معاون اداره‌کل حقوقی و املاک کمیته امداد امام خمینی از برگزاری همایش بزرگ وکلای نیکوکار کشور در آذر ماه خبر داد.
کد خبر: ۱۲۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 06 November 2015
معاون اداره‌کل حقوقی و املاک کمیته امداد امام خمینی از برگزاری همایش بزرگ وکلای نیکوکار کشور در آذر ماه خبر داد.

به گزارش فارس؛حمیدرضا ملااسماعیلی  در دیدار با رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان، با اشاره به مراجعات مددجویان به کمیته امداد اظهار کرد: در گذشته مددجویان خود به کمیته امداد مراجعه می‌کردند اما با تغییر سیاست‌ها بر آن شدیم تا خود کمیته امداد به دنبال محرومان جامعه برود.

وی ادامه داد: به دنبال انعقاد تفاهمنامه‌ای به منظور استفاده از خدمات کانون وکلای دادگستری استان‌ها در راستای زیر پوشش قرار دادن پرونده‌های قضایی و حقوقی مددجویان کمیته امداد هستیم.

معاون اداره‌کل حقوقی و املاک کمیته امداد امام خمینی تاکید کرد: هرچه تعامل کمیته امداد با کانون وکلا بیشتر باشد، می‌توان از همه ظرفیت‌های پیش رو به نفع مددجویان استفاده کرد.

وی بیان کرد: در استان‌ها نظارتی بر کار داوطلبانه وکلا برای مددجویان نمی‌شود و همین امر باعث بروز مشکلات فراوانی برای مدیران کل استان‌ها شده است.

ملااسماعیلی خواستار دسته‌بندی این کار داوطلبانه شد و گفت: باید به مانند حق‎الوکاله برای این کار داوطلبانه وکلا برنامه‌ریزی شود تا شاهد بروز مشکل برای خود وکلا و کمیته امداد نباشیم.

وی خواستار استفاده از ظرفیت‌های کانون وکلا شد و افزود: باید سعی کنیم از دانش وکلای زبده برای آموزش حقوقی مددجویان استفاده کنیم تا بتوانند به راحتی از حقوق خود دفاع کنند.

معاون اداره‌کل حقوقی و املاک کمیته امداد خواستار راه‌اندازی دفتر راهنمایی مددجویان در شهرستان‌ها شد و افزود: وجود دفاتر خاص راهنمایی حقوقی برای مددجویان در کلانشهرها مشکلاتی از قبیل مسافت و ... دارد که باید با راه‎اندازی آن در کمیته‎های امداد شهرستان‎ها، زمینه استفاده مددجویان از آن را فراهم کنیم.

ملااسماعیلی در پایان سخنانش از برگزاری همایش «وکلای نیکوکار کشور» اوایل آذرماه سال جاری در تهران خبر داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار