محسن رضایی درمراسم وداع باسردارشهیدهمدانی
سردار سرلشکرمحسن رضایی گفت : در رسانه‎ های بیگانه به نقل از کارشناس CIA گفته شده بود که این اتفاق برای سردار باعث اختلاف شدید در ایران می ‎شود و ایران در سوریه و سایر مناطق متزلزل خواهد شد! که به آنها می ‌گوییم شما ملت ایران را نمی ‎شناسید انقلاب ایران با پیروزی خون بر شمشیر ماندگار شد.
کد خبر: ۱۱۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 12 October 2015

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من از شهر همدان که دهها همدانی ها و شهبازی ها از آن آمده است اعلام می کنم تکفیری ها را در عراق و سوریه دفن خواهیم کرد و آرزویش را در دل شما خواهیم گذاشت.

به گزارش تابناک همدان؛ محسن رضایی یکشنبه شب در آیین وداع با شهید سردار سرلشکر حسین همدانی در حسینیه ی سپاه انصار الحسین همدان افزود: دشمنان ما بدانند ملت ما زیر سایه ولایت و رهبری هر جوانی را که شهید بدهد دهها همدانی دیگر بلند می شود و پرچم را در دست می گیرد.

وی گفت: اما من امروز می گویم شما ملت ایران را نمی شناسید، این انقلاب با پیروزی خون بر شمشیر به ثمر نشسته، شما چه فکر می کنید!

رضایی گفت: هنوز بعد از 38 سال ملت ایران را نمی شناسید، مطمئن باشید خون پاک سردار سرافراز سپاه اسلام غوغا خواهد کرد و شما خبرها را خواهید شنید.

وی اضافه کرد: سردار همدانی یکی از فرماندهان غیرتمند جبهه های اسلامی بود که پرچمدار عزت اسلام و مسلمین در کنار حرم مطهر حضرت زینب (س) بود.

وی بیان کرد: مردم همدان از ابتدای انقلاب با صداقت و صفا و صمیمیت در کنار جمهوری اسلامی ایستادند و امروز کسی را بدرقه می کنند که یکی از افتخارات تاریخ همدان بوده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در تاریخ اسلام کمتر سرداری هست که 40 سال از عمرش را در راه اسلام شمشیر زد و از سال 54 تا 94 بطور خستگی ناپذیر ایستاد و مبارزه کرد.

رضایی تصریح کرد: سردار همدانی همیشه در خط مبارزه در جبهه های نبرد بوده و شروع مبارزه اش با رژیم منحوس پهلوی و مبارزه با استبداد بوده است.

وی اضافه کرد: سردار همدانی در مبارزه با رژیم شاه فعال بود و با پخش اعلامیه و سازماندهی نیروها یی بسیجی از انقلابیون همدان بوده است.

وی گفت: 19 بهمن سال 57 که رژیم طاغوتیان با تانک راه را بر مردم بست سردار همدانی به دستور آیت الله مدنی مسلح در مقابل تانکها ایستاد.

این همرزم شهید همدانی افزود: سردار همدانی یک انقلابی بود و اگر اسم انقلابیون را در تاریخ ایران بنویسند که چه کسانی در تاریخ شرکت داشتند یک فهرست باشد یکی از آنها سردار همدانی است.

وی اضافه کرد: حسین همدانی از انقلابیونی بود که با رژیم دیکتاتوری جنگید و مبارزه کرد.

رضایی ادامه داد: بعد از انقلاب که عده ای می خواستند شیرینی انقلاب را بر مردم تلخ کنند و ضد انقلاب ها شورش هایی را در شهرهایی غربی طراحی کردند و در آخر شهر سنندج را محاصره کردند، در چنین شرایطی سردار همدانی جزو اولین رزمندگانی بود که برای آزادی و شکست حصر سنندج شتافت و به گردنه صلوات آباد حمله و شهر سنندج را آزاد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تا سال 59 که جنگ تحمیلی شروع شد سردار همدانی همچنان در جبهه های غرب کشور در مبارزه بود و در محاصره ها که نمی توانستند مجروحان را جابجا کنند خود گلوله ها را از بدن مجروحان در می آوردند.

وی ادامه داد: امروز مردم در آرامش زندگی می کنند و بدانند صدها حادثه و فتنه دشمن کشور را تهدید کرده که توسط این جوان مردها این توطئه ها و شورش ها پشت سر گذاشته شد.

رضایی افزود: حیف است که امروز جوانان این تاریخ و جوان مردی ها را نخوانند و ندانند که در شهر آنها چه جوانمردانی فداکاری کردند و مطالبی را بخوانند و صداهایی را گوش کنند که همه آن صدا ها علیه آنها است و صدای دشمن است بطوری که دشمنان دوست آدم شود اما دوست آدم فراموش شود.

وی اضافه کرد: در شروع جنگ تحمیلی سردار همدانی با حمله به سر پل ذهاب اجازه ورود به دشمن را نداد و بدون مهمات با دست خالی با یک گروهان در مقابل سه لشگر ایستاد.

وی اظهار داشت: در عملیات مرصاد نیز اولین گروهانی که دشمن را مورد هجوم قرار داد، لشگر همدان به فرماندهی سردار همدانی بود.

این فرمانده دفاع مقدس افزود: سردار همدانی در تمام دوران دفاع مقدس حضور داشت و هیچ عملیاتی را به خاطر نمی آورم که این شهید بزرگوار حضور نداشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلت نظام افزود: سال 1390 هم کسی بهتر از همدانی نبود که در کنار حزب الله لبنان ایستاد و سردار همدانی با تشکیل یک تیم بسیجی در آنجا بود و قرارگاه حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) را درست و دشمن را تهدید کرد.

رضایی افزود: برخی معتقد بودند که یک لشگر از ایران به سوریه برود اما سردار همدانی اعلام کرد که از خود مردم سوریه لشگر درست خواهد کرد.

وی گفت: سردار همدانی نیروهای وطنی لشگری تشکیل داد که امروز دمشق را آزاد کرد و در حلب هم جنگید که در آنجا به شهادت رسید.

این همرزم شهید افزود: سردار همدانی در این چند سال در 80 عملیات در سوریه شرکت کرد و خوشا به حالش که در کنار حرم مطهر حضرت زینب عروج کرد و به آسمانها رفت.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار