کد خبر: ۱۱۴۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴ 16 December 2023

اگر مسکن را نیاز اصلی امروز خانوار های ایرانی قلمداد کنیم،گزافه نیست.

افزایش جمعیت، کمبود زمین ،برنامه های غیر اصولی، تورم سالانه ،سوء مدیریت و...ساخت و ساز و خرید و فروش مسکن را به معضلی بزرگ و مافیای پیچیده با قیمت های نجومی تبدیل کرده و عملا این نیاز اصلی را از سبد خانوار حذف نموده است.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم ،طرح مسکن ملی که ادامه دهنده و مکمل طرح ناتمام مسکن مهر دولت قبلی است، در دستور کار این دولت قرار گرفت و همه دستگاه های اجرائی ،نظارتی ،بانک ها و...برای حل این مشکل موظف به همکاری شدند.

"سلمان اسماعیلی" فرماندار جوان شهرمان یکی از مدیران دغدغه مندی بود که برای تحقق این خواسته همگانی وارد میدان شد و با تلاش قابل تقدیر ،مسیر امیدوار کننده ای را برای شناسایی اراضی، کارشناسی و تحدید آن در شهر آغاز نمود.

اما مسیر دراز بود و ناهموار و ضرورت داشت تمام هم وغم مدیران اجرائی ذیربط مثل اداره راه و شهرسازی ، شهرداری، مسکن‌ و شهرسازی، ثبت اسناد ، منابع طبیعی ، برق ، آب ، گاز ، آموزش و پرورش ، اوقاف و...بکار گرفته شود.

اینک او در شورای مسکن شهرستان و از جایگاه نماینده عالی دولت که بایستی پاسخگوی نیازها و مشکلات شهروندان باشد ،برادرانه و دلسوزانه مدیران دستگاههای اجرایی و خدمات رسان را مورد عتاب قرار داد و آنها را به حرکت در مسیر خدمتگزاری دولت فراخواند و گفت: هرچه سریعتر باید از مراحل مطالعاتی خارج شده و به مرحله نهایی واگذاری زمین ها به مردم برسیم، دستگاه های که وظیفه و تکلیف قانونی دارند باید بیشتر احساس مسئولیت کرده و کار را به سرانجام برسانند.

وی خطاب به مدیران مربوطه تاکید کرد: روی منافع مردم و آبروی دولت جهادی آیت الله رئیسی ،با کسی تعارف نداریم و باید احساس مسئولیت در بین مسئولان این حوزه بیش از پیش باشد.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه از بالا بودن قیمت مسکن و اجاره ها در سطح شهرستان ملایر ناراحتیم و مردم در سختی هستند عنوان کرد: باید مشکلات این حوزه را با همگرایی و برنامه ریزی ها حل کنیم ،بنابراین شرکت های آب منطقه ای، راه و شهر سازی ،مشاوران این طرح و....هر چه سریعتر مراحل استعلامات قانونی را  طی کنند.

امید اینکه در جلسه آینده شورای مسکن خبرهای خوش در این زمینه بشنویم.

 

الهام قنائی، خبرنگار تابناک در ملایر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار