رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان با بیان اینکه واردات به تولیدات داخل نباید صدمه بزند، گفت: مسئولان مشکلات سر راه کسب و کار را حل کنند.
کد خبر: ۱۳۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹ 16 November 2015
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان با بیان اینکه واردات به تولیدات داخل نباید صدمه بزند، گفت: مسئولان مشکلات سر راه کسب و کار را حل کنند.

به گزارش فارس، علی‌اصغر زبردست در نشست هم‌اندیشی مدیران و کارشناسان استان با بیان اینکه همه آحاد جامعه درتوسعه استان دخالت دارند، اظهار کرد:توسعه استان همدان مختص به یک یا دو نفر نیست بلکه همه باید در راستای توسعه و پیشرفت استان تلاش کنند.

وی با بیان اینکه استان همدان دارای ظرفیت‌های زیادی است افزود: متاسفانه هنوز نتوانسته‎ایم از این قابلیت‎ها به خوبی استفاده کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان با بیان اینکه هنوز نتوانسته‎ایم ظرفیت‎ها را در راستای توسعه در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی قرار دهیم بیان کرد: کارشناسان، نقش مهمی را در توسعه استان دارند.

وی با بیان اینکه دولت تلاش زیادی را در راستای شناسایی موانع بیکاری کرده است ادامه داد: مسئولان باید تلاش کنند عوامل بیکاری را در استان شناسایی کنند زیرا اگر مسائل و مشکلاتی که در گذشته بر سر راه کسب و کار بوده را حل نکنیم وضع بدتر خواهد شد.

زبردست با بیان اینکه باید از تکنولوژی‌هایی که وارد کشور می‌شود به خوبی استفاده کرد، خاطرنشان کرد: نباید واردات به تولیدات داخل صدمه بزند.

وی با بیان اینکه باید در تولید محصولات مورد نیاز روی پای خود بایستیم، بیان کرد: استان همدان ظرفیت‎هایی دارد که باید از آن‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان با بیان اینکه کشور‌های عراق، افغانستان، پاکستان و در مجموع منطقه آسیای میانه یک فرصت برای ایران اسلامی است، اظهار کرد: هنوز از این فرصت‌ها به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه خیلی از فرصت‌ها را از دست داده‌ایم، اضافه کرد: در چشم‌انداز 20 ساله توسعه مقرر شد مدیریت منطقه را برعهده بگیریم اما متأسفانه آن طور که باید و شاید نتوانستیم.

زبردست با بیان اینکه فسادهای مالی، تحریم‌ها و یارانه‌های بی‎رویه‌ای که به مردم داده می شود چند علت بود که نتوانستیم مدیریت منطقه را برعهده بگیریم بیان کرد: باید گروه‌های بخش خصوصی را برای فعالیت در کشور آماده کنیم.

وی با بیان اینکه باید در راستای اقتصاد مقاومتی و تحقق آن حرکت کنیم گفت: جدایی از اقتصاد تک‌محصولی نفت و تکیه بر تولیدات داخلی باعث پیشرفت کشور خواهد شد که باید مد نظر قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی همدان، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان با بیان اینکه نباید با شعار خود را قانع کنیم ادامه داد: استان همدان غیر از بانک‌ها منابعی برای فعال کردن تجارت، کشاورزی و... ندارد.

زبرست با بیان اینکه جز با تکیه بر منابع مالی راه دیگری برای فعال کردن بخش‌های تولیدی وجود ندارد گفت: اگر به بحث بانک‌ها رسیدگی نشود در آینده به مشکل خواهیم خورد.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه بیشتر مردم سرمایه‌گذار بخش‌های خصوصی هستند، اظهار کرد: پول بانک‌های خصوصی نباید از استان خارج شود.

امام جمعه همدان نیز با بیان اینکه دلیل فقیر بودن کشورهای اسلامی عدم استفاده آنها از استعدادها و خلاقیت‌های موجود در جامعه است، اظهار کرد: اگر انسان‌ها بتوانند از توانمندی‌های خود به‌ درستی استفاده کنند آن‌قدر فقیر نخواهند بود.

آیت‌الله غیاث‌الدین ‌طه‌محمدی با بیان اینکه انسان‌ها هنوز به عزت و توانمندی‌های خود پی نبرده‌اند، گفت: دانشگاه‌ها، آموزش‌ و پرورش و حوزه علمیه در آشکارسازی توانمندی‌های انسان لنگ می‌زنند.

وی با بیان اینکه انسان‌ها مضطرب و نگران تربیت‌ شده‌اند، بیان کرد: یکی از آسیب‎های کشور این است که 70 میلیون نفر جمعیت آن، همه به دنبال کار دولتی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان بابیان اینکه واژه قناعت در کشور نهادینه نشده است ادامه داد: امروزه در دانشگاه و کشور استادی که قناعت داشته باشد وجود ندارد.

وی بیان اینکه اگر انسان‌ها با تکیه‌ بر استعدادهای ذاتی تربیت می‌شدند آن‌ قدر فقیر نبودند، خاطرنشان کرد: انسان‌ها به دنبال یک زندگی مرفه هستند بدون اینکه از استعدادهای خود استفاده کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار