کد خبر: ۱۱۴۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴ 08 December 2023

وظایف نمایندگی؛ واژه ای فراموش شده !!

وظایف نمایندگی؛ واژه ای فراموش شده !!

این روزها مثل همه سال‌های انتخاباتی، حضور هردو نماینده مردم ملایر در خانه ملت در حوزه انتخابیه پررنگ و ملموس است. "از شرکت در شورای اداری تا بازدید پروژه های عمرانی، از تقدیر تا شنیدن درد دل موکلان، از همراهی با مقامات تا معارفه مدیران اجرایی و کلنگ زنی طرحهای بی سرانجام" .

این اقدامات که از جمله وظایف فرماندارویژه شهرستان به عنوان نماینده عالی دولت و هماهنگ کننده اقدامات ۳ قوه درشهرستان است و در وظایف نمایندگی نمی گنجد اما می‌تواند قابل تقدیر باشد.

آنچه یک نماینده بایستی در مقابل موکلانش پاسخگو باشد میزان مشارکت در قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است که متاسفانه به دلیل فقدان شفافیت و عدم الزام پاسخگویی نمایندگان به موکلان در همه ادوار در هاله ای از ابهام است.

اینک و در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، لازم است داوطلبان محترم که تعدادشان هم الی ماشاالله زیاد است و شوق خدمت در وجودشان شعله ور شده ، به این نکته اساسی توجه داشته باشند که فعالیت‌های جاری حوزه انتخابیه از ساخت و ساز تا آسفالت، از تامین اعتبار تا انتصاب مدیران ، از تغییر در تقسیمات کشوری تا.... در اختیار مدیران اجرایی مربوطه در شهرستان ، استان و تهران است که باید با نگاهی کارشناسی و همتی بلند با هماهنگی فرماندار ویژه شهرستان عملی شوند.

اگر در این مسیر و همراستا با این اقدام، نمایندگان محترم هم همراهی کنند یقینا در نیل به نتیجه موثر خواهد بود.

در این دوره که نمایندگان شهرستان از حیث نگاه فکری و حزبی هم جناح بوده و توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ( شانا) که اصلی ترین ، پولدارترین و موثرترین  انتخاباتی اصولگرایان به شمار می رود، حمایت شده و به خانه ملت راه یافتند،  متاسفانه در عملکردشان دوگانگی ، انشقاق و فردگرایی کاملا برجسته بود.

ملاقات با وزرا و مقامات اجرایی، میزبانی از مدعوین ملی در شهرستان و... همگی انفرادی انجام می شد و در باب اطلاع رسانی و تبلیغ هم تاکید داشتند که این امر از جانب این نماینده خاص بوده است.

اگر این دو عزیز همت شان را همراه کرده و کمی همدلی به خرج داده و هماهنگ با مدیران اجرایی شهرستان اقدام می کردند، یقینا نتیجه چشمگیرتری نصیب شهرستان می شد.

حالا که در آستانه انتخابات هستیم انتظار می رود عزیزان داوطلب با شناخت کامل وظایف نمایندگی ،از دادن وعده های خوشحال کننده اما غیر عملی خودداری کنند و امور اجرایی شهرستان را به مدیران شهرستان بسپارند.


امین الله علیمرادی. مدیرمسئول ملایر نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار