سرپرست فرمانداری بندرعباس 
تابناک هرمزگان_سرپرست فرمانداری بندرعباس با اشاره به تاریخچه برگزاری انتخابات ایران اسلامی در مقایسه با کشورهای مختلف جهان گفت: تنها راه دخالت مردم در حاکمیت و سرنوشت خود، انتخابات است. شرکت مردم در انتخابات کلید حل مشکلات جامعه است.
کد خبر: ۱۱۵۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸ 28 February 2024

به گزارش تابناک هرمزگان// حبیب بهادری با حضور در نشست صمیمی هنرجویان دانشکده فنی و حرفه ای دخترانه فاطمة الزهرا‌ سلام الله علیها، در خصوص جایگاه انتخابات در حل مشکلات کشور و تأثیر مشارکت مردم در پیشرفت و تحول کشور اذعان داشت: دشمنان تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا مردم در انتخابات پیش‌رو شرکت نکنند.

اینک جای این سوال باقی است که اگر حضور مردم در انتخابات چه سودی برای ملت ایران و چه ضربه ای به منافع دشمن دارد که به طرز شگفت‌انگیزی مردم را تشویق به قهر با صندوق های انتخابات می‌کنند؟

همین سوال کافیست برای آنکه بدانیم انتخابات مهم و نقش‌آفرینی مردم و مشارکت آن‌ها نیز مهم‌تر است.

وی افزود: تجربه ۴۵ ساله ایران اسلامی نشان داده است که انتخابات پرشور و مشارکت بالای مردم، تأثیر مثبتی بر قدرت چانه‌زنی مسئولین نظام برای پیگیری منافع ملی چه در داخل و چه در خارج از کشور داشته است.

سرپرست فرمانداری بندرعباس با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: مجلس در رأس امور است و بر همه مسایل جامعه تأثیرگذار است. 

 وی دو مأموریت اصلی مجلس را نظارت و قانون‌گذاری عنوان کرد و افزود: نقش قانون‌گذاری مجلس پررنگ‌تر از نظارت و مهم تر از آن است. 

بهادری تاکید کرد: اگر مجلسی قوی می خواهیم باید متشکل از افرادی باشد که بر قانون گذاری تسلط دارند زیرا ورود چنین افرادی باعث قدرت مجلس خواهد شد .

در ادامه سرپرست فرمانداری بندرعباس به سیاست های جدید انتخاباتی که منجر به افزایش سلامت انتخاباتی و همچنین افزایش آگاهی بیشتر به جای تبلیغات هزینه بر و زائد می‌شود اشاره کرد و بیان داشت: در این دوره انتخابات، برابر با سیاست‌های کلی که رهبر معظم انقلاب در سال 1395 ابلاغ فرموده‌اند چند اتفاق افتاد؛ نخست اینکه برای هزینه کرد تبلیغات داوطلبین سقف معینی تعیین شد.

 همچنین امکانات عمومی و دولتی به‌صورت رایگان در اختیار داوطلبین قرار گرفت. و بر همین اساس، بیلبورد ها برای تبلیغات داوطلبین به‌صورت رایگان در اختیار آنها قرار گرفت.

وی در راستای لزوم مشارکت دادن ذهن مردم برای دستیابی به افزایش کمی و کیفی مشارکت در انتخابات به برنامه‌های تلویزیونی به صورت مناظره اشاره کرد و افزود: هر کدام از داوطلبین می توانستند به صورت رایگان از این امکانات بهره مند شوند. وی از حضور تنها 17 نفر از داوطلبین در برنامه های مناظره تلویزیونی خبر داد.

حبیب بهادری با بیان اینکه باید آگاهانه فرد اصلح را انتخاب کرد تا مجلسی قوی داشته باشیم افزود: سه گروه اساتید دانشگاه، خانواده و روحانیون می‌توانند در انتخابات مجلس مرجعیت داشته باشند و برای راهنمایی و انتخاب فرد اصلح از این افراد کمک گرفت.

وی افزایش تعداد داوطلبین در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره قبل را عدالت انتخاباتی در استفاده از امکانات دولتی و عمومی به صورت رایگان برای همه داوطلبین با سلایق مختلف عنوان کرد. 

لازم به ذکر است در پایان این نشست صمیمی، دانشجویان سوالات، شبهات و انتقادات خود را مطرح کرده و فرماندار نیز به آن ها پاسخ داد.

انتهای پیام//

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار