رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان
شانیان به تشکیل خانه  صمت جوانان در استان اشاره کرد و گفت: خانه صمت جوانان یک تشکل و مجموعه خوبی است و  ما هر چقدر به تشکل‌های مردم نهاد و ماهیت آن‌ها بها بدهیم نتایح خوبی بدست خواهد آمد به شرطی که هم افزایی  داشته باشند و با ایجاد سینرژی در حوزه‌های مختلف، کمک حال باشند.
کد خبر: ۱۰۸۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۲ 09 January 2023

سعید افقی

 

رییس سازمان صمت استان همدان از احیا و برگشت به چرخه تولید ۳۰ واحد صنعتی و ۹ واحد معدنی در استان خبر داد و گفت: امسال تعهد سازمان ۴۰ واحد است که تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.

به گزارش تابناک همدان، احمد شانیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما در سازمان صمت احیای واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل است، افزود: در سال ۱۴۰۰ پنجاه واحد صنعتی و ۱۰ واحد معدنی احیا شد که این اقدامات نشان از روند رو به رشد توسعه فضای صنعتی استان دارد.

وی با بیان اینکه احیای واحد‌های صنعتی در دو فاز داخل و خارج از شهرک‌ها انجام شده است، تصریح کرد: با احیا و بازگشت به چرخه تولید واحد‌های صنعتی و معدنی در سال گذشته ۶۵۰ شغل و در سال جاری تاکنون ۳۵۱ شغل ایجاد شده است.

شانیان تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم یکی از موضوعات و مسائل مهمی که در دستور کار دولت قرار گرفت بازگرداندن واحد‌های صنعتی تعطیل به چرخه تولید و احیای آن‌ها و همچنین افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی است که ما نیز از این امر تبعیت کرده و با تمام توان به دنبال تحقق آن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه فضای استان همدان در حوزه توسعه اقتصادی و صنعتی روند رو به رشد دارد خاطرنشان کرد: دلایل اینکه بسیاری از واحد‌های ما در حال برگشتن به چرخه تولید هستند، متفاوت است. گاهی اوقات احیای یک واحد صنعتی الزاماً به این صورت نیست که آن واحد باید به چرخه تولید برگردانده شود، بلکه باید موانع بر سر راه تولید درمورد آن واحد مربوطه بررسی و برطرف شود.

شانیان با بیان اینکه در زمینه افزایش احیا و توسعه واحد‌های صنعتی استان همدان به دنبال جذب سرمایه گذار جدید هستیم، افزود: یک واحد یا شرکت صنعتی ممکن است بازار مناسبی نداشته باشد که برای احیای آن ضرورت دارد به آن مشاوره داده شود، تا بازار مناسب و متنوع برای آن ایجاد شود یا یک شرکت تولیدی ممکن است با موضوعات سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و تعویض خط‌های تولیدی مواجه باشد که هر کدام از این موارد، باید متناسب با مشکلی که در مسیر فعالیت اقتصادی خود دارد، احیا شود.

رییس صنعت، معدن و تجارت استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های موجود در شهرک‌های صئعتی اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ موفق شدیم ۳۸ واحد صنعتی و در سال جاری ۲۳ واحد در داخل شهرک‌های صنعتی را به چرخه تولید برگردانیم.

شانیان به تشکیل خانه  صمت جوانان در استان نیز اشاره کرد و افزود: خانه صمت جوانان یک تشکل و مجموعه حوبی است و  ما هر چقدر به تشکلهای مردم نهاد و ماهیت آنها بها بدهیم نتایح خوبی بدست خواهد آمد به شرطی که هم افزایی  داشته باشند و با ایجاد سینرژی در حوزه های مختلف، کمک حال باشند.


وی از افتتاح و راه اندازی پتروشیمی ابن سینا در چندماه آینده خبر داد و افزود: زیرساخت‌های این پروژه تقریبا نهایی شده و طی مذاکراتی که شده پتروشیمی ابن سینا نیز در سال آینده کار‌های اجرایی را آغاز خواهد کرد.


شانیان در پایان با بیان اینکه مالک کارخانه کیوان امانت دار خوبی نبوده‌است، اظهار داشت: اسناد و مدارک بازنگری واگذاری کارخانه کیوان در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران در حال رسیدگی است و اگر رأی صادر شود، کیوان از چرخه بخش خصوصی خارج و به دولت بازمی‌گردد.

دبیر ستاد تسهیل سازمان صمت استان نیز در این نشست گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ جلسه اصلی با حضور استاندار یا معاون اقتصادی ایشان برگزار شده که خروجی این جلسات ۱۹۶ مصوبه است که از این تعداد ۱۳۳ مصوبه در بخش صنعت، ۵۸ مصوبه در بخش کشاورزی و ۵ مصوبه نیز در بخش خدمات و میراث فرهنگی به تصویب رسیده است.

سید یاسر رهسپار به دیگر مصوبات در امور بانکی و مالیاتی نیز اشاره کرد و افزود: در سال جاری ۶۳ مصوبه در امور بانکی، ۲۱ مصوبه در خصوص امور مالیاتی و امور اجتماعی و گمرک ۶۸ مصوبه در زمینه زیربنا و تأمین زیرساخت‌ها داشته ایم.

وی یادآور شد: هم اکنون ۱۲۷ مصوبه به صورت کامل اجرا شده، ۳۳ مصوبه دیگر در حال انجام و ۳۶ مورد در دست اقدام است.

دبیر کارگروه ستاد تسهیل در سازمان صمت همدان با تاکید بر اینکه خارج از این اعداد و ارقام؛ در بخش تسهیلات رونق نیز اقدام شده به نحوی که ۱۰۲ واحد صنعتی برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان همدان نیزبا بیان اینکه برای احیای واحد‌های راکد اقدامات مناسبی صورت گرفته است، گفت: در این میان احیای واحد‌های که امکان تولید دارند در اولویت قرار دارد.

حمید بهزادی، با اشاره به استفاده بهینه از فضا‌های بلااستفاده واحد‌های تولیدی نیز، افزود: در برخی واحد‌های صنعتی، مجوز استقرار دو پروانه در یک محل را اخذ کرده ایم تا از فضا‌های صنعتی به صورت بهینه در راستای تولید بیشتر استفاده شود.

وی در پایان تصریح کرد: استراتژی سازمان این است که هر سال دو مرتبه از واحد‌های صنعتی که دارای پروانه هستند بازدید و فعالیت آن‌ها را پایش می‌کنیم و اگر مشکلی در تولید داشته باشند پیگیری و رسیدگی می‌شود.

بازگشت و احیای واحد‌های صنعتی تعطیل به چرخه تولید در اولویت سازمان صمت استان/ راه اندازی و افتتاح پتروشیمی ابن سینا ظرف چندماه آینده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار