یک کارگردان تئاتر بابیان اینکه دغدغه ذهنی کودکان و نوجوانان باید موردتوجه قرار گیرد، گفت: نمایش‌ها باید متناسب با نیازهای کودکان و نوجوانان باشد.
کد خبر: ۱۰۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸ 05 October 2015
یک کارگردان تئاتر بابیان اینکه دغدغه ذهنی کودکان و نوجوانان باید موردتوجه قرار گیرد، گفت: نمایش‌ها باید متناسب با نیازهای کودکان و نوجوانان باشد.

به گزارش مهر؛احسان مجیدی عنوان کرد: تاکنون کارها به‌خوبی پیش رفته و این نشان‌دهنده یک مدیریت خوب توسط مسئولان همدان است.

وی بابیان اینکه متن خوب، کارگردان خوب و بازیگر خوب، باعث می‌شود که کودکان و نوجوانان از نمایش لذت ببرند، گفت: اگر نمایش‌های آموزشی بیشتری برای بچه‌ها اجرا شود تأثیر آن بیشتر خواهد بود.

کارگردان تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه بیشتر کودکان و نوجوانان در ماه یک نمایش را هم نمی‌بینند، افزود: باید نمایش هایی برای کودکان و نوجوانان اجرا شود که موردنیاز آن‌ها باشد.

مجیدی بابیان اینکه کودکان و نوجوانان باید با مشکلات پیش رو آشنا شوند، ادامه داد: اگر به مسائل تربیتی و آموزشی کودکان و نوجوانان پرداخته شود اثرگذاری آن بیشتر خواهد بود.

وی بابیان اینکه استقبال از تئاتر نسبت به سال‌های قبل خوب بوده است، بیان کرد: اگر تئاتر به یک دغدغه برای مسئولان تبدیل شود به‌طور قطع مشکلات تئاتر حل خواهد شد.

کارگردان تئاتر بابیان اینکه فرهنگ‌سازی دغدغه مقام معظم رهبری است عنوان کرد:متأسفانه عده‌ای از مسئولین به این موضوع توجه ای ندارند.

مجیدی اجرای نمایش‌های خوب و متناسب با دغدغه‌های کودکان و نوجوانان را یکی از راه‌های اصلاح فرهنگ دانست و گفت: وضعیت تئاتر رو به رشد است اما باید بیشتر از این به آن پرداخته شود چراکه با تئاتر می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه و کودکان و نوجوانان را حل کرد.

وی بابیان اینکه پتانسیل و توانمندی همدان برای جشنواره بیشتر از این است، عنوان کرد: تئاتر همدان باید به‌اندازه قدمت آن در دنیا پیشرفت داشته باشد.

کارگردان تئاتر بابیان اینکه تئاتر همدان در سال‌های آینده بیشتر از این پیشرفت خواهد کرد، گفت: زمانی شاهد یک جشنواره پویا خواهیم بود که به یک دغدغه برای مسئولان تبدیل شود.

مجیدی بابیان اینکه تماشاچی باید پرورش پیدا کند، افزود: تئاتر برای این پرورش نیازمند سرمایه و حمایت است اما متأسفانه حمایت چندانی از تئاتر نمی‌شود.

وی سیاست‌گذاری درست را راه‌حل مشکلات تئاتر دانست و گفت: سیاست‌گذاری درست، اختصاص بودجه و پرورش هنرمندان خلاق باعث پیشرفت تئاتر خواهد بود.

کارگردان نمایش «هاکلبرفین» در ادامه با اشاره به این‌که باید دغدغه‌های ذهنی کودکان و نوجوانان موردتوجه قرار گیرد، افزود: نمایش «هاکلبرفین» به مشکلات یک پسربچه در خانواده می پردازد که باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار