استاندار همدان گفت: طبق سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی ایران قوی برای جایگزینی سوخت‌های فسیلی و جلوگیری از آلودگی‌ها باید به سمت تولید خودرو‌های برقی حرکت کنیم.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰ 02 December 2023

 

کارخانه تولید و مونتاژ خودرو‌های برقی در همدان ایجاد می‌شود / راه اندازی ایستگاه شارژ در میدان پژوهش

علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان گفت: کارخانه تولید خودرو‌های برقی با همکاری بخش خصوصی برای اولین بار در کشور در استان همدان احداث می‌شود.

به گزارش تابناک همدان؛ وی افزود: خودرو‌های برقی تا پیش از این وارداتی بود و آغاز تولید خودرو‌های برقی به عنوان رویکرد مدیران اجرایی اولویت استان قرار گرفت که بعد از بررسی سرمایه گذار خارجی به تصویب رسید.

استاندار همدان با اشاره به اینکه طبق سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی ایران قوی برای جایگزینی سوخت‌های فسیلی و جلوگیری از آلودگی‌ها باید به سمت تولید خودرو‌های برقی حرکت کنیم خاطرنشان ساخت: همدان اولین استان در کشور است که مونتاژ و تولید خودروی برقی را آغاز خواهد کرد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی در میدان پژوهش و با همکاری شهرداری و شرکت توزیع برق جانمایی شده است.

وی با بیان اینکه در فاز اول تولید خودرو‌های برقی ۱۰۰ میلیون دلار در استان سرمایه‌گذاری خواهد شد که در گام اول ۲۵ درصد در قالب انتقال تکنولوژی و تأمین تجهیزات و قطعات وارد استان می‌شود یادآور شد:اقدامات اولیه مانند تعیین زمین و صدور مجوز‌های لازم پیگیری شده و پیش از احداث کارخانه لازم است نمونه‌هایی از خودرو‌های برقی موردنظر توسط سرمایه‌گذار وارد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار