مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 20 وقف جدید غیر از مسجد در این استان شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۱۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 14 October 2015
 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 20 وقف جدید غیر از مسجد در این استان شناسایی شده است.

به گزارش ایرنا؛حجت الاسلام محمد کاروند  با بیان اینکه بیشترین موقوفات امسال با 13 مورد وقف مربوط به شهرستان نهاوند است افزود: دو وقف نیز در حال انجام است که وقف نامه آن نوشته شده است.

وی اضافه کرد: یکی از وقف ها مربوط به 103 هکتار زمین کشاورزی است که واقف درخواست دارد که در پنج نیت شامل کمک به جهیزیه نوعروسان، روضه خوانی برای امام حسین (ع)، کمک به مدارس ، کمک به کودکان بی سرپرست و امور خیر هزینه شود.

وی با بیان اینکه بهترین وقف باید متناسب با ضرورت روز جامعه انجام شود افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که وقف در حوزه سلامت و فن آوری انجام شود و در حوزه سلامت نیز مردم رغبت زیادی دارند.

حجت الاسلام کاروند با تاکید بر اینکه تشکیل انجمن یاوران وقف فرصت مناسبی برای نهادینه کردن این فرهنگ است از اصحاب رسانه خواست انجمن یاوران وقف اصحاب رسانه را تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه هر فردی در حوزه فرهنگ دغدغه دارد باید وقف ایجاد کند و رسانه ها هم می توانند در حوزه وقف فعالیت داشته باشند گفت: اولویت اوقاف همدان احیای موقوفات و جلوگیری از تضییع حقوق موقوفات است.

* طرح بصیرت عاشورایی ایام محرم در همدان برگزار می شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از اجرای طرح بصیرت عاشورایی ایام محرم در همدان خبر داد و گفت: به همین منظور قرارگاه حضرت سید الشهدا (ع) در این اداره کل تشکیل شده است.

حجت الاسلام کاروند افزود: آماده سازی بقاع متبرکه، فضا سازی، غبار روبی ،توجیه هیات امنا و اعزام مبلغ از قم و مبلغ بومی به مساجد و بقاع متبرکه از جمله برنامه ها قبل از فرا رسیدن ماه محرم در استان همدان است.

وی اضافه کرد: ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی ،احلی من العسل، لبیک یا حسین (ع) ، رهروان زینبی (س) و اجرا برنامه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از جمله برنامه های اوقاف در دهه اول ماه محرم در بقاع شاخص است.

حجت الاسلام کاروند از برگزاری جشنواره ملی وقف با موضوع عکاسی در آذر ماه امسال خبر داد و گفت: همه عکاسان می توانند عکس های خود را با موضوع وقف برای شرکت در این جشنواره ارسال کنند.

استان همدان دو هزار و 718 موقوفه و 251 بقعه متبرکه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار