معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد؛
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در موارد کمبود کشوری داروهایی مانند انسولین، سیاست توزیع در استان با تخصیص سهمیه بیشتر به داروخانه‌های پرمصرف، موجب دسترسی بیشتر بیماران به دارو را فراهم می‌آورد.
کد خبر: ۱۱۴۹۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸ 15 January 2024

 به گزارش خبرگزاری تابناک همدان،دکتر قدرت الله رستمی گفت: متأسفانه سبک زندگی امروزی که بخش اعظم آن وابسته به بی‌تحرکی، رژیم غذای پرکالری و نامناسب امروزی آحاد جامعه است موجب گسترش روزافزون بیماری دیابت در سطح وسیعی از جمعیت کشور و استان گردیده است .

وی با بیان اینکه سبک زندگی نامناسب باعث شده است که علاوه بر مبتلایان به دیابت نوع ۱، عده‌ای از مبتلایان به دیابت نوع ۲ نیز مصرف‌کننده انسولین گردند، خاطرنشان کرد: متأسفانه روز تعداد افرادی که انسولین استفاده می‌کنند روزبه‌روز افزایش می‌یابد .

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن اشاره به انسولین نوومیکس گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری ۴۷۰۰۰ عدد، قلم انسولین نوومیکس در استان همدان توزیع شده است.

دکتر رستمی عنوان کرد: در موارد کمبود کشوری داروهایی مانند انسولین، سیاست توزیع در استان با تخصیص سهمیه بیشتر به داروخانه‌های پرمصرف، موجب دسترسی بیشتر بیماران به دارو را فراهم می‌آورد.

وی افزود: خوشبختانه داروی انسولین اشکال و اقلام مختلفی دارد که در شرایط بحرانی، انسولین‌ها با نظر پزشک معالج قابل‌تغییر به انواع مشابه هستند و از این طریق می‌توان مشکل را مدیریت نمود

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه کمبود برخی داروها مانند انسولین و یا وارفارین کشوری بوده و مختص استان همدان نیست، ابراز کرد: به‌منظور تسهیل دسترسی بیماران عزیز به داروهای کمیاب، کارشناسان سامانه ۱۹۰ به‌صورت ۱۲ ساعته (از ۸ صبح تا ۸ شب) در حال راهنمایی بیماران جهت دریافت داروهای کمیاب می‌باشند.

برچسب ها: انسولین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار