آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان در جمع نمازگزاران در حسینیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه دین به انسان اجازه فساد در جامعه را نمی‌دهد، گفت: کسانی که فساد می‌کنند دین را قبول ندارند هرچند تظاهر به دینداری کنند، این عده به دنبال فساد در زمین هستند که نتیجه آن آسیب زدن به دین مردم و خود مردم می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲ 09 December 2023

 آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان در جمع نمازگزاران در حسینیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه دین به انسان اجازه فساد در جامعه را نمی‌دهد گفت: کسانی که فساد می‌کنند دین را قبول ندارند هرچند تظاهر به دینداری کنند، این عده به دنبال فساد در زمین هستند که نتیجه آن آسیب زدن به دین مردم و خود مردم می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، وی با بیان اینکه در ایام خاص سیاسی چون انتخابات، رعایت تقوا حساس‌تر می‌شود اظهار کرد: در شرایط اجتماعی خاصی که انسان قرار می‌گیرد، رعایت تقوای سیاسی سخت‌تر می‌شود و امیداریم در شرایط حساس تقوا خود را حفظ و از قضاوت‌ها مراقبت کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه فساد امنیت جامعه را هم زیر سوال می‌برد تصریح کرد: قرآن کریم بر مبارزه با فساد در هر سطحی تأکید دارد و قانون اساسی ما نیز یکی از بهترین قانون‌ها برای تحقق عدالت است.

وی با بیان اینکه نهادهایی در کشور وجود دارند که وظیفه مبارزه با فساد را بر عهده دارند ادامه داد: در قوانین ما استرداد اموال و دارایی‌ها نامشروع آمده و قوانین دیگری نیز برای مواجهه با فساد وجود دارد.

شعبانی خاطرنشان کرد: در مبارزه با فساد باید هم‌افزایی صورت گیرد و همه دستگاه‌ها هم‌داستان شوند چراکه برای مردم مهم نیست این فساد در دولت قبل انجام شده یا در این دولت، بلکه مهم این است که از فساد پیشگیری و با آن مقابله کرد.

وی با اشاره به اینکه هر سه قوه مصمم هستند که با فساد مبارزه کنند تأکید کرد: اتهام زدن‌ها به امنیت روانی جامعه آسیب وارد می‌کند.

امام جمعه همدان در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه برخورد قاطع با فساد و اطلاع به مردم درباره آن در کمترین زمان ممکن انتظار مردم از مسئولان است گفت: سرعت در برخورد با فساد بسیار مهم است و باید به سرعت نتیجه بررسی‌ها اعلام شود چراکه این اتفاق باعث ایجاد سرمایه اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه انتظار از دولت انقلابی این است که گلوگاه‌های فساد را شناسایی کند اظهار کرد: سئوال مردم این است که چرا به یک شرکت که کالای ضروری هم وارد نمی‌کند، این میزان ارز اختصاص یافته است؟ در حالی که منابع کشور متعلق به همه مردم است و اگر اولویت‌ها در مسائل مالی رعایت نشود، حق همه مردم تضییع می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه حق نداریم بیت‌المال را در غیر اولویت‌ها هزینه کنیم افزود: امروز کشور ما مشکلات فراوانی دارد و منابع مالی کشور باید در جایی هزینه شود که اولویت و ضرورت کشور است، همه افراد نیز از نماینده مجلس تا وزیر و ... مسئول هستند و باید در درگاه خداوند پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه منابع مالی کشور باید در جایی هزینه شود که مشکلات جوانان برطرف شود تصریح کرد: از آنجا که دولت شعار فسادستیزی دارد و در میدان هم آن را نشان داده، انتظار می‌رود با مدیران متخلف برخورد کند که البته عملکرد دولت در این زمینه قابل قبول بوده است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه رئیس دستگاه قضا خواستار گزارش مردم از فسادها شده که پیشنهاد بسیار خوبی است ادامه داد: مهم نیست این گزارش را چه کسی می‌دهد، بلکه مهم بررسی عادلانه آن است، باید این گزارش‌ها عادلانه بررسی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فجایع انسانی در غزه اشاره کرد و گفت: انتظار مردم غزه این بود که سازمان‌های بین‌المللی ورود کنند و این نسل‌کشی متوقف شود اما سیاست‌های امریکایی کار را پیش می‌برد و خواسته‌های مردم جهان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

شعبانی اظهار کرد: ۵۲ هزار تن بمب بر سر مردم غزه ریخته شده، بدون اینکه بین مراکز نظامی با بیمارستان و یا زنان و کودکان تفاوتی باشد که وظیفه شرعی و قانونی ما است که از این مردم مظلوم حمایت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار