معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان:
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: کتابخانه‎های عمومی نقشی مهم و به سزا در تغییر و تحول اجتماعی دارند و باید در شکل گیری جامعه دانش بنیان به خوبی ورود کند.
کد خبر: ۱۰۴۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰ 08 June 2022
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: کتابخانه‎های عمومی نقشی مهم و به سزا در تغییر و تحول اجتماعی دارند و باید در شکل گیری جامعه دانش بنیان به خوبی ورود کند.

به گزارش تابناک همدان، حسن رضا‌نیا، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان در سال ۱۴۰۱ که با حضور اعضای انجمن در محل استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات، فعالیت‌ها و برنامه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در راه انجام وظایف تعریف شده، قابل اعتنا و توجه است. استانداری همدان در این راه پشتیبان و حامی برنامه‌های این نهاد فرهنگی است و با تمام توان از حقوق قانونی آن دفاع می‌کند. 

وی افزود: فرمان مقام معظم رهبری در سال جدید مبتنی بر «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» باید در رأس تمامی برنامه‌های دستگاه‌های مختلف قرار گرفته و برنامه‌ها بر این اساس تدوین شود. برای تحقق اقتصاد دانش بنیان همه باید در این مسیر ورود حرکت کنند. برای تحقق این مهم ما نیاز به جامعه دانش بنیان داریم و همه ساختار‌ها باید تحول یافته و بر محور دانش و علم بازتعریف شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان تصریح کرد: کتابخانه‎های عمومی نقشی مهم و به سزا در تغییر و تحول اجتماعی دارند و باید در شکل گیری جامعه دانش بنیان به خوبی ورود کند. دولت سیزدهم نیز معتقد به تحول است و برای تحقق این مهم باید به دنبال راه‌های جدید و نرفته برویم. در این حوزه نیز ما باید به هدف نقش کتابخانه‌های عمومی در تشکیل جامعه دانش بنیان دست یافته و استان همدان به عنوان پایلوت کشور در این حوزه مطرح شود. 

وی با بیان اینکه در جلسات انجمن از صاحبنظران و نخبگان برای بیان نقطه نظرات خود استفاده شود، ادامه داد: در حال حاضر برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است و باید نقش کتابخانه‌های عمومی در آن به خوبی دیده شود. در ۶ برنامه گذشته به خوبی به این نقش پرداخته نشده است؛ بنابراین باید این مطالبه را از متولیان امر داشته باشیم تا بتوانیم نیاز‌های فرهنگی امروز جامعه را پاسخ بدهیم. 

رضانیا تأکید کرد: شهرداری‌ها باید نسبت به پرداخت حق کتابخانه‌های عمومی و بر اساس قانون عمل کرده و حقوق آن‌ها را پرداخت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار