کد خبر: ۱۱۳۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴ 30 October 2023

پیشرفت های صنعتی در دولت مردمیمدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان از بهره‌برداری ۵۰۰ واحد صنعتی در همدان طی دو سال دولت مردمی سیزدهم خبر داد و گفت: بیش از ۴۰ واحد از این تعداد، دانش بنیان هستند.

به گزارش تابناک همدان، مصطفی حقیقی در جمع خبرنگاران، میانگین واحدهای صنعتی بهره‌برداری شده استان را در سال‌های گذشته هر سال ۴۰ واحد دانست و افزود: در دولت مردمی این میزان به ۲۵۰ واحد رسیده است.

به گفته وی طی ۲ سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه واحدهای صنعتی استان اتفاق افتاده است که یکی از شاخص‌ ترین آن در شهرک‌های صنعتی تملک اراضی است که هر سال اضافه می‌شود.

وی اظهار کرد: تملک اراضی در شهرک های صنعتی در دولت‌های قبلی در استان ۱۰ هکتار بوده که با دولت مردمی سیزدهم به ۱۰۰ هکتار رسیده و ۱۰ برابر شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌ها نیز پیشرفت‌های خوبی را در استان شاهد هستیم عنوان کرد: میانگین تامین برق در صنعت استان سالانه ۱۰ مگاوات بوده که در دولت مردمی هر سال به بالای ۵۵ مگاوات رسیده است.

حقیقی ادامه داد: در تامین آب نیز با وجود مشکلات آبی میانگین ۳۵ لیتر بر ثانیه آب تامین شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان اظهار کرد: این نمایشگاه در مساحت سه هزار و ۵۰۰ واحد با شرکت ۱۰۰ واحد تولیدی و با حضور تمام شهرستانهای استان برگزار شده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان همدان نیز گفت: بازاریابی خارجی و ارایه مشاوره در خصوص مشاوره حقوقی واحدهای صنعتی و خدمات کلینیک کسب کار عمده اولویت برگزاری این نمایشگاه است.

مسعود ایمانی با اشاره به اینکه یکصد واحد تولیدی از کل استان در این نمایشگاه شرکت کردند اضافه کرد: همه گروه‌های صنعتی و خوشه‌های تولیدی با هدف معرفی توانمندی های تولیدی و توسعه بازار فروش محصولات و معرفی شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان همدان اظهار داشت: این نمایشگاه به صورت تخصصی در بحث توسعه صادرات با دعوت از تجار خارجی و رایزن های اقتصادی و با همکاری سازمان توسعه تجارت و مراکز تجاری جمهوری اسلامی در کشورهای ترکیه، مالزی، عراق، تاجیکستان و سلیمانیه عراق برگزار شده است.

وی افزود: در حوزه بازاریابی مهمترین عامل آموزش است که در نهایت به توسعه صادرات واحدهای تولیدی منجر می شود.

وی درخواست تسهیلات بانکی را مهمترین خواسته و نیاز تولید کنندگان معرفی کرد و گفت: امروز به همت دولت سیزدهم تولید در استان همدان از رونق مطلوبی برخوردار است و فعالیت های اقتصادی در استان مطلوب و مثبت ارزیابی می شود.

وی تصریح کرد: با همت استاندار و معاونت اقتصادی استانداری همدان فعالیت های اقتصادی استان رو به رشد و توسعه است که امیدواریم به صادرات کلان منجر شود.

لازم به ذکر است، این نمایشگاه در مساحت سه هزار و ۵۰۰ واحد با شرکت ۱۰۰ واحد تولیدی و با حضور تمام شهرستانهای استان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار