استاندار سمنان گفت: این استان در انتخابات این دوره نسبت به دوره قبل نه‌تن‌ها افزایش مشارکت داشته، بلکه میزان مشارکت در استان از میانگین کشوری بالاتر بوده است.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶ 05 March 2024

به گزارش تابناک سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی امروز (۱۵ اسفند ماه) در نشست خبری، اظهار کرد: میزان مشارکت مردم در انتخابات اسفند ماه در این استان ۴۷.۶ درصد بود. این در حالی است که میزان مشارکت مردم استان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس ۴۷.۲۰ درصد بود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی میزان مشارکت مردم استان چند ماه پیش و قبل از نشست‌های تبیینی انجام شده و حتی تا ۳۲ و ۳۸ درصد هم اعلام شده بود، ادامه داد: با برگزاری نشست‌های تبیینی متعدد در استان و با تلاش افراد و چهره‌های ذی‌نفوذ، این رقم در انتخابات به بیش از ۴۷ درصد افزایش یافت.

او بیان کرد: استان سمنان از نظر مشارکت در انتخابات بین استان‌ها رتبه سیزدهم را کسب کرد و در دوره قبل، رتبه هفدهم را کسب کرده بود.

هاشمی افزایش مشارکت مردم استان در امر انتخابات را نتیجه توجه و عملیاتی شدن چهار راهبرد مقام معظم رهبری در استان دانست و گفت: این مهم سبب شد تا رتبه استان از جایگاه هفدهم در دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی، به رتبه سیزدهم کشور در دوازدهمین دوره ارتقا یابد.

وی افزود: در زمینه برقراری امنیت انتخابات ۱۱ اسفند نیز اقدامات ارزنده‌ای توسط مسؤولان انجام شد و شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و امن در استان بودیم.

استاندار سمنان تاکید کرد: رعایت اصل بی‌طرفی، عمل به مُر قانون و تعامل و همراهی و همکاری ویژه با اعضای هیأت نظارت بر انتخابات از دیگر مواردی بود که در دستور کار ستاد انتخابات استان قرار داشت.

او بیان کرد: حدود ۲۰ هزار نفر در حوزه‌های اجرایی، نظارت و امنیت، انتخابات را در استان سمنان برگزار کردند. همچنین نشست‌های تبیینی در همه شهرستان‌های استان با حضور نمایندگانی از اقشار مختلف برگزار شد.

هاشمی با اشاره به میزان مشارکت در شهرستان‌های هشتگانه این استان، اظهار کرد: میزان مشارکت مردم شهرستان میامی بیش از ۵۳ درصد، شهرستان سرخه ۵۳ درصد، دامغان بیش از ۵۲ درصد، آرادان بیش از ۵۱ درصد، شاهرود ۵۰.۸ درصد، گرمسار ۴۸.۴ درصد، سمنان ۴۱.۲ درصد و شهرستان مهدیشهر ۳۶.۵ درصد بوده است.

وی با اشاره به آرای چهار منتخب استان، گفت: عباس گلرو از حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه با ۴۵.۵۸ درصد، احمد عجم از حوزه انتخابیه شاهرود و میامی با ۳۸.۷۱ درصد، علی‌اکبر علیزاده از حوزه انتخابیه دامغان با ۳۶.۱ درصد و یاسر عربی از حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان با ۵۷.۸ درصد از کل آرا توانستند به‌عنوان منتخب مردم به مجلس شورای اسلامی راه یابند.

استاندار سمنان اضافه کرد: در انتخابات خبرگان نیز آیت‌الله میرباقری با ۹۱.۵ درصد آرا به‌عنوان منتخب مردم استان انتخاب شد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار