مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان گفت: اگر ورود خیرین نبود بخشی از مشکلات حوزه مدرسه سازی، باقی می‌ماند.
کد خبر: ۱۰۷۶۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹ 08 November 2022

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان گفت: اگر ورود خیرین نبود بخشی از مشکلات حوزه مدرسه سازی، باقی می‌ماند.

به گزارش تابناک همدان، حمید شیرازیانی در دیدارهای جداگانه با استاندار و مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان با اشاره به برگزاری بیست‌وچهارمین همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز استان همدان، اظهار کرد: جایگاه خیرین ویژه تلقی می‌شود و مجمع خیرین از سال ۷۷ به صورت ویژه ورود کردند تا کم و کاست ما را مرتفع کنند اما باز هم جای نیاز است بنابراین از کمک خیرین استقبال می‌کنیم تا به بحث ساخت و ساز و تکمیل پروژه‌ها ورود کنند.

شیرازیانی با بیان اینکه وزیر آموزش‌وپرورش تاکید دارد که خیرین نسبت به دولت جلوتر هستند، تصریح کرد: اگر ورود خیرین نبود بخشی از مشکلات حوزه مدرسه سازی، باقی می‌ماند و نمی‌توانستیم بار سنگینی را برداریم و اثرگذار باشیم‌.

وی یادآوری کرد: ۲۶۰۰ مدرسه در سطح استان داریم که ۱۵ درصد تخریبی است، ۳۰ درصد به استحکام بنا و مقاوم سازی نیاز دارد و ۵۵ درصد مدارسی هستند که ویژگی لازم فضای آموزشی را دارند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان، عنوان کرد: ۴۰۰ پروژه در دست اجرا داریم که ۲۰۸ پروژه دارای منابع ملی و ۱۰ پروژه دارای منابع استانی از طریق تملک دارایی هستند.۹۲ پروژه با ۴۹۱ کلاس درس و ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیز تعهد خیرین است.

شیرازیانی خاطرنشان کرد: در اعتبارات استانی با کمبود اعتبار مواجه هستیم و از رویکردی که مدنظر است عقب هستیم.

وی در پایان، بیان کرد: سال گذشته ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که ۳۵۰ میلیارد تومان تخصیص دریافت کردیم  و توانستیم بخشی از کارها را پیش ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار