شهردار همدان در دیدار مردمی با ساکنان فرعی باباطاهر:
شهردار به همراه برخی از مدیران شهری یکشنبه شب گذشته در مسجد حاج ابراهیم بیگ واقع در فرعی باباطاهر با حضور در جمع ساکنان و نمازگزاران، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این منطقه قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۵۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳ 27 June 2022
شهردار به همراه برخی از مدیران شهری یکشنبه شب گذشته در مسجد حاج ابراهیم بیگ واقع در فرعی باباطاهر با حضور در جمع ساکنان و نمازگزاران، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این منطقه قرار گرفت.

به گزارش تابناک همدان، در این دیدار سید مسعود حسینی شهردار همدان  اظهار داشت: امیدواریم این بازدید‌ها نتایج و منافع خوبی را نصیب شهر و شهروندان نماید.
 
حسینی با تأکید بر بیان مسائل توسط شهروندان و شناخت ریشه‌ای مسائل شهری توسط مدیریت شهری اظهار داشت: در مدیریت شهری جدید برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی برای توسعه و آبادانی شهر در دستور کار قرار دارد.
 
وی با اشاره به خدمات و زحمات مدیران شهرداری در سنوات گذشته گفت: شهر همدان باید با شهر‌های بزرگی مثل تهران، تبریز، شیراز و اصفهان مقایسه شود، ولی تا نقطه مطلوب فاصله داریم و تلاش می‌کنیم تا بهترین اتفاقات و وضعیت برای شهرمان رقم بخورد.
 
وی رسیدگی به مسائلی نظیر آسفالت و فضای سبز را مهم ارزیابی کرد و عنوان داشت: حوزه خدمات شهری و صدور پروانه ساختمانی جزو مسائل و موضوعات اصلی در مدیریت شهری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
شهردار همدان طولانی بودن فرایند صدور پروانه ساختمانی در همدان را یک معضل خواند و افزود: طولانی شدن صدور پروانه ساختمانی موجب تحمیل هزینه‌های گزافی بر مالکان و گرانی مسکن و از بین رفتن مطلوبیت برای سرمایه‌گذاری در بخش ساخت و ساز شده است که این معضل با همت مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر در حال پیگیری و رفع این مسئله است.
 
سید مسعود حسینی از اختصاص بودجه ده میلیاری برای راه اندازی سیستم یکپارچه شهرسازی خبر داد و گفت: متأسفانه حجم مراجعات به شهرداری بالاست و ۷۰ درصد شهروندان برای گرفتن استعلام به شهرداری مراجعه می‌کنند که با راه اندازی این نرم افزار مراجعات به شهرداری کمتر می‌شود.
 
وی با بیان اینکه تلاش داریم سیستم یکپارچه شهرسازی در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد افزود: ما به سهم خود در مدیریت شهری تلاش می‌کنیم فرآیند صدور پروانه کوتاه شود و به زیر یک ماه برسد که تحقق این هدف نیازمند همکاری و هماهنگی معاونت عمرانی استانداری و سازمان نظام مهندسی است.
 
حسینی با تأکید بر پاکدستی همکاران شهرداری و مبارزه با فساد گفت: با سیستمی شدن کار‌ها و کاهش سطح مراجعات به شهرداری‌ها فساد کاهش می‌یابد، ولی باید هزینه فساد در شهرداری بالا برود.

 وی با اشاره به اصلاحات در حوزه درون سازمانی مدیریت شهری عنوان کرد: با انجام اصلاحات و تغییرات در کنترل و نظارت شهرداری همدان به دنبال حفظ و صیانت از باغات و شهر و برخورد شدید با متخلفان هستیم و انتظار داریم مردم در حفظ شهر مدیریت شهری را یاری کنند.

 مباحث درآمدی از جمله موضوعاتی بود که شهردار همدان به آن اشاره کرد و افزود: سال گذشته برای شهر همدان از لحاظ وضعیت اقتصادی سال سختی بود و در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ شاهد رکود و تورم بودیم که علیرغم بدهی ۳۰۰ میلیارد تومانی مطالبات پیمانکاران و کارکنان به همت مجموعه همکاران پرداخت شد.

این مقام ارشد مدیریت شهری به سهم شهرداری همدان از ارزش افزوده اشاره کرد و اظهار داشت: سهم شهرداری از ارزش افزوده ۳ میلیارد است که حداکثر به ۱۰ میلیارد می‌رسد در حالیکه سهم شهرداری اراک از محل ارزش افزوده ۱۰۵ میلیارد و در برخی شهر‌های کوچک این مبلغ بالاتر از همدان است.

شهردار همدان به هزینه گزاف نگهداشت شهر اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰ تا ۵۵ میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق کارگران و تنظیف شهر می‌شود. 

حسینی رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی در این منطقه را جزو موصوعات مهم مدیریت شهری تلقی کرد و افزود: آسیب‌های اجتماعی زیبنده تاریخ و فرهنگ همدان نیست که علت آن به ضعف سرمایه گذاری، اشتغال و مشکلات مربوط به جذب سرمایه گذار در شهر همدان بر می‌گردد. 

وی با تاکید بر اینکه به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم و همه باید به جذب سرمایه‌گذار کمک کنند افزود: سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیاردی برای فیبر نوری، قرارداد بازیافت هواپیما، بیمارستان هزار تختخوابی، شهرک سلامت، راه اندازی فروشگاه بزرگ و شهر فرش و بازار خودرو شماره دو، احداث شهرک ویلایی برای کاهش شکاف بین مناطق فقیر نشین و ثروت نشین از جمله این سرمایه گذاری‌ها است.

شهردار همدان از اجرای طرح‌های اصولی برای کاهش مشکلات مناطق محروم شهر خبر داد و گفت:شهر همدان قابلیت‌های گردشگری خوبی دارد و ما در مدیریت شهری از اجرای طرح‌های گردشگری حمایت می‌کنیم که یکی از این طرح‌ها طرح گذر فرهنگی از آرامگاه باباطاهر است.

 حسینی به نهضت آسفالت و شهر بدون چاله اشاره کرد و اظهار کرد: آسفالت ریزی مناطق مختلف شهر به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

بعد از این جلسه تعدادی از نمایندگان و ساکنان کوی فرعی باباطاهر با تقدیر از حضور شهردار همدان در این منطقه به بیان خواسته‌ها و مطالبات خود پرداختند و خواستار رسیدگی به معضلات وآسیب‌های اجتماعی، بازار پرندگان، آسفالت ریزی معابر، انتقال گرمخانه و ساماندهی خانه مسافرها، برگزاری نماز جماعت در پارک باباطاهر و انجام کار‌های فرهنگی در دکه‌ها شدند. شایان ذکر است شهردار همدان ضمن بررسی مسایل دستورات لازم را برای حل مشکلات به مدیران ذی ربط صادر کرد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار