مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: با نگاهی به وقایع تاریخ صدر اسلام می توان عنوان کرد رسانه ها همچون راویان صدر اسلام در بقا، توسعه و گسترش اسلام تاثیر دارند.
کد خبر: ۱۰۶۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲ 22 August 2022

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: با نگاهی به وقایع تاریخ صدر اسلام می توان عنوان کرد رسانه ها همچون راویان صدر اسلام در بقا، توسعه و گسترش اسلام تاثیر دارند.

به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری  اظهار داشت: با بیان اینکه رسانه ها تعهد و تخصص را مد نظر قرار دهند گفت: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی خبرنگاران مکلف به نقد و نظارت، اطلاع رسانی صادقانه و شفاف با در نظر گرفتن منافع مردم و نظام و طرح و تبادل افکار و آرا در جامعه هستند.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که راویان صدر اسلام و اصحاب خبر در بقای اسلام موثر بودند امروز پیشرفت انقلاب با خبرنگاری و حضور فعال این قشر اتفاق می افتد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: اگر خبرنگاران عصر امیرالمومنین علی (ع) واقعه غدیر را منعکس نمی کردند امروز نمی توانستیم حقیقت غدیر را با استناد به این وقایع منعکس کنیم.

حجت الاسلام نجاری با بیان اینکه حضور خبرنگاران موجب ثبت دقیق وقایعی نظیر واقعه غدیر و تبیین این وقایع برای مخاطبان و روشنگری آنها شد افزود: کار رسانه و خبرنگار در عصر حاضر بی همتا بوده و حساسیت آنها در نقش آفرینی، ساختار دهی، مهندسی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با اهمیت است.

وی ادامه داد: راهبرد کشورهای غربی با گذشت زمان از حمله به مرزها به حمله به روح و روان تغییر کرده به گونه ای که ۳۲۰ کانال فارسی زبان در این راستا راه اندازی شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: امام راحل در تبعید نیز روزانه با هفت خبرگزاری مصاحبه کرده و به ابهامات آنها پاسخ می دادند.

حجت الاسلام نجاری اظهار داشت: سیره امام راحل درباره رسانه ها می تواند الگویی برای مدیران باشد بنابراین باید با باز گذاشتن فضا برای رسانه ها، به شبهات جامعه با استفاده از ظرفیت رسانه و خبرنگاران پاسخ بدهند.

وی با تاکید بر اینکه هیچکس نمی تواند جایگاه رسانه را نادیده بگیرد اظهار داشت: خبرنگاران، موثرترین افراد در جامعه هستند که در پیروزی انقلاب، استقرار و تداوم آن ، نقش موثری داشتند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: نقش خبرنگاران در استقرار و تداوم انقلاب بسیار موثر است و اگر تاریخ بدون محافظه کاری و دقیق ثبت می شد این تحریف ها در اسلام رخ نمی داد.

حجت الاسلام نجاری اضافه کرد: بروز تحریف ها در وقایع انقلاب دور از انتظار نیست و چه بسا بی توجهی در ثبت دقیق وقایع انقلاب سبب عوض شدن جای جلاد و شهید، زیبا جلوه دادن بدی ها و ضد ارزش ها شود.

به گفته وی خبرنگاران قلب تپنده و چشمان همیشه بیدار و باز جامعه هستند و آنها با استفاده از سلاح شان شامل قلم و دوربین از اسلام و انقلاب دفاع می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار