کد خبر: ۱۱۲۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۵ 14 August 2023

مدیر بنیاد ایران‌شناسی استان همدان گفت: ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» اصالت این کهن‌شهر را به رخ جهانیان می‌کشد.

محسن جانجان در جمع خبرنگاران گفت: از مهم‌ترین مزایای ثبت آثار تاریخی در فهرست میراث جهانی به رخ کشیدن ریشه و اصالت آن کشور است. هم‌چنین پیامد‌های مثبت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از مهم‌ترین مزایای این اتفاق بزرگ است.

وی ادامه داد: ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» باعث معرفی و شناسایی هرچه بهتر این استان تاریخی به سراسر جهان خواهد شد و قطعا در توسعه گردشگری استان نقش به‌سزایی ایفا خواهد کرد.

جانجان تصریح کرد: این اتفاق مهم با پیگیری مدیران و همراهی مردم اتفاق خواهد افتاد و قطعا اطلاع‌رسانی دقیق، درست و به‌هنگام از روند پرونده باعث خواهد شد تا همه مردم دلسوزان میراث‌فرهنگی در جریان اتفاقات رخ داده قرار گرفته و به اقناع‌سازی افکار عمومی کمک می‌کند.

مدیر بنیاد ایران‌شناسی استان همدان اضافه کرد: از دیگر مزایای ثبت جهانی، صیانت بافت تاریخی و داشته‌های فرهنگی است، همچنین توسعه و حفظ ارزش‌های گذشتگان که هنوز هم در کهن‌شهر همدان رگه‌هایی از آن به چشم می‌خورد از برکات ثبت جهانی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این، داشته‌های فرهنگی مانند زبان، خوراک، پوشاک و... با ثبت آثار در فهرست جهانی یونسکو، ماندگار می‌شوند و آیندگان می‌توانند یادگاری‌های نیاکان خود را به خوبی بشناسند.

به گفته مدیر بنیاد ایران‌شناسی استان همدان آثار با جهانی شدن در معرض دید جهانیان قرار می‌گیرند و حفاظت و صیانت از آن‌ها راحت‌تر صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار