طرح «هرخانه یک نهالستان» به منظور مشارکت مردم در تولید و کاشت نهال در استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱ 28 May 2023

طرح «هرخانه یک نهالستان» به منظور مشارکت مردم در تولید و کاشت نهال در استان اجرا می‌شود.

 

به گزارش تابناک همدان، رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: طرح «هرخانه یک نهالستان» به منظور مشارکت مردم در تولید و کاشت نهال در استان اجرا می‌شود که تاکنون در شهرستان‌های مختلف خیرین نسبت به تأمین نهاده‌های مورد نیاز و تولید نهال اقدام کردند.

سیدمحمدامین مشعریان افزود: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت برای کشور ضروری است که باید با مطالعه دقیق، به صورت علمی و با مشارکت همه مردم و دستگاه‌ها اجرا شود که در همین راستا آموزش‌های لازم برای بهره برداران و مجریان طرح‌های منابع طبیعی ارائه می‌شود.

او از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های مختلف اجرایی خبر داد و تأکید کرد: تاکنون ۱۸ تفاهم نامه منعقد شده که مشارکت دستگاه‌های اجرایی در این طرح را به همراه داشته است.

مشعریان گفت: روند و گستره آتش سوزی در همدان به علت هماهنگی بین بخشی، برگزاری دوره‌های آموزشی و تلاش مجموعه همکاران روند کاهشی داشته است به گونه‌ای که سال گذشته ۱۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان طعمه حریق شد.

او از هم استانی‌ها و طبیعت گردان خواست در صورت مشاهده آتش‌سوزی و تخریب منابع طبیعی موضوع را از طریق تماس با سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع رسانی کنند تا یگان حفاظت در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: به منظور اطفای حریق کشیک‌های ۲۴ ساعته با اولویت پیشگیری از وقوع حریق هرساله تشکیل می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار