایه گذاری را فراهم کرده و روابط بين دو کشور را توسعه ببخشيم، بيان کرد: زمينه های سرمایه گذاری فراوانی در تاجيکستان وجود دارد که از تاجران و موسسات ایرانی دعوت می کنيم تا با حضور در این کشور از امکانات موجود نيز استفاده کنند.

سفير تاجيکستان در ایران از سفر هيئتی از تاجيکستان به همدان خبر داد و گفت: به زودی هيئت از تاجيکستان برای رشد همکاری ها به همدان سفر می کند که اميدواریم نتایج مطلوبی را در پی داشته باشد.

وی با بيان اینکه تصميمات گرفته شده درباره روابط همدان با تاجيکستان نباید روی کاغذ بماند، عنوان کرد: انتظار میرود تمامی مسائل و تصميماتی که بين دو طرف انجام شده سریع عملياتی شود.

تکدی‌گری جرم  است؛ دست‌ فروشی جرم نیست 

صبح الوند- کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورا با بیان این مطلب افزود: به دنبال ساماندهی دست فروشان همدان هستیم تا ضمن آسیب نزدن به زندگی این افراد، وضعیت گردشگری شهر همدان را نیز بهبود ببخشیم.

گردان با تصریح بر اینکه دست‌ فروشی جرم نیست ولی تکدی‌گری جرم است، اظهار کرد: امروز متکدیان به دست‌فروشی روی آورده‌اند تا در پوشش دست‌فروشی به تکدی‌گری خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه به شهرداری همدان تاکید شده تا براساس قانون با سد معبر برخورد کند یادآور شد: لازم است در این زمینه شیوه مناسبی برای ساماندهی این قشر در نظر گرفته شود چراکه آنها با عرضه خارج از شبکه و بدون پرداخت مالیات و عوارض شهرداری در حال فعالیت بوده و هزینه‌های زیادی برای شهر تحمیل می‌کنند.

گردان با بیان اینکه تلاش شهرداری برای برخورد با دست‌فروشان همکاری و پشتیبانی اتاق اصناف و پلیس را می‌طلبد، اظهار کرد: باید دست‌ فروشان شناسنامه ‌دار شوند تا از ورود افراد جدید در این زمینه جلوگیری شود.

وی با ابراز نگرانی از اینکه دست‌فروشی در همدان رو به افزایش بوده و از سوی دیگر وانت‌ بارها نیز معضلی برای همدان شده‌اند، گفت: برای ساماندهی وانت ‌بارها به همکاری راهنمایی رانندگی نیاز است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه تقویت کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز از سوی شهرداری را از انتظارات شورا برشمرد و افزود:باید روش های جدید و مناسب تری به منظور کنترل این ساخت و سازها در دستور کار پلیس ساختمان قرار گیرد.

کامران گردان با تاکید بر اینکه شهرداری باید کنترل و نظارت بر ساخت و ساز غیرمجاز در همدان را تقویت کند، اظهار داشت: نیاز است تا شهرداری دوربین‌های مداربسته و کنترلی را در کیوسک‌های ورودی و خروجی مناطق باغی همدان نصب کند.

وی با اشاره به بند نخست ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، عنوان کرد: طبق مصوبه ۱۳۳۴ این قانون به شهرداری تکلیف شده که با هرگونه سد معبر برخورد کند و براین اساس نیازی نیست که حتما سدکننده مجرم باشد، بلکه سد معبر طبق قانون تخلف محسوب شده و شایسته برخورد به شیوه جمع موانع سد کننده برای رفع این مشکل است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با افزودن این مطلب که حوزه کاری دست فروشان در اماکن های عمومی است، گفت: شهرداری ها متولی اصلی جمع آوری این افراد از سطح خیابان های شهر هستند و باید با وضع قوانین مناسب در این حوزه اقدام کنند.

به گفته کامران گردان عرضه خارج از شبکه، فرار از پرداخت مالیات و سایر ضوابط صنوف نیز در این اقدام مدنظر است و مدیریت خدمات شهری باید اقداماتی انجام دهد که در معابر، خیابان ها و بطور کلی در تمامی سطح شهر مشکلی برای تردد شهروندان به وجود نیاید ضمن اینکه طبق قوانین کشور هیچ فردی نمی تواند بدون داشتن مجوزهای لازم اقدام به فروش اجناس کند و هر دوی این اتفاقات تخطی از قانون تلقی می شود.

گردان با تاکید براینکه اقدامات قاطع و قانونی شهرداری ها نیاز به حمایت نیروی انتظامی و دستگاه های قضایی دارد، گفت: در کنار همه این اقدامات، متولیان فرهنگ باید در این حوزه به فرهنگسازی بپردازند و در حقیقت شهرداری وقتی موفق به ریشه کنی این تخلف می شود که در همه ابعاد برای رفع این معضل تلاش کرده و دستگاه های مختلف بتوانند عملکرد هماهنگی در برخورد با آن داشته باشند.

گردان با اشاره به اینکه دست فروشی در سطح شهر قابل حذف نیست، ادامه داد: باید تلاش ها در راستای ساماندهی این گروه صورت گیرد و با پشتیبانی اصناف باید در چندماه آینده این موضوع حل شود.

وی در ادامه با تاکید براینکه تقاضای تشکیل شورای تامین شهرستان را داریم، افزود: تعامل همه دستگاه ها به منظور اجرای قانون مهم است و از آنجاییکه مدیریت واحد شهری وجود ندارد نمی توان به سازمان هایی که وظیفه خود را در این خصوص انجام نمی دهند دستوردهنده باشیم.

رییس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز به صورت آگاهانه و ناآگاهانه توسط مردم در شهر همدان انجام می‎‌شود، اظهار کرد: ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه شهر براساس اگاهی صورت می‌گیرد و این افراد «کارچاق‌کن‌»هایی دارند که روند رسیدگی به این ساخت و ساز غیرمجاز را طولانی و معطل می‌کنند.

سید احمد حسنی حلم با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مردم و شهروندان ناآگاهانه نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز اقدام می‌کنند، گفت: همین امر سبب می‌شود تا پرونده آنها به کمیسیون ماده 100 ارجاع شده و هزینه‌های سنگینی به مردم تحمیل شود.

وی تاکید کرد: پلیس ساختمان باید ضمن برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، اطلاع‌رسانی‌هایی در مناطقی که ساخت و ساز به صورت غیرمجاز در آنجا بالاست داشته باشد تا مردم مطلع شوند.

در ادامه رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه کنترل و نظارت بر ساخت و ساز غیرمجاز باید به صورت منطقی و متناسب با امکانات باشد، گفت: باید ظرفیت لازم برای انجام کار در زمینه جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز فراهم شود تا شهرداری نیز عملکرد مطلوبی در این زمینه داشته باشد.

علی رضایی با اشاره به مهاجرت فزاینده به شهر همدان اظهار داشت: انگیزه و میل ساخت و ساز غیرمجاز در همدان بسیار افزایش یافته و شهرداری همدان باید این توانایی را داشته باشد که از ساخت و سازغیرمجازجلوگیری کند.

رضایی با اشاره به اینکه ساخت و ساز غیرمجاز در باغات همدان بالاست، گفت: تهیه و نصب دوربین‌های نظارتی در مناطق باغی و محل‌هایی که احتمال ساخت و ساز غیرمجاز در آن وجود دارد باید در دستور کار شهرداری همدان قرار گیرد.

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورا نیز با اشاره به معضلات حضور وانت بارهای در سطح شهر اظهار کرد:ساماندهی این امر یک کار تیمی با برنامه ریزی مناسب را می طلبد.

محمد تبریزی با بیان اینکه مسایل و وظایف برخورد با سد معبر بیشتر مربوط به شهرداری و نیروی انتظامی است،اضافه کرد: در ابتدا باید وضعیت این پدیده سد معبر را مشخص کرد و در صورت لزوم قانونی یکنواخت وارد شده و در اجرا کار ، عدالت را در مسایل مد نظر قرار داد.

رضا میرزایی دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه لازمه رسیدگی و ساماندهی وضعیت دست فروشان و وانت بارها را هماهنگی و تعامل دیگر دستگاههای متولی با شهرداری دانست و گفت: در کنار تمامی معضلات اجتماعی و اقتصادی که این فروشنده ها برای شهر بوجود آورده اند برخورد جدی با متخلفین اقتدار حاکمیت را نیاز دارد .

رضا میرزایی با اشاره به اینکه بیشتر وانت بارها از شهر ها و روستاهای اطراف وارد شده و اقدام به فروش غیر قانونی بار می کنند، اضافه کرد: در برخورد با متخلفین باید با هماهنگی گشت حوزه کلانتریهای مناطق با جدیت وارد شد.

شهردار همدان با تاکید بر اینکه نهادهای نظارتی اجازه ساخت و ساز غیرمجاز در باغات را نمی‌دهند، بیان کرد: با اجری احکام ماده 100، میزان ساخت و ساز در باغات همدان 50 درصد کاهش داشته است.

سیدمصطفی رسولی با بیان اینکه دادستان همدان به عنوان مدعی‌العموم به طور جدی در این زمینه ورود کرده و مطالباتی ازدستگاه‌های متولی داشته است، افزود: پس از این موضوع دستگاه‌هایی همچون راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در کنار شهرداری نسبت به برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز واکنش نشان داده و در هفته‌های گذشته 32 باب ساختمان غیرمجاز که در باغات حیدره همدان ساخته شده بود توسط جهاد کشاورزی همدان تخریب شد.

رسولی با اشاره به اینکه نصب دوربین در مناطق باغی همدان هزینه بالایی نیاز دارد، اظهار کرد: نصب دوربین برای جلوگیری ازساخت وسازغیرمجاز زیرساخت‌هایی نیاز داردکه اعتبار اجرای آن 40میلیارد ريال برآوردشده است.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود درباره ساماندهی دست‌فروشان همدان نیز گفت: همدان در زمینه دست‌فروشان هنوز دچار معضل نشده ولی ادامه روند فعلی برای شهر بحران اجتماعی ایجاد می‌کند که نیازمند مدیریت مطلوب است.

رسولی با بیان اینکه 700 وانت‌بار در خیابان‌های همدان نسبت به عرضه میوه و سایر محصولات اقدام می‌کنند، اظهار داشت: وضعیت همدان در زمینه حضور وانت‌بارها در کنار خیابان‌ها در حال بحرانی شدن است ولی می‌توان با برگزاری یک جلسه هماهنگی این مشکلات را برطرف کرد.

شهردار همدان با اشاره به اینکه تمامی وانت‌بارها شناسایی شده و مشخص شده‌اند، بیان کرد: در حال حاضر اهرم قوی برای ساماندهی وانت‌بارها در دست نداریم ولی ورود راهنمایی رانندگی کمک بسیاری در این زمینه دارد.

رییس مجمع امور صنفی همدان هم در این جلسه ضمن تشکر از شورای شهر جهت بررسی مشکلات صنوف اظهار کرد: اصناف همدان از طرح و راهکارهای شورا جهت رفع معضلات دست فروشان و وانت های بارفروش استقبال می کند.

فرسایی با اشاره به اینکه به دلیل فعالیت دست فروشان عملا فعالیت اصناف همدان از ساع 7:30 الی 21 تعطیل می شود، اضافه کرد: لازم است مکانی برای فعالیت دست فروشان در نظر گرفته شود تا هم مشکل مغازه داران و هم دست فروشان حل شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه از نظر نیرو و تجهیزات توجه بیشتری باید به کنترل و نظارت در شهرداری شود، افزود: اگر بتوان از ساخت و ساز غیرمجاز در شهر همدان جلوگیری کرد می‌توان بسیاری از معضلات اجتماعی که در آینده برای شهر ایجاد می‌شود را پرداخت نکرد.

مجید درویشی با اشاره به اینکه ساخت و ساز غیرمجاز آسیب‌های شهرسازی و اجتماعی برای شهر در پی دارد، بیان کرد: شهرداری همدان در خدمت‌رسانی به سکونتگاه‌های غیررسمی در حاشیه شهر با مشکل مواجه بوده و به لحاظ قوانین شهری امکان ارائه خدمات به این مناطق وجود ندارد.

وی درباره ساماندهی دست‌فروشان در همدان نیز گفت: برخورد با سد معبر واحدهای صنفی و دست‌فروشان جز اولویت‌های شهرداری است و راهکارهای مناسبی نیز برای این امر در دست دارد اما برای مهار این معضل نیاز است تا از فضاها و امکانات استفاده کرده و ساماندهی مناسبی صورت گیرد.

ریس اداره کنترل و نظارت شهرداری همدان بر تشکیل یگان انتظامی شهرداری در همدان تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در همدان پهپاد استفاده شود.

بابک اسدی با بیان اینکه تاکنون با حداقل امکانات در کنترل و نظارت حداکثر استفاده و عملکرد را داشته‌ایم، افزود: اگر امکان استفاده از پهپاد در مناطق مختلف شهر همدان برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز فراهم شود بسیاری از اقدامات به راحتی شکل گرفته و نیروی انسانی کمتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه استفاده از پهپاد بازدهی کنترل و نظارت در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز را افزایش می‌دهد، بیان کرد: متاسفانه شهرداری همدان با مشکلات مالی مواجه بوده و تامین بسیاری از تجهیزات به سختی انجام می‌شود.


تعطیلی 30واحد تولیدی لبنی درهمدان

همدان پیام - طبق گفته‌هاي مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی همدان بیش از 30 واحد تولیدی لبنیات در همدان تعطيل شده و دليل آن صدور مجوزهای بدون مطالعه صنعت لبنیات همدان است كه موجب مختل شدن اين صنعت شده است.

محمود رشادی با بیان اینکه این روزها واحدهای لبنی وضعیت مطلوبی نداشته ودرآستانه تعطیلی هستند، گفت: 22 واحد لبنی استان همدان بین 5 تا 100 درصد فعال هستند و مابقی به دلایل مختلف تعطیل شده‌اند که ضربه سنگینی به اشتغال و سرمایه‌گذاری در همدان وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب، خودکفایی در تأمین نیازهای کشور به ویژه خودکفایی در تولید مواد غذایی اولویت ویژه‌ای داشت، به تسنيم گفت: از این رو تعداد و تنوع کارخانه‌های فرآورده‌های لبنی، دامداری‌ها و تولید شیرخام نیز اجتناب‌ناپذیر بود اما متأسفانه در ادامه راه تناسب لازمه برای توسعه این بخش‌ها ایجاد نشد.

رشادی افزود: به همین دلیل برخی از دامداری‌های شیری و گوشتی که با سرمایه‌گذاری بالا ایجاد شده بودند از توجیه اقتصادی مطلوب خارج و در نتیجه تعطیل و راکد شدند.مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی همدان گفت : افزایش قیمت نهاده‌ها، حمل و نقل، حامل‌های انرژی و حذف یارانه‌ها از جمله دلایل و مسائلی بود که صنایع لبنی را دچار مشکل کرده و آسیب‌های سنگین به آنها وارد کرد.

وی افزود: صنعت لبنی در کشور به صورت سنتی از سال‌های گذشته و بنا بر نیاز ضروری افراد جامعه توسعه پیدا کرده است ولی هنوز نتوانسته به صورت صنعتی در کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد که نمونه آن را می‌شود در دامداری‌های سنتی همدان مشاهده کرد.

رشادی با بیان اینکه کارخانه‌های لبنی متعددی تا سال 60 در کشور و همدان به بهره‌برداری رسید، گفت: در حال حاضر تعداد کارخانه‌های لبنی به سبب نیاز کشور، ضرورت تولید داخلی و افزایش سلامت جامعه به 800 واحد رسیده است.

وی بیان کرد: بر اساس ظرفیت اعلام شده، کارخانه‌های لبنی در روز به 5/16 میلیون تن شیرخام نیاز دارد که روزانه تنها 10 تن شیرخام در دامداری‌ها تولید می‌شود و بخشی از نیاز کارخانه‌های لبنی بدون پاسخ می‌ماند.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی همدان بیان کرد: این رقم نشان می‌دهد که بخش تولید شیر خام یعنی دامداری‌ها از کارخانه‌های تولیدی فرآورده‌های لبنی عقب هستند و همین امر در فعالیت تولیدکنندگان فرآورده‌ها نیز مؤثر است.

رشادی ادامه داد: تعدادی کارخانه که دارای توان در تنوع تولید فرآورده‌های لبنی فانتزی هستند از قدرت جذب بیشتری برخوردار بوده و کارخانه‌هایی که تنها نیازهای اساسی مردم همچون شیر پاستوریزه، ماست، پنیر، دوغ، کره و خامه را تأمین می‌کنند از حاشیه سود به مراتب حداقلی برخوردار بوده و این امر در جذب شیر خام نیز تأثیر منفی دارد.

وی بیان کرد: صدور مجوزهای بدون مطالعه و خارج از حد مواد اولیه ضربه‌ای به سرمایه‌گذاری کارخانه‌های لبنی محسوب می‌شود و از سال‌های گذشته شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی لبنی در همدان هستیم.

رشادی گفت: متأسفانه 40 درصد کارخانه‌های لبنی که با میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری احداث شده و در آن ده‌ها کارگر و کارشناس مشغول به کار هستند، فاقد تولید هستند که اثرات آن را می‌توان در جامعه مشاهده کرد.


چاله ی اعتبار برسر راه خط آهن ملایر- کرمانشاه

متن خبر :

1- راه‌آهن ملاير- كرمانشاه هنوز اعتبار نگرفته است. گويا با گذشت 8 ماه از سال 94، اعتباري به اين پروژه تخصيص نيافته است. گفتني است قرار بود اين پروژه تا پايان دولت دهم به اتمام برسد.

2- بخشنامه دولت در خصوص حذف اضافه‌كاري از كسورات بازنشستگي كارمندان بزودي حذف مي‌شود.

گويا اين حذف با رايزني نمايندگان مجلس و شوراي نگهبان در اصلاح مصوبه رد شده مجلس در اين‌باره انجام مي‌شود. گفتني است هفدهم تيرماه سال گذشته، محمود عسگري آزاد، جانشين سرپرست معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري بخشنامه‌اي درباره قطع كسر حق بيمه از اضافه كار كارمندان مشمول تأمين اجتماعي را ابلاغ كرد.

3- شهرداري تهران امسال هم در مرزها براي زائران اربعين هزينه مي‌كند. گويا پس از هزينه بدون مجوز شهرداري تهران در اربعين سال گذشته به ميزان 5 ميليارد تومان، اين شهرداري امسال براي هزينه‌كرد اين مراسم از شوراي شهر مجوز گرفته است. گفتني است كمك شهرداري تهران به برخي مراسم در ديگر استان‌ها از زمان شهردار سابق همواره با نگاه انتخاباتي ارزيابي مي‌شده است.

4- استان همدان رتبه چهاردهم كشور در زاد و ولد 6 ماهه نخست سال را به دست آورد. گويا در اين 6 ماه 18 هزار و 315 نوزاد در همدان متولد شده‌اند. گفتني است از ابتداي سال تا آخرين روز شهريور 803 هزار و 779 نوزاد در كشور متولد شده‌اند.

5- بخش ديگري از كارگران ساختماني بيمه مي‌شوند. گويا در اين مرحله 100 هزار كارگر با ارائه كارت مهارت و پرداخت هزينه ماهيانه، بيمه مي‌شوند. گفتني است 500 هزار كارگر ساختماني در ليست انتظار بيمه قرار دارند.


گسترش تخریب مراتع همدان نگران‌کننده است

تسنیم - مدیرکل منابع طبیعی همدان با بیان اینکه سالانه 150 هکتار از مراتع حیدره همدان در آتش می‌سوزد، گفت: گسترش تخریب پوشش گیاهی و فرسایش خاک در مراتع همدان نگران‌کننده است.

محمدرضا همتی افزود: متاسفانه امسال با چندین فقره آتش‌سوزی در منطقه حیدره همدان مواجه بودیم که اثرات مخربی در پوشش گیاهی و فرسایش خاک داشته است.

وی با بیان اینکه تخریب پوشش گیاهی و مراتع همدان قابل اغماض نیست، افزود: در ماه‌های اخیر چهار نفر از کسانی که در این منطقه سبب آتش‌سوزی شده بودند به مراجغ قضایی معرفی شدند تا دادگاه درباره آنها نظر دهد.

همتی عنوان کرد: هر سال 150 هکتار از اراضی حیدره همدان در آتش می‌سوزد که این امر سبب بالا رفتن آمار آتش‌سوزی در همدان شده و مشکلات بسیاری را برای استان ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی‌ها برای تغییر کاربری نبوده است، عنوان کرد: به هیچ عنوان اجازه داده نمی‌شود افراد سودجو اراضی ملی و مراتع را به آتش کشیده و سپس از این حربه برای تغییر کاربری استفاده کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با تاکید بر برخورد شدیدی با تغییر کاربری غیرمجاز در مراتع همدان بیان کرد: نگران تغییر کاربری در اراضی ملی و مراتع همدان نیستیم چراکه نظارت‌های لازم در این زمینه از سوی یگان حفاظت منابع طبیعی در حال انجام است.

وی بیان کرد:این آتش‌سوزی‌ها بیش از هر چیز سبب تخریب پوشش گیاهی، مراتع و فرسایش خاک می‌شوند که تبعات بسیار ناخوشایندی از جمله ایجاد ریزگردها را در پی دارد.

همتی درباره خبر قطع درختان منطقه «چشمه ملک» همدان در روزهای اخیر نیز گفت: منطقه «چشمه ملک» درختی ندارد که بخواهند آن را قطع کنند بلکه این محل تنها دارای چمن است.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته بخشی از منطقه توسط بومیان برای ایجاد جوی آب تخریب شده بود، گفت: پرونده تخلف این افراد به مراجع قضایی ارسال شده و برخورد لازم با آنها صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه درختی در «چشمه ملک» همدان برای تخریب وجود ندارد، تصریح کرد: البته قطع درختان همیشه اثر منفی به دنبال نداشته و گاهی نیاز است تا برای تجدیدنسل درختان قطع شوند ولی وجود حساسیت در رسانه‌های همدان نسبت به منابع طبیعی و مراتع ارزشمند است.

حرکت حلزونی صدورپروانه کسب

مهر -اجلاس ماهانه اتاق اصناف همدان در نشستی چهارساعته مشکلات را موردبررسی قرار داد که طولانی شدن روند صدور پروانه کسب و ایمن نبودن بازار همدان اصلی ترین مباحث مطرح‌شده در این نشست بود.

اجلاس ماهانه اتاق اصناف همدان شامگاه دوشنبه برگزار و مشکلات اصناف موردبحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در این نشست بابیان اینکه روند صدور پروانه کسب در استان همدان نسبت به سایر استان‌های کشور طولانی‌تر است، گفت: استان همدان دارای بدترین شاخص‌ها در مدت‌زمان تشکیل پروانه و صدور پروانه کسب است.

مجید زرین دلاور بابیان اینکه متأسفانه روند صدور پروانه کسب از نیمه دوم سال گذشته مشکل‌تر شده و شاخص همدان در کشور در این حوزه از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، گفت: قانون حداکثر سه ماه را برای صدور پروانه کسب در نظر گرفته است.

وضعیت نامناسب همدان در نصب صندوق‌های مکانیزه فروش نسبت به سایر استان‌ها

وی با تأکید بر اینکه روند صدور پروانه کسب در همدان راضی‌کننده نیست، از وضعیت نامناسب همدان در نصب صندوق‌های مکانیزه فروش نسبت به سایر استان‌ها خبر داد و عنوان کرد: درصورتی‌که واحدهای مشمول نصب این دستگاه‌ها اقدامات لازم را انجام ندهند جریمه خواهند شد.

وی بابیان اینکه استان همدان درزمینهٔ شناسایی واحدهای صنفی فاقد پرونده نیز وضعیت مطلوبی در کشور ندارد، ادامه داد: دستگاه‌های خدمات رسان و مالیات باید هزینه‌های واحدهای فاقد پروانه کسب را تا ۱۰۰ درصد افزایش دهند.

رئیس مجمع خیرین ازدواج همدان نیز در این نشست از تشکیل مجمع خیرین ازدواج زیر نظر وزارت ورزش و جوانان خبر داد و اظهار کرد: افراد به‌صورت داوطلبی در این مجمع فعالیت می‌کنند.

داوود سبزواری بابیان اینکه اقدامات این مجمع با بهزیستی و کمیته امداد متفاوت است، افزود: در این مجمع علاوه بر حمایت‌های مادی اقدامات مشاوره‌ای و معنوی نیز صورت می‌گیرد.

وی بابیان اینکه تنها به دنبال حمایت مالی نیستیم و اتحادیه‌هایی که می‌توانند کمک کنند و لوازم موردنیاز زندگی را باقیمت مناسب ارائه دهند در مجمع شرکت می‌کنند، عنوان کرد: باید از جوانان حمایت کنیم.

بخشی قابل ‌توجهی از اشتغال جامعه بر دوش اصناف است

مدیر آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان همدان نیز در این نشست بابیان اینکه بخشی قابل‌توجهی از اشتغال جامعه بر دوش اصناف است، عنوان کرد: در حال حاضر فرآیند آزمون فنی و حرفه‌ای که منجر به صدور پروانه کسب می‌شود، کوتاه‌تر شده است.

سید اکبر حسینی گفت: به اصناف پیشنهادشده تا برای تربیت نیروی کار در زمان پیک کاری با همکاری فنی و حرفه‌ای دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت برگزار کند.

مدیرکل پست استان همدان نیز در این نشست از همکاری نکردن شرکت مخابرات برای تطبیق شماره تلفن با کد پستی خبر داد و گفت: امروزه پست تنها به مرسولات فیزیکی محدود نمی‌شود.
آدرس نشانی استاندارد ایرانی تعریف و تمام آدرس‌ها به یونیکد تبدیل می‌شوند.

حمید بهنامی با اشاره به اینکه پست در دنیای امروز مقوله سه وجهی شامل مالی، فیزیکی و الکترونیکی شده است، عنوان کرد: در مأموریت جدید آدرس نشانی استاندارد ایرانی تعریف و تمام آدرس‌ها به یونیکد تبدیل می‌شوند.

وی بابیان اینکه با اختصاص یک کد ده‌رقمی آدرس تشریحی حذف خواهد شد، ادامه داد: با اعلام این کد پستی مکان و هویت هر شخص مشخص ‌شده و دستگاه‌های امدادرسان نیز با استفاده از این کد در اسرع وقت به مکان موردنظر خواهند رسید.

بهنامی با اشاره به اینکه این شیوه در حال حاضر در دو کشور دنیا اجرا می‌شود، عنوان کرد: ایران به‌عنوان سومین کشور در دنیا به دنبال اجرای این طرح بوده که هفت سال نیز طول خواهد کشید.

وی بابیان اینکه تجارت الکترونیک بحث جدیدی است که در دنیا راه افتاده و مردم خرید خود را از طریق اینترنت انجام می‌دهند، گفت: در تجارت الکترونیک کالای مبادله شده باید نماد اعتماد الکترونیک از سازمان صنعت و معدن و تجارت داشته و جنس اصلی تحویل خریدار شود.

کد پستی واقعی در اختیار مشاوران املاک و مشتریان قرار می ‌گیرد

بهنامی درادامه از آمادگی در بخش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه معاملات املاک خبر داد و بابیان اینکه کد پستی واقعی در اختیار مشاوران املاک و مشتریان قرار می‌گیرد تا از مشکلات حقوقی آینده جلوگیری شود، عنوان کرد:درشهرهمدان شرکت مخابرات برای تطبیق شماره تلفن با کد پستی همکاری نداردکه امیدواریم این مسئله رفع شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان نیز دراین نشست با بیان اینکه اقتصاد جامعه با بازار و اصناف گره ‌خورده است و برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید ازدیدگاه‌های بازار استفاده کرد.
کیانوش بهرهی با بیان اینکه در کنار بازار اسلامی به بازار عملی نیاز داریم، افزود: دانشگاه علمی تقاضا محور است.

وی با بیان اینکه امروز همه به دنبال مدرک تحصیلی هستند، ادامه داد: مدرک باید مشکلات جامعه را حل کند.

دانشگاه علمی کاربردی در استان همدان نسبت به سایر استان‌های کشور عقب مانده است بهرهی با تأکید براینکه دانشگاه علمی کاربردی در استان همدان نسبت به سایر استان‌های کشورعقب مانده است، عنوان کرد: بسیاری از نهادهای دولتی می توانند دانشگاه علمی کابردی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه امکان ایجاد دانشگاه علمی کاربردی حوزه اصناف در تقویت این مرکز موثر است، گفت: این مرکز می‌تواند بخشی از نیازهای علمی اصناف را حل کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان با اشاره به اینکه مدرک این دانشگاه معتبر بوده و توسط وزارت علوم صادر می‌شود، اظهار کرد: با مدارک این دانشگاه امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر درسایر دانشگاه‌ها وجود دارد.

بهرهی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کابردی اصناف همدان نخستین مرکز استان درغرب کشور خواهد شد، عنوان کرد: این مرکز تأثیر در توسعه علمی اصناف موثر خواهد بود.

مسئول امورمشترکین شرکت توزیع نیروی برق همدان نیز در این نشست با بیان اینکه در بازار مظفریه و بخش کبوتر فروش وضعیت نامناسبی در خصوص تأسیسات برقی برقرار است، گفت: احتمال بروز هر گونه حادثه‌ای در این بخش وجود دارد.

در بازار همدان وسائل آتش زدا در کنار لوازم اندازه‌گیری برق قرار گرفته است

مجید حاتمی به بازدید انجام شده از بازار همدان اشاره کرد و با بیان اینکه در بازار همدان وسائل آتش ‌زدا در کنار لوازم اندازه‌گیری برق قرار گرفته که منجر به ایجاد برخی از آتش سوزی‌ها خواهد شد، گفت: در بازار مظفریه و بخش کبوتر فروش‌ها وضعیت نامناسبی برقرار است و باید ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنفی به طور خودسرانه نسبت به تغییر فیوز اقدام کرد ه اند، عنوان کرد: اگر متقاضی و مشترکی انشعاب خریداری کرده و کفاف نیاز او را نمی‌دهد باید به اداره برق مراجعه و درخواست اصلاح انشعاب خود را ارائه دهد.

رئیس اتاق اصناف همدان نیز با بیان اینکه کارهای اجرایی در اتاق اصناف به افراد متخصص واگذار خواهد شد، گفت: اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف به امور اجرایی نخواهند پرداخت و این امور به افراد متخصص سپرده شده است.

حمیدرضا فرسایی‌ با تأکید بر اینکه اتحادیه‌ها در زمان بودجه نویسی باید سهم ۱۵ درصدی آموزش را لحاظ و هرچه زودتر بودجه‌ها را ارائه کنند، گفت: درسال ۹۵ بودجه اتحادیه‌ها از طریق سامانه نرم افزاری تدوین خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه مجوز تأسیس دانشگاه علمی و کابردی اصناف دو سال پیش اخذ شد، عنوان کرد: مدیریت سابق دانشگاه علمی و کاربردی تمایل چندانی برای راه اندازی این مرکز نداشت.

افزایش 10درصدی تعرفه خدمات مهندسی

ایسنا - معاون اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان همدان ه در خصوص تعرفه خدمات مهندسی گفت: کمیته چهار نفره هر استان با استناد به بندهای17-3 و17-6مبحث دوم مقررات ملی ساختمان موظف است مبانی قیمت تعرفه‌های خدمات مهندسی را با توجه به کیفیت ساخت‌وساز و شرایط هر استان‌ بررسی کند و در حد 25 درصد کاهش یا افزایش دهد.

"ناصر خاکی‌زاده"بابیان اینکه این کمیته چهارنفره متشکل از معاون عمرانی استانداری، شهردار، مدیرکل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی است، افزود: تعرفه‌های صادره از سوی مرکز در این کمیته مطرح و تصویب می‌شود به طوریکه امسال تصمیم بر آن شد بین 7 تا 10 درصد افزایش داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مبانی قیمت‌گذاری خدمات مهندسی ساختمان برای کلیه رشته‌ها از شورای بررسی قیمت‌ها از وزارت راه‌وشهرسازی به شورای مرکزی اعلام و به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

گودبرداری‌های غیرمجاز در فصل سرما ممنوع

معاون اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان همدان در ادامه توصیه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی موجود در استان و بارندگی و سرما، بهتر است گودبرداری‌های غیرمجاز صورت نگیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی موجود در استان از دستاندارکاران ساخت‌و‌ساز می‌خواهیم در گودبرداری‌های مجاز تمهیدات لازم را انجام دهند و هر گونه اقدامی زیرنظر مهندسان باشد تا ساختمان با کیفیت بدی اجرا نشود.

وی با تاکید بر اینکه تا حد ممکن در این فصل گودبرداری‌های غیرمجاز صورت نگیرد، تصریح کرد: باید گودبرداری‌ها در این فصل طبق اصول و ضوابط و مشروط بر داشتن مجوز و اجرای سازه نگهبان اجرا شود و سازنده پس از انجام گودبرداری عملیات ساخت و ساز را رها نکند و بلافاصله بتن‌ریزی پی و فوندانسیون را داشته باشند.

هرگونه عملیات ساختمانی بدون مجوز ممنوع ومردوداست

خاکی ‌زاده با اشاره به اینکه هر گونه عملیات ساختمانی بدون مجوز راممنوع ومردود می‌دانیم، عنوان کرد: باید مصالح مورد استفاده دراین فصل مطابق با استانداردهابوده وتاییدیه دفترمرکز تحقیقات وزارت راه وشهرسازی راداشته باشد.

وی با بیان اینکه ما تنهاملزم براجرای درست واستفاده صحیح ازمصالح هستیم، افزود: تایید یه استاندارد مصالح ازسوی اداره استاندارد یادفتر مرکز تحقیقات راه‌وشهرسازی صادرمی‌شود  گواهی مصالح مطابق با شرایط آب و هوایی استان در کمیته‌ای در سازمان نظام مهندسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نايب قهرمانهمدان درمسابقات قايقراني

ایرنا - ششمين دوره مسابقات قايقراني رويينگ بانوان كشور دوشنبه با نائب قهرماني تيم همدان در درياچه آزادي تهران به پايان رسيد.

دبير هيات قايقراني همدان در اين باره گفت: تيم همدان با كسب دو نشان نقره و ۱۳ امتياز پس از تيم زنجان و بالاتر از آذربايجان غربي و تهران بر سكوي دوم كشور قرار گرفت.

مهدي صمدي در گفت وگوباخبرنگارايرنا اظهار كرد:درخشش تيم همدان در حاليست كه اين استان فاقد دريا و درياچه بوده و قايقرانان همداني با حداقل امكانات در سد اكباتان تمرين مي كنند.

وي بيان كرد: در بخش انفرادي مسابقات رويينگ بانوان كشور نيز مريم كرمي از همدان با زمان چهار دقيقه و ۲۱ ثانيه و ۹۱ صدم ثانيه به مدال نقره دست يافت.

صمدي خاطرنشان كرد: همچنين در مسابقات فينال B سنگين وزن تكنفره، مريم پارسايي مهر از همدان با زمان چهار دقيقه و ۳۵ ثانيه و ۷۰ صدم ثانيه بر سكوي قهرماني قرار گرفت.

همدان در حال حاضر داراي يكصد قايقران فعال است و در سطح كشور به عنوان يكي از قطب هاي اصلي قهرمان پروري در رشته هاي مختلف قايقراني به شمار مي رود.



سفرقریب الوقوع هيات تجاری تاجيکستان/ تکدی‌گری جرم  است؛ دست‌ فروشی جرم نیست/ تعطیلی 30واحد تولیدی لبنی درهمدان/ چاله ی اعتبار برسر راه خط آهن ملایر- کرمانشاه/ نگرانی ازگسترش تخریب مراتع/ نايب قهرمانی همدان درمسابقات قايقراني/ افزایش 10درصدی تعرفه خدمات مهندسی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار