کمبود فضای بیمارستانی
ضریب اشغال بیمارستانهای آذربایجان غربی 75 درصد است .در بیمارستانهایی مانند امام خمینی (ره) و کوثر ارومیه ضریب اشغال 95 درصد می رسد.
کد خبر: ۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۸ 26 January 2015

  به گزارش تابناک به نقل از اروم نیوز،، در سطح آذربایجان غربی 24 بیمارستان فعالیت دارند که از این تعداد 21 بیمارستان به دلیل عمر ساخت ، نیازمند تجهیز و نوسازی هستند و تنها سه بیمارستان تازه ساخت در شهرهای ماکو، شوط و پلدشت داریم.

وضعیت اسف باری که در بیمارستانهای استان علی الخصوص بیمارستان شهید مطهری و کوثر ارومیه وجود دارد اصلاً در شأن زنان جامعه ما نیست. پذیرش زنانی که وضع حمل می کنند در راهروی بیمارستان و روی زمین در شأن زنان جامعه ما نیست.

آذربایجان غربی یکی از استان هایی است که در عرصه سلامت از استان های کم برخوردار به شمار می رود و تمام مسئولین ذی ربط باید برای رشد و پیشرفت عرصه سلامت استان تلاش کنند.

بیمارستان های آذربایجان غربی در حوزه بهداشت و درمان و هم از لحاظ آمار تخت در مقایسه با سایر استانها از نظر کیفیت و بهداشت وضعیت خوبی ندارد.

بیمارستان کوثر تنها بیمارستان تخصصی زنان و زایمان در ارومیه دارای 62 تخت تخصصی برای زایمان است.با وجود امکاناتی که در این بیمارستان وجود دارد اما بدلیل مراجعه کنندگان قادر به پاسخگویی و ارائه خدمات نیست و در بیشتر مواقع با کمبود تخت و ارائه خدمات روبرو است.

از سوی دیگر بیمارستان امام خمینی (ره) نیز بدلیل نبود امکانات کافی  و مراجعه کنندگان بیش از ظرفیت هم اکنون این بیمارستان در حد انفجار است.

باید با عزم جدی و برنامه ریزی که مسئولین ذی ربط انجام میدهند سعی در رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان داشته باشند تا مشکلاتی که مشاهده می کنیم را از بین ببریم و شاهد ارائه خدمات بهتر و بیشتر در حوزه بهداشت و درمان باشیم.

ضریب اشغال بیمارستانهای آذربایجان غربی 75 درصداست

جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: باید تعداد تخت های فعال در استان ما تا پایان سال 94 که سال پایانی برنامه پنجم توسعه به حساب می آید به پنج هزار تخت برسد که این کمبود در 16 ماه آینده جبران می شود.

وی با بیان اینکه ضریب اشغال بیمارستانهای آذربایجان غربی 75 درصد است افزود: بیمارستانهایی مانند امام خمینی (ره) و کوثر ارومیه از وضعیت بسیار نامناسبی برخوردار هستند و ضریب اشغال در آنها به 95 درصد نیز می رسد.

وضعیت اسف بار بیمارستان های ارومیه

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه نیز در گفتگویی گفت: وضعیت بیمارستان های ارومیه اسف بار است.بطوریکه در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه، بیمارانccu به علت کمبود تخت چند روزی در اورژانس و بیماران اورژانس نیز به تبع آن در کف بیمارستان پذیرش می شوند.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان شهید طالقانی ارومیه،گفت: بیمارستان طالقانی نیز وضعیت مشابهی دارد.این بیمارستان حتی به بخش سی تی اسکن هم مجهز نیست؛طبق اعتبارات مصوب قرار بود تا در نزدیکی باغ رضوان ارومیه بیمارستانی احداث شده و بیمارستان شهید طالقانی به مکان جدید انتقال یابد، ولی متاسفانه درساخت این بیمارستان جدید سلیقه ای عمل شد و ازاختصاص ردیف اعتبارات حذف گردید.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی همچنین در رابطه با وضعیت بیمارستان کوثر، بیان کرد: ساختمان این بیمارستان فرسوده و نزدیک به 100 سال عمر دارد؛ به علت اینکه عمده فعالیت این بیمارستان در حوزه زنان زایمان است حتی در برخی مواقع دیده شده که در کف بیمارستان اقدام به پذیرش می کنند؛ حتی وضع به گونه ای بوده که در مقطعی از زمان گزارش شد که نوزادان متولد شده در بیمارستان ها جابه جا و اشتباهی به والدین دیگری تحویل داده می شوند.وی خاطر نشان کرد: رسیدگی به وضعیت بیمارستان ها عزمی جدی می طلبد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار