رییس شورای اسلامی شهر همدان گفت: مردم ایران اهل گفتمان و گفت گوی فرهنگی هستند.
کد خبر: ۱۰۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶ 12 October 2015
رییس شورای اسلامی شهر همدان گفت: مردم ایران اهل گفتمان و گفت گوی فرهنگی هستند.

به گزارش ایرنا؛علی اکبر نظری که با حضور سفیر فنلاند برگزار شد افزود: ایران اسلامی کرامت و شرافت خود را با هیچ چیزی عوض نمی کند و امیدواریم این پیام از کشور ما به جهان به خوبی مخابره شود.

وی در ادامه به پیشینه تاریخی شهر همدان اشاره کرد و افزود: همدان با توجه به قدمت چند هزار ساله اش پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین معرفی شده و دارای طیبعت زیبایی است.

نظری اظهار کرد: وجه اشتراک زیادی بین همدان و کشور فنلاند وجود دارد که امید است بتوان از این ظرفیتها در براقراری ارتباطات بهره گرفت.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه طبیعت زیبا و تاریخ در حوزه گردشگری را ظرفیتی مهم برای جذب گردشگران فنلاند دانست و گفت: لازم است در زمینه های فرهنگی و اجتماعی بین همدان و فنلاند هم ایجاد شود.

علی رضایی اضافه کرد: می توان از این ظرفیت بهره گرفت و از رهگذر گردشگری مبادلات فرهنگی و اجتماعی را نیز برقرار کرد.

رییس کمیسیون فنی، عمرانی، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: همدان به عنوان آزمونه شهر سبز پایدار در بین کشورهای جهان اسلام انتخاب شده است.

ابراهیم مولوی افزود: همدان در گذشته به باغ شهر معروف بوده و نخستین شهری است که طرح های شهرسازی در ایران را داشته که از طرح های آن در فرانسه الگو برادری شده است.

وی با تاکید بر اینکه می توان از تکنولوژی کشور فنلاند در امر هوشمند سازی شهر همدان بهره گرفت افزود: در این زمینه می شود از انرژیهای نو و تجدید پذیر، فن آوریهای سازگار با محیط زیست و بهینه سازی مصرف انرژی استفاده کرد.

مولوی با بیان اینکه همچنین در ایجاد همکاری و تبادلات همدان می تواند از تجربیات و توان مهندسان شهری فنلاند استفاده کند اضافه کرد: امید است این سفر و دیدار برای همدان نتایج مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

گفتنی است سفیر فنلاند در سفر دو روزه خود به همدان با مسوولان استانی دیدار داشته و از اماکن تاریخی و گردشگری همدان دیدار خواهد کرد.

در این سفر دو روزه مباحث و راهکارهای ارتباط همدان با فنلاند بررسی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار