رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی اقدام به تهدید و اخاذی از شهروند همدانی کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ 03 October 2015

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی اقدام به تهدید و اخاذی از شهروند همدانی کرده بود، خبر داد.

به گزارش تابناک همدان ؛سرهنگ امینی با اعلام این خبر افزود: با مراجعه و ارائه شکوائیه شهروند همدانی مبنی بر اخاذی یک میلیون و صد هزار تومانی و تهدید به انتشار تصاویر شخصی وی در یکی از شبکه های اجتماعی تحت موبایل، موضوع به دلیل حساسیت بالا در دستور کار فوری کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا همدان در ادامه گفت :در تحقیقات مشخص گردید متهم پرونده با شهروند همدانی در شبکه های اجتماعی آشنا و قول ازدواج به وی داده و با همین شگرد عکسهای شخصی دختر جوان را از وی گرفته و اقدام به اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر وی کرده است.

این مقام انتظامی افزود: با انجام اقدامات فنی و با بکارگیری شگردهای پلیسی، فردی که قصد پاک کردن ردپای خود را داشت ،شناسایی و با اخذ دستور از مقام قضایی طی عملیاتی دستگیر شد.

سرهنگ امینی اظهار کرد : متهم در مواجهه با ادله و مستندات انکارناپذیر رایانه ای به بزه انتسابی اقرار و در بازجویی فنی به عمل آمده انگیزه خود را در ابتدا صرفا جهت سرگرمی و در ادامه سوء استفاده از سادگی شاکی اعلام کرد.

رئیس پلیس فتا همدان در پایان به شهروندان توصیه کرد:

1. در تایید دوستانی افراد ناشناس دقت لازم را داشته باشند.

2. عکسهای شخصی و خانوادگی خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهند.

3. در صورت مواجهه با موارد مشابه مراتب را سریعا با شماره تلفن 0812182675 یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
ممنون از برادران نیروی انتظامی خسته نباشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار