با حضور مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاریهای حوزه های علمیه و آموزش و پرورش؛
تابناک هرمزگان-نشست شورای همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان هرمزگان، با حضور مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاریهای حوزه های علمیه و آموزش و پرورش برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶ 14 April 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان/نشست شورای همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان هرمزگان صبح روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمید نیکزاد مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاریهای حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد اعتمادی مدیرکل بازرسی استانداری هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین حقانی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان، روسای ادارات آموزش و پرورش هرمزگان و مسئولین حوزه های علمیه استان در سالن کنفرانس کانون فرهنگی تربیتی غدیر بندرعباس برگزار شد.

حوزه علمیه باتوجه به عقبه فاخری که دارد می‌تواند در تمام عرصه‌های سند تحول آموزش و پرورش نقش آفرینی داشته باشد

حجت الاسلام و المسلمین نیکزاد با بیان اینکه همکاری اثربخش بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش از تاکیدات مقام معظم رهبری و وزیر آموزش و پرورش است گفت: همکاری و وحدت زمانی محقق می‌شود که بتوانیم نقاط مثبت حوزه و آموزش و پرورش را با یکدیگر تلفیق کنیم که با چنین رویکردی وحدت رویه شکل می‌گیرد که مورد تاکید و مقبول مقام معظم رهبری نیز است.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و حوزه هردو به این همکاری نیاز دارند، یادآور شد: حوزه علمیه باتوجه به عقبه فاخری که دارد می‌تواند در تمام عرصه‌های سند تحول آموزش و پرورش نقش آفرینی داشته باشد.

انقلاب اسلامی بر اساس امیدهای ایمانی شکل گرفت

دبیر ستاد همکاریهای حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر اساس امیدهای ایمانی مردم شکل گرفت گفت: امید ایمانی رمز اساسی موفقیت در حوزه‌های شغلی اجتماعی و سازمانی است و اگر نتوانیم خود را در بعد ایمانی و اعتقادی تقویت کنیم نمیتوانیم در حوزه تربیتی مروج و تاثیرگذار باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد خاطرنشان کرد: امید ایمانی می‌گوید معنویت را حفظ کن، تلاش و کوشش کن خدا بهترین‌ها را برای شما رقم می‌زند همان کاری که حاج قاسم کرد و این امید ایمانی بود که حاج قاسم را در جامعه جهانی و بین المللی مشهور و اثرگذار نمود.
وی ادامه داد: اگر در بین دانش آموزان مشکلات اخلاقی و اعتقادی وجود دارد باید ریشه این مشکلات را در رفتارهای خودمان ریشه یابی و اقدام به رفع آن کنیم.

طرحهای متنوعی در آموزش و پرورش در راستای تقویت مبانی اعتقادی و ایمانی دانش آموزان اجرا میشود

این مقام مسئول ادامه داد: طرحهای امین، روشنا، محراب، سفیرآسمانی و معراج از جمله برنامه های اجرایی در مدارس است که در راستای تقویت مبانی دینی و اعتقادی دانش آموزان در مدارس سراسر کشور اجرا می شود.
حجت‌الاسلام نیکزاد گفت: گسترش دامنه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در نظام آموزشی و تربیت دانش‌آموزان نیاز امروز است به گونه ای که پیوند بین مدرسه، مسجد و خانواده از مواردی است که به جدیت در وزارت آموزش و پرورش دنبال می شود.
مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش افزود: عرصه فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش متنوع است و باید سازو کارها مشخص و از ظرفیت همه معلمان و مربیان استفاده شود.
وی با تاکید بر ارتباط گسترده بین معلمان و روحانیون، افزود: باید جلسات گفت و گو، مناظره بین معلمان و روحانیون افزایش پیدا کند.
حجت‌الاسلام نیکزاد تصریح کرد: با اجرای طرح های همچون طرح "روشنا" و با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسایل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار