به دستور استاندار همدان انجام گرفت؛
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از کاهش گاز‌بهای مصرفی واحدهای تولید سفال و سرامیک شهر جهانی لالجین توسط دکتر علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۵۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲ 12 July 2022

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از کاهش گاز‌بهای مصرفی واحدهای تولید سفال و سرامیک شهر جهانی لالجین توسط دکتر علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان خبر داد.

 به گزارش تابناک همدان، مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به دغدغه جدی صنعت‌گران سفال شهر لالجین در خصوص نرخ بهای گاز مصرفی، گفت: مشکل گازبهای واحدهای تولید سفال و سرامیک شهر لالجین(شهر جهانی سفال) با پیگیری‌های مستمر و دستور موکد استاندار همدان حل و با کاهش تعرفه مصرفی، دغدغه فعالان این هنرصنعت نیز رفع شده است.

 محمدصادق محبی نظر، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا، گفت: نرخ بهای گاز مصرفی یکی از دغدغه‌‌های جدی صنعتگران سفال شهر لالجین بود که در نتیجه پیگیری‌های مستمر و دستور موکد استاندار همدان، تعرفه سوخت گاز کارگاه‌های سفال از تعرفه صنعتی به تعرفه تجاری کاهش یافت.

 وی گفت: بر اساس بند (ط) تبصره یک قانون بودجه، گازبهای صنایع سفال از ابتدای سال ۱۴۰۰ برابر ۱۰ درصد نرخ متوسط خوراک گاز تحلیلی به شرکت‌های پتروشیمی و فلزی به صورت ماهیانه و شناور بود که از ۶ بهمن ۱۴۰۰ به صورت ثابت و به میزان هر متر مکعب پنج هزار ریال محاسبه می‌شد.

 محبی نظر، ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ و در راستای حمایت از صنایع حوزه گردشگری، گازبهای صنایع مرتبط از جمله صنایع دستی (سفال)، هتل ها و مراکز آب درمانی معادل تعرفه بخش تجاری برابر با هر متر مکعب هزار و ۴۹۵ ریال محاسبه می شود.

 مدیرعامل شرکت گاز استان همدان تاکید کرد: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱، صنایع دستی از جمله سفال از بخش تعرفه صنعتی خارج شدند.

 وی گفت: تعرفه گاز طبیعی تأسیسات گردشگری، هتل‌ها، آب‌درمانی‌ها و صنایع دستی برابر گازبهای بخش خدمات تجاری است که از ابتدای امسال با نرخ هزار و ۴۹۵ ریال محاسبه، اعمال، اصلاح و در صورتحساب‌ها منظور شده است.

 مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به صنایع سفال نیز افزود: از آنجایی که سفال در گروه صنایع دستی قرار می‌گیرد در حال حاضر تعرفه ۰۷ همان پنج هزار ریال است، اما چنانچه پروانه‌های صادره را از طریق اتحادیه ها تغییر دهند، طبق بند ط تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به صورت تعرفه تجاری هزار و ۴۹۵ ریال محاسبه و تعدیلات انجام خواهد شد./ ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار