مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان:
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: با توجه به افزایش اراضی صنعتی در شهرستان ملایر که تا پایان سال محقق می‌شود، یک شهرک صنفی- صنعتی در ملایر احداث خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴ 02 December 2023

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: با توجه به افزایش اراضی صنعتی در شهرستان ملایر که تا پایان سال محقق می‌شود، یک شهرک صنفی- صنعتی در ملایر احداث خواهد شد.

به گزارش تابناک همدان، مصطفی حقیقی در نشست هم اندیشی تولیدکنندگان شهرک صنعتی ملایر یک با حضور احدآزادیخواه، نماینده مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز با وفاقی که بین دولت و مجلس وجود دارد، حرکت پیوسته‌ای در راه توسعه صنعتی آغاز و اتفاقات بسیار خوبی در سطح استان به ویژه در شهرستان ملایر رخ داده است.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین موانع رونق صنعت و تولید، بحث توسعه زیرساخت‌هاست افزود: اصلاح برخی از قوانین و تأمین زیرساخت‌ها می‌تواند به رشد تولید و توسعه صنعت در کشور و استان منجر شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به اینکه از ابتدای تشکیل شهرک‌های صنعتی تا به امروز ۳۰۰ هکتار اراضی صنعتی در شهرستان ملایر ایجاد شده است که جوابگوی نیاز‌های شهرستان نبود تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد اراضی صنعتی شهرستان واگذار شده بود و امروز با کمبود شدید اراضی مواجه بودیم که با حمایت‌های دولت و مجلس تا پایان امسال برابر با مساحت فعلی که عرض کردم زمین صنعتی به شهرستان می‌افزاییم که تمام مقدمات آن فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در شهرک صنعتی حاجی‌آباد، ۲۰ هکتار زمین تملک و شهرک سازی انجام شده بود ادامه داد:، اما در دولت سیزدهم و با حمایت مجلس موفق شدیم مشکل توسعه ناحیه مزبور حل کنیم و پایه نخستین شهرک صنعتی اشتراکی در کشور را بنا کنیم.

حقیقی با اشاره به اینکه در شهرک صنفی صنعتی ملایر، صنوف و صنایعی که در چارچوب‌های فنی و اولویتی شهرستان هستند و قابلیت استقرار دارند، مستقر خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ مگاوات برای استان برق تأمین کردیم گفت: از این میزان سهم عمده‌ای برای شهرستان ملایر اختصاص داده شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با تأکید بر اینکه پنج شهرک و ناحیه صنعتی در حال حاضر در شهرستان ملایر وجود دارد اظهار کرد: امروز سه شهرک که اقدامات لازم برای توسعه اراضیشان انجام شده و در محور توسعه قرار دارد و دو شهرک و منطقه ویژه اقتصادی جدید هم به شهرستان افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجوز منطقه ویژه اقتصادی شهرستان ملایر سال‌ها مسکوت باقی مانده بود که به همت نماینده مردم آقای آزادی خواه و رویکرد توسعه‌ای دولت سیزدهم در استان در راس استاندار محترم همدان دوباره به جریان افتاد افزود: گردش کار این منطقه ویژه اقتصادی در یک پهنه مناسب در حال جریان است بحث مکان یابی و توافق با مالکین در مراحل نهایی است.

حقیقی با اشاره به اینکه احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر یکی از دلگرمی‌های حوزه صنعت است تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما تأمین برق بود که با احداث این نیروگاه برطرف خواهد شد. 

وی با بیان اینکه در تأمین آب هم دچار مشکل هستیم ادامه داد: پیگیری برای تأمین آب از سد کلان دلگرمی است که برای مردم و صنعتگران است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به اینکه با توجه به کمبود آب، صنعت جایگزین مناسبی برای رشد و ایجاد اشتغال خواهد بود خاطرنشان گرد: همواره سهم صنعت در این موارد دیده شده و امید است سهم مناسبی هم از آب سد کلان برای صنعت در نظر گرفته شود.

احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر یکی از دلگرمی‌های حوزه صنعت است/ شهرک صنفی – صنعتی در شهرستان ملایر ایجاد می‌شود

احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر یکی از دلگرمی‌های حوزه صنعت است/ شهرک صنفی – صنعتی در شهرستان ملایر ایجاد می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار