معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امکان وقوع آنفلوآنزای مرغی وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۴۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ 06 November 2015
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امکان وقوع آنفلوآنزای مرغی وجود دارد.

به گزارش فارس؛ حسین عرفانی در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت مواد غذایی با اشاره به اینکه امسال 2 هزار و 310 حجاج وارد فرودگاه همدان شدند، اظهار کرد: یک‌هزار و 500 حجاج همدانی و 798 حجاج کردستانی امسال وارد فرودگاه همدان شدند که همه آنها مورد غربالگری قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه هیچ مورد مثبتی در بحث ویروس کرونا در استان همدان مشاهده نشده است، گفت: 208 زائر در فرودگاه همدان مشکوک به ویروس بودند که توسط پزشکان مورد معاینه قرار گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه آزمایش پنج نفر از حجاج مشکوک به ویروس کرونا بود که به آزمایشگاه ویروس‌شناسی تهران ارسال شد، افزود: بر اساس آزمایش‌های انجام شده موارد مثبتی از ویروس کرونا در استان همدان مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه در بحث کنترل ویروس کرونا همدان تنها استانی است که تمام اتاق‌های مراقبت ایزوله تنفسی دارد، افزود: در دو هفته آینده باید در کشور در خصوص مقابله با بیماری کرونا آمادگی لازم صورت گیرد.

عرفانی با اشاره به اینکه دومین کنگره انسانی در روز اربعین حسینی با ورود 20 تا 30 هزار زائر به کشور عراق پیش‌ رو است، گفت: این کشور در حال حاضر با اپیدمی وبا درگیر است و باید بحث آگاهی‌بخشی را جدی گرفت.

وی با بیان اینکه از هر 100 نفر مبتلا به ویروس وبا 70 نفر علامت این بیماری را ندارد، خاطرنشان کرد: فقط 5 تا 10 درصد آنها نیز اسهال شدید خواهند داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با هشدار نسبت به اینکه امسال زمستان سردی پیش‌ روست و امکان وقوع آنفلوآنزا وجود دارد، گفت: باید بحث بیماری آنفلوآنزا و آنفلوآنزای مرغی که هنوز پرونده آن در کشور بسته نشده را جدی گرفت.

وی با اشاره به معضل مصرف دخانیات و قلیان در اماکن عمومی، بیان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته استان همدان مقام دوم یا سوم را در بحث مصرف دخانیات دارد که البته در این زمینه جای بحث وجود دارد.

عرفانی با بیان اینکه کنترل مصرف دخانیات در اماکن عمومی نیاز به هماهنگی منسجم و کنترل شده دارد، افزود: سال گذشته هماهنگی خوبی در بحث مبارزه با عرضه قلیان در اماکن عمومی از سوی معاونت بهداشتی و نیروی انتظامی صورت گرفت که لوح تقدیر در این خصوص از سوی وزیر بهداشت به استان داده شد.

وی با اهمیت به همکاری بین بخشی و مشارکت مردمی در بحث مبارزه با مصرف دخانیات و قلیان، گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت به عنوان برنامه‌ مهم کشور در حال پیگیری است و بدون هماهنگی شهرداری موفقیت در خصوص حفظ سلامتی افراد حاصل نخواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: صدور مجوز عرضه قلیان از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف نیاز به بررسی دقیق دارد.

مدیرکل دامپزشکی همدان نیز با بیان اینکه ویروس آنفلوآنزای مرغی در فصول سرما امکان وقوع بسیاری دارد، اظهار کرد: کنترل واحدهای مرغی در خصوص حفظ سلامتی افراد بسیار مهم است.

محمودرضا رسولی با بیان اینکه آلودگی تخم‌مرغ‌ها با وقوع ویروس آنفلوآنزا از دو نظر امکان‌پذیر است، گفت: امکان ورود ویروس در داخل تخم مرغ و در سطح پوسته وجود دارد و نقل و انتقال هرگونه تخم مرغ بدون مجوز دام‌پزشکی ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه هرگونه نقل و انتقال کود و طیور زنده باید با مجوز انجام شود، افزود: برخورد با پرورش‌دهندگان غیرمجاز که البته گاهی به عنوان مؤلفه‌های تولید محسوب می‌شوند در حالی که ضد تولید هستند، باید در دستور کار باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار