رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: خوشبختانه بعد از ۱۴ سال بیمارستان اکباتان همدان به بهره برداری رسید تا خانواده‌های همدانی از وجود این بیمارستان برخوردار شوند.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳ 01 January 2024

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: خوشبختانه بعد از ۱۴ سال بیمارستان اکباتان همدان به بهره برداری رسید تا خانواده‌های همدانی از وجود این بیمارستان برخوردار شوند.

به گزارش تابناک همدان، محمد مهدی مجذوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه در حال حاضر با ۱۵۰ تخت خدمات ارائه می‌شود، افزود: بخش‌های فوق تخصصی کودکان در این بیمارستان فعال است و در بیمارستان اکباتان مانند هر پروژه دیگری در حین انتقال بیماران کمبود‌هایی داریم، اما در تلاشی هستیم هرچه سریع‌تر مشکلات را رفع و خدمات بهینه به بیماران ارائه شود.

وی با بیان اینکه قریب به ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر ۱۸ سال در استان داریم و به همین خاطر تصمیم گرفتیم اینجا بیمارستان کودکان باشد، تصریح کرد: از هفته گذشته با تدابیر و حداکثر ایمنی لازم کودکان بیمار به این بیمارستان منتقل شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه از روز پنج‌شنبه تاکنون به بیش از ۸۰۰ نفر به این بیمارستان مراجعه سرپایی داشتند و بیش از ۲۰ نفر هم در مدت ۴۸ ساعت بستری شدند که امیدواریم خدمات لازم به آن‌ها ارائه شود گفت: این بیمارستان ۲۷۰ تخت دارد و از لحاظ تجهیزات نظیر رادیولوژی و سی تی اسکن مشکلی ندارد و جانمایی هم کردیم که دستگاه "ام آر آی" را در این مرکز مستقر کنیم.

وی با بیان اینکه این بیمارستان فضای بی‌نظیری دارد و از لحاظ آموزشی نیز می‌تواند برای فراگیران مناسب باشد خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم در روز‌های آینده کلینیک تخصصی را در بعد از ظهر علاوه بر کلینیک تخصصی که صبح داریم، راه‌اندازی کنیم.

مجذوبی با تاکید به اینکه همچنان مرکز تروما و حوادث، بیمارستان بعثت خواهد بود و بیماران به آنجا مراجعه کنند افزود: در این بیمارستان خدمات جراحی نیز در کنار خدمات داخلی از امروز آغاز شده و پیگیریم در آینده نزدیک تمام جراحی‌های اطفال را نیز در این مرکز ارائه دهیم.

وی به پیگیری تبدیل این بیمارستان به مرکز جامع طبی کودکان در غرب کشور اشاره کرد و گفت: اینکه این بیمارستان به مرکز جامع طبی کودکان تبدیل شود، زمان می‌برد، اما تمام بستر را فراهم خواهیم کرد تا این امکان فراهم شود و در واقع در نوع خود در غرب کشور بی‌نظیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیمارستان اکباتان در گردشگری سلامت هم جایگاه خوبی خواهد داشت که اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان در این مدت سعی کرده در تمام محور‌ها حرکت رو به جلویی داشته باشد و آن‌ها را فعال کند که می‌توان حوزه درمان، توسعه، بهداشت، تحقیقات، انضباط مالی و... را برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه از بین ۲ هزار و ۸۰۰ تخت خوابگاهی که در این دولت در کشور راه‌اندازی شده بیش از ۸۰۰ تخت در همدان بوده است افزود: مجوز احداث دو خوابگاه بین‌الملل را هم برای دختران و پسران را گرفته‌ایم و این مراکز را نیز پیش خواهیم برد.

وی با بیان اینکه مدیریت واحدی در حوزه بین‌الملل در دانشگاه خواهیم داشت و در حوزه گردشگری سلامت از ظرفیت دولتی و خصوصی بهره خواهیم برد افزود: خدمات دندانپزشکی و دندانپزشکی تحت بیهوشی و گردشگری سلامت در این بیمارستان نیز خواهیم داشت.

مجذوبی در خصوص خدمات هتلینگ گردشگری سلامت بیان کرد: همراه‌سرای بیمار در استان ساخته می‌شود، اما بدین معنا نیست که در حوزه گردشگری سلامت باشد و باید استان در حوزه گردشگر سلامت در تمام زمینه‌ها ورود کند.

وی در پاسخ به اینکه با راه‌اندازی بیمارستان اکباتان وضعیت بهشتی چه می‌شود؟ گفت: در حال حاضر کمبود تخت بیمارستانی در استان وجود دارد و با وجود اینکه شاخص تخت به جمعیت کشور ۱.۸۶ است و میانگین استان ۱.۴۴ بوده و اختلاف بین یک هزار تخت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید به اینکه در حال حاضر یک‌هزار تخت بیمارستانی در استان کمبود داریم افزود: اگر بنا بود بیمارستان شهید بهشتی که ۳۵۰ تخت فعال دارد را تعطیل کنیم با بهره برداری اکباتان باید ۱۰۰ تخت به عقب برمی‌گشتیم و این مشکلات سلامت و درمان را بیشتر می‌کرد.

وی با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی تنها بخش آی سی یو و دیالیز ۱۰۰ تخت دارد و این تخت‌ها در بیمارستان اکباتان جانمایی نشده خاطرنشان کرد: از طرفی در بیمارستان اکباتان تخت‌های زایمانی یا‌ای سی یو نوزادان پیش‌بینی شده که در شهید بهشتی این تخت‌ها نبوده است.

مجذوبی با بیان اینکه از لحاظ تخت و اجزای تشکیل دهنده بیمارستان شهید بهشتی قابل انطباق با بیمارستان اکباتان نیست و امکان انتقال نبود عنوان کرد: با وجود کمبود تخت در استان خوشبختانه استاندارد ورود خوبی داشتند و با مکاتبه‌های صورت گرفته، بیمارستان شهید بهشتی با وضعیت فعلی به کار خود ادامه خواهد داد.

رییس بیمارستان اکباتان نیز در این نشست، گفت: در تلاشیم بیمارستان اکباتان مرکز طبی کودکان غرب کشور شود، اتصال سلامت و گردش مالی در استان رخ دهد و خروج بیمار را از استان تا حد امکان نداشته باشیم و اکثر خدمات را در این مکان ارائه دهیم.

کلوندی از مراجعه ۸۱۵ نفر به بیمارستان اکباتان از زمان راه‌اندازی این مرکز درمانی خبر داد و افزود: قریب به ۳۰۰ بیمار سرپایی در شیفت‌های مربوطه پذیرش شدند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۳ عضو هیات علمی و چند نفر عضو درمانی در این مرکز بیمارستانی گفت: دو جراح فوق تخصصی داریم و چند جراح عمومی نیز کمک خواهند کردند.

کلوندی با اشاره به اینکه چند نفر اساتید بیهوشی برای این مرکز در نظر گرفتیم ادامه داد: متخصص رادیولوژی، داروساز، پاتولوژی و آزمایشگاه در این مرکز فعال هستند.

وی از راه‌اندازی خانه بازی کودک برای این بیمارستان خبر داد و خاطرنشان کرد: خانه بازی کودک در ۱۷۰ متر فراهم کردیم و به دنبال این هستیم فضای بیمارستان از آن فضای درمانی خارج شود.

بیمارستان اکباتان مرکز طبی کودکان غرب کشور می شود/ احداث دو خوابگاه بین‌الملل دخترانه و پسرانه در همدان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار